نبیل: اشرف غنی، عبدالله و طالبان همه از ادعاهای خود بگذرند!

به گزارش کولو، با در نظرداشت شرایط کنونی کشور، اشرف غنی، عبدالله و طالبان از ادعاهای خود بگذرند و مذاکرات بین الافغانی را آغاز کنند.

نبیل: اشرف غنی، عبدالله و طالبان همه از ادعاهای خود بگذرند!

به گزارش ، رحمت الله نبیل، نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان و رئیس سابق امنیت ملی این کشور در واکنش به اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری گفت: اعلام ننایج انتخابات فصل جدید بحران های سخت براى افغانستان خواهد بود.

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: روز گذشته روز مرگ مردم سالارى و دموکراسی در افغانستان بود. روز آغاز فصل جدید بحران های سخت براى افغانستان بحران زده در عرصه هاى، امنیتى، اقتصادی، سیاسى و اجتماعى خواهد بود.

نبیل افزود: اگر کسی بر اساس آرای پاک برنده انتخابات می شد ما به او تبریک می گفتیم اما قانون اساسی در افغانستان تطبیق نشده و افغانستان را در خطر انداختند. در تصمیم گیری کمیسیون های انتخاباتی، قانون و طرزالعمل ها در نظر گرفته نشد، بلکه فشارهای سیاسی، قومی و پولی در نظر گرفته شد.

رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان گفت: امیدواریم که در تاریخ، غنی یا عبدالله به نام قصاب دموکراسی افغانستان نام نگیرند.

وی خطاب به رهبران دولت افزود: یک حرکت نسنجیده وطن را به بحران می برد و شما مسئول خواهید بود و مردم افغانستان بی تفاوت نخواهند ماند.

وی گفت: ما حکومت برآمده از تقلب را نمی خواهیم؛ تیم امنیت و عدالت با در نظرداشت شرایط کنونی کشور پیشنهاد می کند که اشرف غنی، عبدالله و طالبان از ادعاهای خود بگذرند و مذاکرات بین الافغانی را آغاز کنند و طالبان باید ثابت کنند که افغانستان را دوست دارند و باید اعلام آتش بس دائمی کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 15 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 798

به "نبیل: اشرف غنی، عبدالله و طالبان همه از ادعاهای خود بگذرند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نبیل: اشرف غنی، عبدالله و طالبان همه از ادعاهای خود بگذرند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید