1200 واحد مسکونی خسارت دیده زلزله دشتی بازسازی شد

به گزارش کولو، خبرنگاران: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: درجریان زلزله شنبه شهرستان دشتی یک هزار و 600 واحد مسکونی آسیب دید که تا به امروز یک هزار و 200 واحدآن بازسازی شده است.

1200 واحد مسکونی خسارت دیده زلزله دشتی بازسازی شد

جهت دریافت خدمات بازسازی منازل مسکونی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران از بوشهر، ابراهیم فرزانه ظهرامروز درجلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان بوشهر با بیان اینکه درسال 92 سه حادثه مهم به وقوع پیوست اظهار کرد: در این سال دو زلزله در دشتی و دشتستان و یک حادثه سیل نیز در دشتی شاهد بودیم که با آمادگی مدیران امدادی خسارت به حداقل رسید.

وی با بیان اینکه در زلزله شنبه دشتی یک هزار و 600 واحد مسکونی خسارت دید گفت: در بازسازی این واحدها در مدت چهارماه یک هزار و 200 واحد مسکونی بازسازی شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه زیربنای واحدهای مسکونی آسیب دیده افزایش یافت گفت: طبق برنامه ریزی زیربنای هر واحد 60 متر مربع معین شد که براساس آن اعتبارات تخصیص یافت و دربازنگری این واحدها، زیربنای هر واحد به 86 مترمربع افزایش یافت.

فرزانه با اشاره به اینکه برای هر خانوار خسارت دیده33 میلیون تومان تسهیلات اعتباری و بلاعوض پرداخت شد گفت: این نوع خدمات در سیدگی به زلزله زدگان در کشور بی نظیر بود که با کوشش دست اندرکاران اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه درجریان زلزله دشتستان 5 هزار و 432 واحد مسکونی برای بازسازی تایید شده است گفت: تا به امروز عملیات بازسازی یک هزار و 185 آن شروع شده که 60 درصد آن در روستاها بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهربا بیان اینکه تا به امروز اعتباری که از سوی دولت ابلاغ شده پرداخت نشده است توضیح داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تا به امروز با اعتبارات داخلی خود در جهت پرداخت تسهیلات بلاعوض در سه قسط اقدام نموده است.

فرزانه با بیان اینکه واحدهایی که مقاوم سازی شده بودن کمترین خسارت دیدند گفت: تا به امروز در استان بوشهر بیش از 8 هزار واحد مسکونی تسهیلات مقاوم سازی دریافت نموده اند و این واحدها در جریان زلزله کمترین خسارت دیده اند.

ق

منبع: تسنیم
انتشار: 22 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 908

به "1200 واحد مسکونی خسارت دیده زلزله دشتی بازسازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "1200 واحد مسکونی خسارت دیده زلزله دشتی بازسازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید