هشدار مالزی نسبت به اخراج سفیر کره شمالی

به گزارش کولو، مالزی رسما به سفیر کره شمالی هشدار داده است که در صورت ادامه دروغ پراکنی درباره ترور برادر ناتنی رهبر کره شمالی، از این کشور اخراج خواهد شد.

هشدار مالزی نسبت به اخراج سفیر کره شمالی

با تور مالزی ارزان از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، مالزی رسما از سفیر کره شمالی خواسته است تا به بیان اظهارات دروغ درباره ترور برادر ناتنی رهبر کره شمالی خاتمه دهد یا با اخراج از مالزی روبرو خواهد شد.

عنیفه احمد وزیر خارجه مالزی ضمن انتقاد شدید از اظهارات کانگ چول سفیر کره شمالی، نسبت به اخراج وی هشدار داده است. سفیر کره شمالی پیش از این گفته بود که پیونگ یانگ نمی تواند به روند تحقیقاتی که توسط پلیس مالزی انجام می گردد، اعتماد کند.

وی همچنین تحقیقات اجرا شده از سوی پلیس مالزی را با انگیزه های سیاسی دانسته و مالزی را به توطئه چینی علیه کره شمالی با همکاری کره جنوبی متهم نموده است.

وزیر خارجه مالزی به سفیر کره شمالی نسبت به اظهاراتش هشدار داد و گفت: وی باید از اعتماد دولت مالزی استفاده نموده و بهره ببرد. امیدوارم او منظور من را درک کند.

یک مقام ارشد دولت مالزی نیز پیش از این گفت: به سفیر کره شمالی کارت زرد نشان داده شده است. اگر او اتهاماتش را تکرار کند، از مالزی اخراج خواهد شد.

پلیس مالزی، اعلام نموده است که سم مورد استفاده شده در جریان قتل کیم جونگ نام برادر ناتنی کیم جونگ اون رهبر کره شمالی را شناسایی نموده و این ماده، عامل اعصاب موسوم به وی ایکس است. وی ایکس نوعی ماده شیمیایی بسیار سمی است که در سلاح های شیمیایی هم از آن استفاده می گردد. سازمان ملل متحد این عامل شیمیایی را در فهرست مواد کشتار جمعی ممنوعه قرار داده است.

کیم جونگ نام، سیزدهم فوریه در فرودگاه کوالالامپور در انتظار هواپیما برای سفر به ماکائو بود، که مورد حمله دو زن نهاده شد. تصاویر ویدیویی که از این ماجرا گرفته شده نشان می دهد که یکی از زن ها او را از پشت می گیرد و دیگری پارچه ای را به صورت وی می کشد.

.

منبع: تسنیم
انتشار: 30 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 464

به "هشدار مالزی نسبت به اخراج سفیر کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار مالزی نسبت به اخراج سفیر کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید