گزارش نیویورک تایمز از کتمان حقیقت درباره گسترش کرونا از سوی کاخ سفید

به گزارش کولو، یک روزنامه مشهور آمریکایی در گزارشی به بررسی اقدامات کاخ سفید در سرپوش گذاشتن بر حقایق و واقعیت های مربوط به گسترش ویروس کرونا در ایالات متحده پرداخته است.

گزارش نیویورک تایمز از کتمان حقیقت درباره گسترش کرونا از سوی کاخ سفید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، هفته گذشته دونالد ترامپ در یک کمپین انتخاباتی با حضور هزاران نفر از طرفدارانش شرکت کرد، طرفدارانی که بیشتر آنها ماسک به صورت نداشتند، آن هم در شرایطی که یک ویروس مرگبار در سراسر کشور گسترش یافته است.

بر اساس این گزارش ترامپ کاهش محدودیت هایی را که برای مقابله با ویروس کرونا در کاخ سفید اعمال کرده بود، آغاز کرده است و در اقدامی جنجالی از رئیس جمهور لهستان دعوت کرده است تا از کاخ سفید دیدن کند.

ولی روز جمعه مقام های ارشد کاخ سفید دیگر نتوانستند از این واقعیت به طور کامل چشم پوشی کنند که تعداد موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در سراسر آمریکا به شدت رو به افزایش است، آن هم بر خلاف ادعاهای کاخ سفید درباره کاهش فرایند مبتلایان به این ویروس مرگبار.

افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در تگزاس، فلوریدا و آریزونا این واقعیت را بیش از پیش آشکار کرده است که کاخ سفید هفته ها سعی در فریب افکار عمومی داشته است. این در شرایطی است که ترامپ و متحدان جمهوریخواه وی از مردم این ایالتها خواسته اند تا به شرایط عادی بازگردند.

مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا نیز در واکنش به افزایش تعداد موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا برای نخستین بار در دو ماه اخیر در یک نشست خبری عمومی ظاهر شد و در اظهاراتی گفت: ما پیشرفت قابل توجهی در پیشبرد کشورمان به دست آورده ایم. ما اخبار امیدوارکننده ای مشاهده کرده ایم، آن هم در شرایطی که قصد داریم اقتصاد را بازگشایی کنیم.

وی هرگز حاضر نشد به این واقعیت آشکار اشاره کند که موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در جنوب آمریکا به شدت رو به افزایش است.

مایک پنس در حالی که حاضر به پوشیدن ماسک نشده بود، آن هم در شرایطی که مقام های بهداشتی کنار وی همگی ماسک بر صورت داشتند، گفت: علت اصلی افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کشور، افزایش موارد آزمایش بر روی افراد مختلف از جمله جوان ترها بوده است.

ولی اظهارات مایک پنس در تضاد با اظهارات مقام های بهداشت و سلامت آمریکا از جمله دکتر آنتونی فائوچی کارشناس برجسته بیماری های واگیردار و عفونی آمریکا است، کسی که هشدار داده است که ویروس کرونا می تواند کل کشور را به سرعت آلوده کند.

فائوچی در این باره گفت: اگر شیوع ویروس کرونا را جدی نگیریم، دیر یا زود کل کشور در برابر شیوع این ویروس آسیب پذیر خواهد شد. بنابر این همه ما باید این بحران را جدی بگیریم. فقط با تلاش دسته جمعی و گروهی است که می توانیم بر ویروس کرونا غلبه کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1085

به "گزارش نیویورک تایمز از کتمان حقیقت درباره گسترش کرونا از سوی کاخ سفید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش نیویورک تایمز از کتمان حقیقت درباره گسترش کرونا از سوی کاخ سفید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید