کمیسیون جدید اروپایی همچنان معطل معرفی نامزدی از انگلیس

به گزارش کولو، رئیس آینده کمیسیون اروپایی با توجه به اینکه انگلیس واکنشی به درخواستش برای معرفی کمیسر نداده است، مجددا طی نامه ای از این کشور خواست که هر چه سریع تر نامزد مد نظرش را اعلام کند.

کمیسیون جدید اروپایی همچنان معطل معرفی نامزدی از انگلیس

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هفته نامه اشپیگل در گزارشی نوشت: دولت انگلیس تا به حال به درخواست اورزولا فون در لاین، رئیس آینده کمیسیون اروپایی برای معرفی نامزدی برای این تشکل واکنشی نشان نداده است. به همین دلیل بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس مجدد پست دیگری در این باره از بروکسل دریافت نموده است.

یک سخنگوی کمیسیون اروپایی در این باره گفته است که اورزولا فون در لاین، رئیس آینده کمیسیون اروپایی نامه دیگری به لندن فرستاده و انتظار پاسخی از طرف دولت این کشور تا آخر هفته جاری را دارد.

فون در لاین در این نامه مجددا انگلیس را به عمل به تعهداتش فراخوانده و درخواست نموده که با توجه به اینکه زمان در حال گذر است این کشور هر چه زودتر کمیسری را برای کمیسیون جدید اروپایی معرفی کند.

انگلیس با توجه به اینکه قرار بود در تاریخ 31 اکتبر از این اتحادیه خارج گردد از معرفی نامزد برای کمیسیون جدید اروپایی عمدا اجتناب کرد. اما از آنجایی که تاریخ برگزیت تا انتها ژانویه به تعویق افتاده است و کمیسیون اروپایی در اوایل دسامبر شروع به کار خواهد نمود انگلیس باید نامزدی را به این تشکل معرفی کند و فون در لاین تا به حال دوبار این درخواست را از لندن نموده است.

در مقابل بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس که در آستانه انتخابات مجلسی مجدد در کشورش قرار داد می خواهد از این مسئله اجتناب کند که با معرفی یک کمیسر تردیدهایی را درباره عزم و اراده اش برای خروج از این اتحادیه ایجاد کند.

ابتدا قرار بود کمیسیون جدید اروپایی در اوایل ماه نوامبر شروع به کار کند که البته این تاریخ به مدت یک ماه به تعویق افتاد چرا که 3 نامزد فرانسه، رومانی و مجارستان برای کمیسیون اروپایی در مجلس اروپا رای نیاورد. حالا همچنین یک نامزد از طرف انگلیس هم باید مورد تایید مجلس قرار گیرد.

در حال حاضر در اتحادیه اروپا در این باره بحث می گردد که آیا فون در لاین مسئولیت خود در کمیسیون جدید اروپایی را همچنین در صورت لزوم بدون کمیسر انگلیسی می تواند شروع کند.

سه نامزد مجدا معرفی شده از طرف فرانسه، مجارستان و رومانی روز سه شنبه اولین مانع برای تایید مجلس اروپایی را پشت سر گذاشتند و حالا کمیسیون اروپایی همچنان در انتظار چگونگی واکنش لندن است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 470

به "کمیسیون جدید اروپایی همچنان معطل معرفی نامزدی از انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیسیون جدید اروپایی همچنان معطل معرفی نامزدی از انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید