گیلان و اندونزی در زمینه اجرای پروژه های پتروشیمی و حمل و نقل همکاری می نمایند

به گزارش کولو، استاندار گیلان گفت: گیلان و اندونزی در زمینه اجرای پروژه های پتروشیمی و حمل و نقل همکاری می نمایند.

گیلان و اندونزی در زمینه اجرای پروژه های پتروشیمی و حمل و نقل همکاری می نمایند

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران از رشت، به نقل از پایگاه اطلاع رسای استانداری گیلان، محمد علی نجفی امروز در دیدار سفیر اندونزی، مسلمان بودن اکثریت جمعیت این کشور را زمینه خوبی برای گسترش همکاری ها دانست و گفت: نقاط مشترک زیادی با کشور اندونزی وجود دارد و در اکثر مجامع بین المللی نقطه نظرات واحدی بین دو کشور وجود دارد.

وی با اشاره به فرصت جدید ایجاد شده در دیپلماسی کشور پس از توافق هسته ای خاطر نشان کرد: امیدواریم در فضای جدید از ظرفیت های مالی دو کشور بهره لازم را ببریم و ارتباطات بیشتری برقرار گردد.

نماینده عالی دولت در گیلان نقش کشور اندونزی در دوران تحریم و ارتباط با کشور ایران را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: دولت در کوشش است تا با کشورهایی که در زمان تحریم با ما همکاری مناسب داشتند در دوران پسا تحریم نیز با آن ها ارتباط بیشتری برقرار کند.

وی برگزاری نشست های کارشناسی دوجانبه را در انجام اقدامات مشترک بسیار مؤثر دانست و خاطر نشان کرد: در اجرای پروژه هایی هم چون راه آهن، پتروشیمی و حمل و نقل که در استان گیلان در حال اجراست آمادگی مذاکره جهت مشارکت کشور اندونزی وجود دارد.

استاندار گیلان با بیان اینکه وجود محصولات کشاورزی مشترک همچون برنج، چای و بادام زمینی می تواند در همکاری های مالی مؤثر باشد گفت: آمادگی لازم جهت ورود هیئت های مالی اندونزی به منطقه آزاد انزلی و نیز بازدید از دانشگاه گیلان برای تبادل علمی و پژوهشی وجود دارد.

وی با ابراز تمایل جهت خواهرخواندگی یکی از شهرهای اندونزی با یکی از شهرهای استان گیلان اضافه کرد: از حضور مردم اندونزی در این استان و نیز بازدید از صنایع و محصولات استقبال می کنیم.

در این دیدار سفیر جمهوری اندونزی در ایران ایجاد بهترین همکاری ها بین ایران و اندونزی را یکی از وظایف اصلی خود مطرح نمود و گفت: قطعاً 2 کشور مسلمان بالاترین و بهترین سطح همکاری ها را داشته و خواهند داشت.

دیان ویون جوریت با اشاره به اینکه اقلیم و طبیعت این استان مرا به یاد کشور اندونزی می اندازد اضافه کرد: هدف از این سفر انتقال پیامی درباره اعلام آمادگی همکاری برای سرمایه گذاری در زمینه جاده سازی، گاز، نفت و پروژه های پتروشیمی در استان گیلان باتوجه به ظرفیت بالای آن است.

وی با بیان اینکه کشور اندونزی در زمینه های لاستیک، روغن و کاغذ توانایی بسیار بالایی دارد اضافه کرد: باتوجه به محصولات مشترکی که 2 کشور با هم دارند تامین نیاز های ما می تواند به صورت داد و ستد باشد.

سفر اندونزی با اشاره به اینکه در کوششیم تا نیازهای حوزه نفتی ما از ایران صادر گردد خاطر نشان کرد: آمادگی لازم برای همکاری در استخراج نفت در پروژه نفتی سردار جنگل گیلان وجود دارد.

وی با بیان اینکه شرکت های توانمندی در حوزه راه آهن در کشور اندونزی وجود دارد گفت: شرکت های اندونزیایی برای سرمایه گذاری در راستا رشت به آستارا می توانند یاری نمایند.

ویون جوریت اضافه کرد: در حال برنامه ریزی برای دعوت از شرکت ها و کمپانی ها و سرمایه گذاران گردشگری اسلامی اندونزی برای سفر به گیلان هستیم.

به گزارش خبرنگاران، در این نشست سفیر اندونزی کتاب مردم دوست داشتنی ایران که مجموعه عکس های وی از کشورمان است را به استاندار گیلان اهدا کرد.

منبع: تسنیم
انتشار: 20 مهر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 347

به "گیلان و اندونزی در زمینه اجرای پروژه های پتروشیمی و حمل و نقل همکاری می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گیلان و اندونزی در زمینه اجرای پروژه های پتروشیمی و حمل و نقل همکاری می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید