پاسخ رئیس شورای اروپا به اظهارات اردوغان

به گزارش کولو، ایرنا نوشت: دونال توسک رئیس شورای اروپا تهدیدهای رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه درباره فرستادن میلیون ها آواره سوری به اروپا را کاملا نابجا خواند و عملیات آن کشور در شمال سوریه را بی ثبات کننده توصیف کرد.

پاسخ رئیس شورای اروپا به اظهارات اردوغان

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش رویترز، توسک که به قبرس سفر نموده است، روز آدینه گفت که عملیات یکجانبه ترکیه در شمال سوریه مایه نگرانی شدید است و آنکارا باید آن را متوقف کند.

وی در عین حال گفت که نگرانی های امنیتی ترکیه باید به روش سیاسی و دیپلماتیک برطرف گردد.

رئیس شورای اروپا گفت: مداخله نظامی فقط وضعیت را بدتر می نماید. اقدام نظامی به جای ایجاد ثبات، بی ثباتی بیشتر در منطقه می آفریند. چنین اقدامی رنج غیرنظامیان را بیشتر نموده و ضمن افزایش آوارگان، پیشرفت های به دست آمده توسط ائتلاف جهانی علیه داعش را تهدید می نماید.

توسک گفت: ترکیه باید بداند که نگرانی اصلی ما این است که اقدامات آنها منجر به یک فاجعه انسانی دیگر می گردد که این موضوع غیرقابل قبول است.

وی اضافه نمود: ما نمی پذیریم که آوارگان به عنوان سلاحی علیه ما و برای باجگیری از ما به کار رود. من تهدیدهای روز گذشته رئیس جمهوری اردوغان را کاملا نابجا می دانم.

اردوغان روز پنجشنبه تهدید نموده بود که اگر اتحادیه اروپا حمله ترکیه به شمال سوریه را اشغالگری توصیف کند، آنکارا دروازه ها را باز نموده و 3.6 میلیون آواره را به اروپا می فرستد.

اتحادیه اروپا در سال 2016 طی توافقی با آنکارا پذیرفت که برای جلوگیری از ورود موج مهاجران به اروپا، یاری هایی در اختیار ترکیه قرار دهد. اما ترکیه می گوید که ارائه این یاری های اقتصادی کُند بوده و بخش ناچیزی از 40 میلیاردی را که صرف نموده، از اروپا دریافت نموده است.

ارتش ترکیه به همراه گروه های تروریستی هم پیمان خود از روز چهارشنبه عملیاتی را با نام چشمه صلح به بهانه مبارزه با نمودهای سوریه در شمال و شمال شرق این کشور شروع کرد.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 14 آبان 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 424

به "پاسخ رئیس شورای اروپا به اظهارات اردوغان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ رئیس شورای اروپا به اظهارات اردوغان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید