1700 پروژه گردشگری در کشور احداث می گردد

به گزارش کولو، معاون سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به اینکه در حال حاضر تقاضا برای ورود گردشگران خارجی به ایران بیش از ظرفیتهای موجود در کشور است گفت: یک هزار و 700 پروژه برای توسعه زیرساختهای گردشگری احداث می گردد.

1700 پروژه گردشگری در کشور احداث می گردد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور زمستانی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران از زنجان، مرتضی رحمانی موحد امشب در حاشیه آیین افتتاح جشنواره غذاهای جاده ابریشم در جمع خبرنگاران گفت: توسعه گردشگری رویال محور است و باید به وسیله برگزاری جشنواره ها که ارتباط مستقیم با مردم دارند به انتقال مفاهیم و تجربه های مشترکات فرهنگی با کشورهای همسایه بپردازیم.

وی برگزاری جشنواره ها را بهترین و موثرترین راه برای توسعه گردشگری اعلام کرد و اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم با این اقدامات صاحب رونق گردشگری فرهنگی باشیم.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت: در مدت 3.5 سال گذشته 16 میلیون گردشگر به ایران وارد شده و از مناطق مختلفی بازدید کردند که از ورود گردشگران درآمد 24 میلیارد دلاری به شکل مستقیم و غیرمستقیم برای کشور حاصل شده است.

وی با اشاره به اینکه ورود گردشگران به کشور سبب توسعه صنایع دستی، مشاغل مختلف مانند حمل و نقل عمومی و خدمات حوزه گردشگری شده است گفت: در سه سال اخیر رشد گردشگر کشور 10درصد بوده که در مقایسه با رشد 4 تا 5 درصدی جهانی رقم قابل قبولی است.

رحمانی موحد ابراز کرد: امیدواریم با توسعه زیرساختها بتوانیم این آهنگ رشد را تا انتها برنامه ششم توسعه حفظ کنیم و شاهد ورورد سالانه 7 تا 7.5 میلیون گردشگر تا انتها این برنامه باشیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر درخواست برای ورود به ایران بیش از ظرفیت های موجود برای پذیرش گردشگر در کشور مهم ترین چالش این صنعت است اعلام کرد: ما باید ظرفیتها از جمله زیرساختها، نیروی انسانی، مراکز اقامتی، حمل و نقل و آموزشها را افزایش دهیم تا بتوانیم جوابگوی این تقاضا باشیم.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه در حال حاضر تقاضا برای ورود به ایران چند برابر ظرفیت های موجود است گفت: الان یک هزار و 700 پروژه حوزه گردشگری با پیشرفت های فیزیکی بین 10 تا 90 درصد در حال احداث است.

منبع: تسنیم
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 683

به "1700 پروژه گردشگری در کشور احداث می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "1700 پروژه گردشگری در کشور احداث می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید