وزیر دفاع ترکیه: رویکردهای یکجانبه و جهت دار اتحادیه اروپا غیرقابل قبول است

به گزارش کولو، وزیر دفاع ترکیه در نشست خبری مشترک با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، از رویکردهای یکجانبه و جهت دار بعضی کشورهای اروپایی علیه آنکارا انتقاد کرد.

وزیر دفاع ترکیه: رویکردهای یکجانبه و جهت دار اتحادیه اروپا غیرقابل قبول است

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه از اتحادیه اروپا خواست رویکردی واقع گرا و بی طرفانه در قبال آنکارا داشته باشد تا روابط دوجانبه سازنده ای داشته باشند.

به نوشته روزنامه دیلی صاباح آکار شامگاه دوشنبه در نشست خبری مشترک با جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در آنکارا، گفت: بعضی روینمودهای یکجانبه، غیرواقعی و جهت دار [کشورهای اروپایی] که منافع و حقوق ترکیه را در نظر نگرفته و کنار می گذارد، غیرقابل قبول است.

وی همچنین درباره ملاقات خود با بورل نیز گفت که نشست سازنده ای داشته و درباره مسائل منطقه ای مخصوصا بحران های سوریه و لیبی رایزنی نموده است.

وزیر دفاع ترکیه در این باره شرح داد: همکاری مؤثر بین اتحادیه اروپا و ترکیه برای هر دو طرف و منطقه بسیار مهم است. ما می خواهیم همکاری ها و گفت وگو با اتحادیه اروپا را، مخصوصا در حوزه های نظامی و امنیتی در چارچوب صلح و دوستی و احترام برای ارزش های مشترک، بیشتر توسعه دهیم.

آکار درباره اتهام زنی اخیر فرانسه به ترکیه مبنی بر فعالیت های خطرناک در دریای مدیترانه نیز گفت که درباره این موضوع با بورل صحبت نموده و ادعاهای فرانسه واقعیت را نشان نمی دهد.

چندی پیش یک مقام وزارت دفاع فرانسه با متهم کردن نیروی دریایی ترکیه را به داشتن رویکرد ستیزه جویانه در قبال کشتی های جنگی فرانسوی، گفته بود ناتو نباید در مواجهه با اقدامات ستیزه جویانه سر خود را زیر برف کند. (جزئیات بیشتر)

پیش از این نیز مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در نشست خبری مشترک با بورل تاکید نمود فرانسه باید از اتحادیه اروپا، اعضای پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و آنکارا عذرخواهی کند.

چاووش اوغلو همچنین هشدار داد در صورتی که اتحادیه اروپا تحریم های بیشتری را علیه ترکیه اعمال کند، آنکارا با گام های خود به این اقدام واکنش نشان خواهد داد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1109

به "وزیر دفاع ترکیه: رویکردهای یکجانبه و جهت دار اتحادیه اروپا غیرقابل قبول است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر دفاع ترکیه: رویکردهای یکجانبه و جهت دار اتحادیه اروپا غیرقابل قبول است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید