هشدار طالبان: حمله علیه نیرو های خارجی را از سر می گیریم خبرنگاران

به گزارش کولو، سخنگوی طالبان گفت که این گروه هرگز با تمدید مهلت خروج نیرو های خارجی موافقت نمی کند و در صورت نقض توافق قطر، حمله علیه نیرو های خارجی از سر گرفته می گردد.

هشدار طالبان: حمله علیه نیرو های خارجی را از سر می گیریم خبرنگاران

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان درباره احتمال ادامه حضور نیرو های خارجی در افغانستان فراتر از مهلت معین شده برای خروج گفت: ما هرگز با تمدید حضور نیرو ها موافقت نخواهیم کرد.

مجاهد به خبرگزاری آلمان گفت: ناتو، آمریکا و همه طرف ها به این نتیجه رسیده اند که اگر می خواهند بر بحران کنونی فایق آیند، تنها راهکار خوب اجرای توافقنامه امضا شده است.

وی در پاسخ به اینکه واکنش طالبان به نقض توافقنامه چه خواهد بود، نیز اظهارداشت: اگر خدایی ننموده توافقنامه نقض گردد، مطمئناً مردم افغانستان از خودشان دفاع خواهند کرد، همانطور که در 20 سال گذشته اینکار را نموده اند.

سخنگوی طالبان همچنین توضیح داد: اگر راستا دیپلماتیک بسته باشد گزینه ای جز جنگ نخواهد بود.

براساس توافقنامه قطر، واشنگتن متعهد شد که همه نیرو های خارجی مشروط به پایبندی طالبان به یک سری تعهدات امنیتی باید خاک افغانستان را تا پایان ماه آوریل (11 اردیبهشت) ترک کند.

با این حال دولت بایدن و دیگر کشور های عضو ناتو تاکید دارند که طالبان به تعهداتش در توافقنامه پایبند نبوده و شرایط خروج نیرو ها از افغانستان را فراهم ننموده است.

اخیراً نیز جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا گفت که جو بایدن در مشورت با کشور های عضو ناتو و فرماندهان نظامی آمریکا، همچنان در حال آنالیز توافقنامه قطر است و در روز ها و یا هفته های آینده تصمیم خویش را درباره افغانستان اتخاذ خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 فروردین 1400 بروزرسانی: 12 فروردین 1400 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1530

به "هشدار طالبان: حمله علیه نیرو های خارجی را از سر می گیریم خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار طالبان: حمله علیه نیرو های خارجی را از سر می گیریم خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید