هشدار آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه ها در بعضی استان ها، آسمان پایتخت بارانی است

به گزارش کولو، رفیعی گفت: با توجه به شدت بارش طی روز آدینه در بعضی استان ها احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه ها وجود دارد.

هشدار آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه ها در بعضی استان ها، آسمان پایتخت بارانی است

جهت دریافت خدمات طراحی محوطه باغ و ویلا ایرانی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه مالی خبرنگاران، درباره آخرین شرایط آب و هوای کشور اظهار کرد: امشب و فردا در بعضی مناطق نوار غربی کشور، دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی، دامنه های البرز، سواحل دریای خزر و شمال شرق و اواخر وقت در جنوب کشور بارندگی خواهیم داشت، ضمن آنکه در مناطق سردسیر و مرتفع بارش به شکل برف و مناطق جنوبی با رعد و برق و وزش باد همراه است.

وی از بارش خفیف باران طی روز آدینه در نوار غربی کشور اطلاع داد و گفت: در مناطق جنوبی بارش به شکل رگبار و رعد و برق وزش باد خواهد بود، ضمن آنکه احتمال ریزش تگرگ در مناطق جنوبی کشور وجود دارد.

رفیعی شدت بارش روز آدینه را مربوط به استان های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی کرمان و جنوب استان فارس اعلام نمود و اضافه کرد: روز شنبه به جز نوار غربی و استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز، در سایر مناطق کشور برف و باران خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: شرایط هوا در 16 دی/ آسمان پایتخت صاف است

این کارشناس سازمان هواشناسی عمده بارش روز شنبه را مربوط به نیمه شرقی، سواحل مرکزی و دریای خزر دانست و گفت: براساس نقشه های هواشناسی روز شنبه در نوار شرقی کشور وزش باد شدید خواهیم داشت، ضمن آنکه روز یکشنبه در سواحل دریای خزر و نوار شرقی کشور بارش پراکنده رخ می دهد.

وی درباره آخرین شرایط شرایط دمایی کشور اعلام کرد: روز آدینه در مناطق شمال غرب و غرب کشور حدود 3 تا 5 درجه، دامنه های جنوبی البرز و مناطق مرکزی 2 تا 3 درجه و روز شنبه در شرق کشور حدود 4 تا 7 درجه کاهش دما خواهیم داشت.

رفیعی آسمان امروز تهران را نیمه ابری تا ابری اعلام نمود و گفت: امروز حداکثر دما برای تهران به 6 درجه بالای صفر رسید و فردا صبح به صفر درجه می رسد، روز آدینه در بعضی ساعات احتمال بارش پراکنده برای تهران وجود دارد.

این کارشناس سازمان هواشناسی در خاتمه نسبت به آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه ها هشدار داد و گفت: باتوجه به شدت بارش باران طی روز آدینه در استان های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی کرمان و جنوب استان فارس و روز شنبه در نیمه شرقی، سواحل مرکزی و دریای خزر احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها، طغیانی شدن رودخانه ها و لغزندگی جاده ها دور از انتظار نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 672

به "هشدار آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه ها در بعضی استان ها، آسمان پایتخت بارانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه ها در بعضی استان ها، آسمان پایتخت بارانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید