گروه 77 و چین تحریم های آمریکا علیه ونزوئلا را محکوم کردند

به گزارش کولو، خبرنگاران: جامعه بین المللی متشکل از گروه 77 به همراه چین تحریم های جدید اعمال شده از سوی آمریکا علیه مقام های دولت ونزوئلا را محکوم کردند.

گروه 77 و چین تحریم های آمریکا علیه ونزوئلا را محکوم کردند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ایتارتاس، اوو مورالز رئیس جمهور بولیوی روز گذشته تاکید نمود که گروه 77 به همراه چین تحریم های جدید اعمال شده توسط آمریکا علیه تعدادی از مقام های دولتی ونزوئلا را محکوم نموده اند.

بر اساس این گزارش، بولیوی هم اکنون ریاست دوره ای گروه 77 را بر عهده دارد. مورالز گفت: گروه 77 و چین قطعنامه ای را تصویب نموده اند و در آن خواهان لغو فوری تحریم های اعمال شده علیه ونزوئلا شده اند. گروه 77 و چین بر این باورند که تحریم های اعمال شده علیه ونزوئلا نقض منشور سازمان ملل و قوانین بین المللی از جمله اصل عدم دخالت در امور داخلی و تمامیت و حاکمیت ارضی کشورها است.

گروه 77 و چین از جامعه بین المللی خواسته اند تا گام های موثری را برای جلوگیری از تدابیر مالی یکجانبه علیه کشورهای در حال توسعه بردارند.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا قانون مربوط به اعمال تحریم های جدید علیه مقام های رسمی ونزوئلا را امضا نموده است.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا 18 دسامبر قانون دفاع از جامعه مدنی و حقوق بشر در ونزوئلا را امضا نموده که بر اساس آن تحریم هایی علیه افرادی که مسئول نقض حقوق بشر در این کشور هستند اعمال خواهد شد.

کنگره آمریکا هفته گذشته لایحه اعمال تحریم های جدید علیه مقام های ونزوئلایی را که به زعم واشنگتن ناقض معترضان بوده اند را تصویب نموده است.

رئیس جمهور ونزوئلا نیز این اقدام نمایندگان آمریکایی را تحریم های امپریالیستی ارزیابی و توصیف نموده است. وی در این باره تاکید نمود که آمریکا می خواهد ونزوئلا را با تحریم و تهدید به چالش بکشد.

در جریان اعتراضات و ناآرامی ها در ونزوئلا طی ماه های فوریه و می بیش از 40 نفر از هر طیف سیاسی کشته شدند. سازمان ملل نیز وقوع اعتراضات خشونت آمیز در ونزوئلا را محکوم نموده است.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 1 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 532

به "گروه 77 و چین تحریم های آمریکا علیه ونزوئلا را محکوم کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گروه 77 و چین تحریم های آمریکا علیه ونزوئلا را محکوم کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید