نخستین قربانی کرونا در قزاقستان و ارمنستان، درخواست یاری صربستان از روسیه

به گزارش کولو، مقامات قزاقستان و ارمنستان از نخستین مرگ ناشی از ویروس کرونا در این کشورهای خبر داده و محدودیت های شدیدتری برای جلوگیری از گسترش این بیماری اتخاذ کردند و دولت صربستان هم برای مبارزه با کرونا از روسیه یاری خواسته است.

نخستین قربانی کرونا در قزاقستان و ارمنستان، درخواست یاری صربستان از روسیه

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه ایزوستیا، چاپ مسکو، در جمهوری قزاقستان، پزشکان نخستین مرگ ناشی از عفونت ویروس جدید کرونا را ثبت کردند.

وزیر اطلاعات و توسعه عمومی این کشور با اعلام این مطلب خواهان رعایت کلیه الزامات و دستورالعمل های مقامات قزاقستان درباره انزوا و قرنطینه شد.

علاوه بر این، بر اساس تصمیم دولت قزاقستان، از امروز آدینه، در دو شهر بزرگ این کشور: نورسلطان و آلماتی ، به دلیل تهدید افزایش شیوع ویروس کرونا ، به صورت مرحله ای طرح محدودیت در تردد حمل و نقل عمومی به اجرا گذاشته می گردد.

دولت قزاقستان پیش از این در کشور شرایط اضطراری اعلام نموده و شهرهای نورسلطان و آلماتی از 19 مارس (29 اسفند ماه) قرنطینه شدند. این کشور همچنین تمامی افرادی که با هر نوع وسیله حمل و نقلی ، از خارج به قزاقستان وارد می شوند، از جمله از کشورهای اتحادیه مالی اورآسیا را به مدت دو هفته در قرنطینه نگهداری می کند.

تا به امروز، 109 مورد عفونت ویروس کرونا در قزاقستان به ثبت رسیده است.

در خبر دیگری آمده است که وزارت بهداشت ارمنستان بیان کرد که روز پنجشنبه نخستین مرگ در اثر عفونت ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است. در حال حاضر و طی 15 روز گذشته 290 مورد از عفونت ویروس کرونا در ارمنستان شناسایی شده است.

ضمن اینکه روز پنجشنبه نیز معین شد که تعداد افراد آلوده به ویروس کرونا COVID-19 در اوکراین به 196 نفر افزایش یافته و تنها طی یک روز 40 مورد جدید این بیماری تایید شده است.

درخواست یاری صربستان از روسیه برای مقابله با کرونا

دولت صربستان برای مبارزه موثر با گسترش ویروس کرونا در این کشور از روسیه یاری خواسته است.

درخواست مربوطه به وسیله وزارت امور خارجه صربستان به مسکو ارسال شده است. مقامات بلگراد با توجه به توافق نامه بین دولتی بین صربستان و فدراسیون روسیه، در زمینه واکنش سریع در مواقع ضروری و بشردوستانه، از مسکو درخواست یاری نموده است.

در صربستان ، براساس اعلام وزارت بهداشت ، 222 مورد ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده است. دو نفر درگذشته و هشت نفر در شرایط جدی قرار دارند. از 19 مارس (29 اسفند)، این کشور کلیه پروازهای مسافری به سایر کشورها را به حالت تعلیق درآورد و سپس مرزهای خود را کاملاً بست. صربستان برای مدت 90 روز شرایط اضطراری اعلام نموده است.

براساس داده های Worldometer ، تا روز پنج شنبه تاریخ 26 ماه مارس (7 فروردین ماه) ، بیش از 520 هزار مورد از بیماری عفونت ناشی از ویروس کرونا در سراسر دنیا تأیید شده است و بیش از 23.5 هزار نفر در اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 781

به "نخستین قربانی کرونا در قزاقستان و ارمنستان، درخواست یاری صربستان از روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین قربانی کرونا در قزاقستان و ارمنستان، درخواست یاری صربستان از روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید