نخستین واکسن ضد کرونا چین ثبت شد

به گزارش کولو، مقامات چینی از ثبت نخستین واکسن ضد کرونا ساخت این کشور خبر دادند موضوعی که به اعتقاد کارشناسان اثربخشی واکسن را نشان می دهد و اعتماد بین المللی به واکسن های COVID-19 ساخت چین را افزایش می دهد.

نخستین واکسن ضد کرونا چین ثبت شد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش ایرنا، این واکسن که Ad 5-nCoV نام دارد توسط شرکت داروسازی کان سینو چین و با سرپرستی چن وی متخصص بیماری های عفونی این کشور فراوری می گردد.

طبق اطلاعیه ای که در وب سایت سازمان ملی مالکیت معنوی چین منتشر شده است در صورت شیوع مجدد ویروس کرونا در چین، فراوری انبوه این واکسن می تواند در مدت زمان کوتاه انجام گردد.

شرکت داروسازی کان سینو روز دوشنبه در بیانیه ای اظهار داشت: اعطای حق ثبت اختراع، اثربخشی و ایمنی واکسن را تایید نموده و حقوق مالکیت معنوی آن را نشان می دهد.

تائو لینا متخصص بیماری های عفونی مستقر در شانگ های معتقد است که اعطای حق ثبت اختراع، احتمالاً فرایند بازاریابی را تسهیل خواهد نمود ثبت اختراع رسمی باعث افزایش اعتماد جامعه جهانی در خصوص واکسن های COVID-19 فراوری شده توسط چین خواهد شد.

به گفته شرکت داروسازی کان سینو، درخواست ثبت این واکسن در 28 اسفند 1398 یعنی سه روز پس از آغاز آزمایشات بالینی مرحله اول ارایه شده و پایان در 21 مرداد 1399 به تایید رسیده است.

این شرکت اظهار داشت که مرحله سوم و نهایی بالینی این واکسن که در خارج از کشور و در مکزیک و عربستان در حال اجرا است، به سرعت پیش می رود کان سینو همچنین گفته است در حال مذاکره با روسیه، برزیل و شیلی برای انجام آزمایش های مرحله سوم بالینی در این کشور ها است.

در حال حاضر 5 واکسن ساخت چین در همکاری کشور های دیگر در حال طی مراحل سوم آزمایش بالینی است.

منبع: فرارو
انتشار: 17 مهر 1399 بروزرسانی: 17 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1179

به "نخستین واکسن ضد کرونا چین ثبت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین واکسن ضد کرونا چین ثبت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید