سرانجام عملیات شیران صحرا

به گزارش کولو، الحشد الشعبی از انتها عملیان شیران صحرا در استان الانبار اطلاع داد.

سرانجام عملیات شیران صحرا

به گزارش به نقل از پایگاه خبری الحشد الشعبی، فرماندهی عملیات الانبار در الحشد الشعبی عراق امروز سه شنبه از خاتمه عملیات شیران صحرا و هلاکت 5 تروریست به همراه انفجار یک خودروی بمبگذاری شده در چارچوب این عملیات اطلاع داد.

احمد نصرالله، فرمانده عملیات الانبار گفت: پس از شروع عملیات شیران صحرا شماری از مناطق واقع در غرب استان الانبار پاکسازی شدند و مناطق وادی حوران، وادی الحسینات، الملصی، الکعره، الحلکوم، ام اللوز تا مناطق العجرمیات و العودیان الثلاثه و عود النسر را محاصره و به آنجا در راستای پاکسازی ها یورش بردند.

احمد نصرالله همچنین گفت: در این راستا، داخل معابر خالی میان مناطق گشت زده شد و به شکل 360 درجه با تمامی قدرت مورد محاصره قرار گرفتند که بر اثر آن 5 عنصر داعشی به هلاکت رسیدند و 4 فرد مظنون به ارتباط با گروه های تروریستی بازداشت شدند و یک خودروی بمبگذاری شده نیز منفجر شد؛ همچنانکه سه کمربند انفجاری به همراه سه موتورسیکلت که نیرو های داعش از آن استفاده می کردند، کشف و ضبط شد.

سازمان الحشدالشعبی عراق هفته گذشته نیز عملیات رمضان 1 را در صحرای غربی الأنبار با همکاری ارتش و گارد مرزی عراق برای پاکسازی صحرای عکاشات به سمت مرز های مشترک عراق با سوریه انجام داد.

پس از آنکه مجلس، دولت و ملت عراق خواستار خروج نظامیان آمریکایی از کشور شدند، واشنگتن با تحریک تروریست ها، باعث فعال شدن هسته های مخفی در عراق شده است؛ به گونه ای که در چند روز گذشته تروریست ها بار ها مواضع نظامیان عراقی و غیرنظامیان را هدف حملات کورکورانه خود قرار داده اند. آمریکا کوشش می نماید ظهور دوباره تروریست های داعش را بهانه ای برای ادامه حضور خود در عراق قرار دهد.

ارتش عراق و نیرو های الحشد الشعبی در روز های گذشته با حملات تروریست های داعشی به استان های الانبار، صلاح الدین و شهر های بابل و کربلا در دو روز گذشته مقابله کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1017

به "سرانجام عملیات شیران صحرا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرانجام عملیات شیران صحرا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید