واکنش بورل به اقدام تازه ترامپ

به گزارش کولو، ایرنا نوشت: مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به تحریم های آمریکا علیه 2 مقام ارشد دیوان کیفری بین المللی، این اقدام را غیرقابل قبول، بی سابقه و تلاشی برای کارشکنی در فرایند تحقیقات این دادگاه خواند.

واکنش بورل به اقدام تازه ترامپ

جوسپ بورل پنجشنبه در بیانیه ای که در تارنمای اقدام خارجی اتحادیه اروپا نهاده شد، اظهار داشت: تحریم های دولت آمریکا علیه 2 مقام ارشد دیوان از جمله دادستان این دادگاه، اقدامی غیرقابل قبول و بی سابقه به منظور کارشکنی در تحقیقات و فرایند قضایی این دیوان است.

وی اضافه کرد: دیوان کیفری بین المللی باید بتواند با استقلال و بی طرفی و دور از دخالت خارجی کارش را انجام دهد. ایالات متحده باید در موضع خود تجدیدنظر نموده و اقدماتش را لغو کند.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه از تحریم فاتو بنسودا دادستان ارشد و پاکیسو موچوچوکو از دیگر مقام های بلندپایه دیوان کیفری بین المللی اطلاع داد.

این مقام ها در حال تحقیق در خصوص اتهام ارتکاب سربازان آمریکایی به جنایات جنگی در افغانستان هستند.

پمپئو مدعی شد که این دیوان یک نهاد کاملاً ورشکسته و فاسد است و صلاحیت تحقیق در خصوص نظامیان آمریکایی را ندارد؛ زیرا واشنگتن عضو اساسنامه رم نیست. این دیوان بر مبنای اساسنامه رم تأسیس شده است.

دیوان کیفری بین المللی نخستین دادگاه دائمی بین المللی برای رسیدگی به جرایم نسل کشی، جنایات علیه بشریت، جنایت جنگی و تجاوز است که مقر آن در لاهه هلند قرار گرفته است.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 28 مهر 1399 بروزرسانی: 28 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1200

به "واکنش بورل به اقدام تازه ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش بورل به اقدام تازه ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید