هفتادمین روز از حبس خانگی مردم کشمیر توسط هند

به گزارش کولو، در حالیکه 70 روز از شروع حکومت نظامی و حبس اجباری مسلمانان کشمیری توسط نظامیان هندی می گذرد، همچنان مردم و رهبران آزادیخواه کشمیری در حبس خانگی به سر می برند.

هفتادمین روز از حبس خانگی مردم کشمیر توسط هند

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از ای.آر وای نیوز، حکومت نظامی و حبس اجباری مردم مظلوم کشمیر توسط نظامیان هندی علی رغم گذشت 70 روز همچنان ادامه دارد.

گزارش ها حاکی است تنها تاکنون مسدودیت سرویس اینترنت و تلفن همراه آن هم به علت فشارهای جامعه حهانی و نهادهای حقوق بشری بین المللی بر طرف شده است. در حالی که همچنان امروز بعضی از شهرهای کشمیر همچون بدگام، پلواما، گاندربل، شوپیان، باندی پورا و بارا مولا با قطعی سرویس مخابرات و وسایل ارتباطی روبرو بودند.

دولت دهلی نو بدون توجه به حکم دادگاه عالی این کشور مبنی بر لغو فوری حکومت نظامی در کشمیر هنوز هم تمام مسیرهای مواصلاتی به منطقه را مسدود نموده است.

گفته می گردد برقراری حکومت نظامی هند خسارتی بالغ بر 900 میلیارد روپیه به مردم کشمیر تحمیل نموده و آنها با مسائل معیشتی روبرو هستند.

در کنار این وضعیت گفته شده از 70 روز قبل تاکنون بسیاری از بیماران کشمیری به علت دسترسی نداشتن به داروهای مورد احتیاج جان خود را از دست داده اند و دولت هند نیز توجهی به وخامت حال آنها نمی کند.

اوضاع در کشمیر پس از آن به تشنج کشید شد که دولت هند قوانین 370 و 35 ای را لغو کرد که در عمل باعث به اقلیت کشیده شدن مسلمانان منطقه شد.

لازم به ذکر است هند طی 3 دهه اخیر حدود 100 هزار نفر از مسلمانان کشمیری را کشته و باعث مفقود الاثر شدن 10 هزار نفر دیگر شده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 آبان 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 443

به "هفتادمین روز از حبس خانگی مردم کشمیر توسط هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفتادمین روز از حبس خانگی مردم کشمیر توسط هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید