نرخ سود تسهیلات بخش فراوری باید کاهش یابد

به گزارش کولو، به گزارش خبرنگاران، محمد شریعتمداری بعدازظهر پنجشنبه در حاشیه نشست با شورای گفتگوی خراسان رضوی در جمع خبرنگاران اظهارکرد: مشکل دسترسی به سرمایه درگردش واحدهای تولیدی از معضلات جدی بوده و آنالیز مشترک وزارتخانه های تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ونیز صنعت، معدن و تجارت از تمامی واحدهای تولیدی مشکل دار نشان داد که مساله 70 درصد این واحدها دسترسی به سرمایه در گردش است.

نرخ سود تسهیلات بخش فراوری باید کاهش یابد

وی اضافه کرد: نظام بانکی باید با همه مسائل خود پای کار بیاید و باکاهش نرخ سود تسهیلات اعطایی به بخش فراوری از فرصت های شغلی موجود صیانت کند.

وزیر تعاون توضیح داد: نرخ بازده در کشور بالا نیست و نرخ سود را باید برای فعالیت های فراوریی در کشور کاهش دهیم که بدین منظور32 میلیارد تومان تسهیلات از محل تبصره ماده 18 قانون بودجه کشور در امسال معین شده است.

شریعتمداری با اشاره به اقدامات حوزه اشتغال توضیح داد: مکلف به صیانت از اشتغال موجود هستیم و باید با روش های مختلف از جمله ایجاد اشتغال فراگیر و پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی ومحروم شغل ایجاد کنیم.

وی بیان کرد : تا کنون بیش از چهار هزار 500 میلیارد تومان از منابع مربوط به اشتغال روستایی پرداخت شده 6 هزار و 500 میلیارد تومان دیگر از این منابع هم در مرحله تنظیم قرارداد با کسانی که طرح های مصوب در سطوح استانی دارند می باشد.

وزیر تعاون اعلام کرد:طرح اشتغال فراگیر نیز در دست اجراست که برخی از مقررات زائدی که بر سر ایجاد شغل در حوزه استاد شاگردی وضع شده بود را در این رابطه شناسایی ودرصدد برطرف آن هستیم.

شریعتمداری گفت:3.5 میلیون واحد صنفی در کشور و 490 هزار واحد فراوریی کوچک 2 تا 50 نفره در قالب صنوف فراوریی و بین 70 تا 80 هزار واحدهای صنعتی دارای پروانه بهره برداری داریم که در این طرح می توانند ورود یابند که معاف از پرداخت حقوق تامین اجتماعی برای فرد جدید الورود از جمله مشوق های این طرح است.

وی اعلام کرد: عملکرد این طرح هم در امسال تا کنون 44 هزار نفر بوده که با اصلاح بخشنامه ابلاغی رشد قابل توجهی می یابد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 85

به "نرخ سود تسهیلات بخش فراوری باید کاهش یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرخ سود تسهیلات بخش فراوری باید کاهش یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید