نتایج اولیه انتخابات کنگره آمریکا، دموکرات ها پیشتازند

به گزارش کولو، به گزارش خبرنگاران به نقل از شبکه سی ان ان، نظرسنجی های انجام گرفته در حوزه های رای گیری ایالت های شرقی نشان می دهد دموکرات ها بخت بیشتری برای تصاحب کرسی های مجلس نمایندگان دارند.

نتایج اولیه انتخابات کنگره آمریکا، دموکرات ها پیشتازند

بر این اساس انتظار می رود دموکرات ها در این دوره بیش از 30 کرسی بیشتر از دوره قبلی به دست آورند که این به معنای کسب اکثریت مجلس نمایندگان توسط آنها است.

این در حالی است که کفه ترازو در انتخابات مجلس سنا به نفع جمهوری خواستار سنگین تر است و نظرسنجی ها از تصاحب 52 کرسی از مجموع 100 کرسی این مجلس توسط جمهوری خواستار حکایت دارد.

طبق آرای شمارش شده تا کنون، پیروزی شماری از نامزدهای انتخاباتی از جمله برنی سندرز سناتور مستقل ایالت ورمونت و تیم کین سناتور دموکرات ایالت ویرجینیا قطعی شده است.

همچنین در مجلس نمایندگان، دموکرات ها 39 کرسی و جمهوری خواستار نیز 49 کرسی کسب نموده اند و سرنوشت باقی کرسی ها با انتها یافتن شمارش آرای انتخاباتی معین خواهد شد.

شبکه تلویزیونی ان بی سی نیوز نیز از داخل حوزه های اخذ رای برای انتخابات کنگره آمریکا گزارش داد که 54 درصد از شرکت کنندگان در این انتخابات، مخالف سیاست های دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور بودند.

بر این اساس 47 درصد این افراد مخالفت شدید و 7 درصد آنها مخالفت کلی با ترامپ داشته اند. از میان شرکت کنندگان در انتخابات روز سه شنبه، مجموعا 44 درصد هم از سیاست های رئیس جمهوری آمریکا ابراز رضایت کردند.

در نظرسنجی دیگری که شبکه سی ان ان در همین رابطه منتشر نموده، آمار موافقان و مخالفان ترامپ به ترتیب 55 و 44 درصد ذکر شده است.

لازم به ذکر است در انتخابات میاندوره ای کنگره آمریکا که روز سه شنبه برگزار گردید مردم این کشور برای انتخاب 435 نماینده مجلس نمایندگان، 35 سناتور مجلس سنا و فرمانداری ها به پای صندوق های رای رفتند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 89

به "نتایج اولیه انتخابات کنگره آمریکا، دموکرات ها پیشتازند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتایج اولیه انتخابات کنگره آمریکا، دموکرات ها پیشتازند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید