ورود ارتش آذربایجان پس از 27 سال به لاچین

به گزارش کولو، پس از برقراری آتش بس در منطقه قره باغ، ارتش جمهوری آذربایجان سحرگاه امروز پس از 27 سال وارد لاچین شد.

ورود ارتش آذربایجان پس از 27 سال به لاچین

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان خاطرنشان کرد ارتش این کشور سحرگاه امروز پس از 27 سال وارد لاچین شد.

نیرو های ارمنستان در پی توافق صلح آخرین شهرستان اشغالی را ترک کردند. جنگ 44 روزه میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان با میانجیگری روسیه در توافق سه جانبه به انتها رسید. پیش از این چهار شهرستان فضولی ، قبادلی، زنگیلان و جبراییل در خلال جنگ 44 روزه از اشغال آزاد شده بود.

با بازپس دادن اراضی اشغالی، یک هزار و 960 نیروی روسیه در قالب نیرو های حافظ صلح به همراه 90 خودروی زره پوش و 380 خودروی نظامی در امتداد جاده لاچین به ارمنستان مستقر میشوند. طبق توافق به عمل آمده برای افزایش اثر بخشی آتش بس، مرکز آشتی برای نظارت بر فرایند صلح ایجاد می گردد.

حال با این شرایط حدود یک میلیون نفر که از قره باغ کوهستانی اخراج شده بودند دوباره به مناطق آزاد شده برمی گردنند. لاچین با وسعت بیش از 1800 کیلومتر مربع در جنوب غربی جمهوری آذربایجان واقع شده و ذخایر معدنی غنی دارد. لاچین سومین شهرستانی است که ارمنی ها پس از توافق آن را ترک می نمایند. ، باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 12 دی 1399 بروزرسانی: 12 دی 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1357

به "ورود ارتش آذربایجان پس از 27 سال به لاچین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود ارتش آذربایجان پس از 27 سال به لاچین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید