35 واحد آموزشی در امیرآباد دامغان فعال است

به گزارش کولو، به گزارش خبرنگاران، حمیدرضا هروی بعدازظهر یکشنبه در آیین تقدیر و تجلیل از خبرنگاران به میزبانی اداره آموزش‌وپرورش منطقه امیرآباد، ضمن بیان اینکه 35 واحد آموزشی با یک هزار و 213 دانش‌آموز در این بخش فعال است، تأکید کرد: بیشترین سرانه آموزشی دانش‌آموزان در سطح کشور و استان به منطقه امیرآباد اختصاص دارد به‌گونه‌ای که امروز سرانه دانش‌آموزی در این منطقه پنج میلیون تومان به ازای هر دانش‌آموز محاسبه می‌شود.

35 واحد آموزشی در امیرآباد دامغان فعال است

وی افزود: علت این سرانه بالا این است که در برخی از روستاهای منطقه تنها چهار یا پنج دانش‌آموز در کلاس‌های درس حضور دارند که ما برای تعطیل نشدن کلاس‌های درس مجبور هستیم وضعیت موجود را حفظ کنیم تا به والدین و دانش‌آموزان فشار روحی و روانی وارد نشود.

پرداخت هزینه سرویس مدارس

رئیس آموزش‌وپرورش منطقه امیرآباد، درباره وضعیت دسترسی دانش‌آموزان به مدرسه نیز، خاطرنشان کرد: 80 درصد از هزینه سرویس‌دهی به دانش‌آموزان در منطقه توسط اداره کل آموزش‌وپرورش استان سمنان تأمین و مابقی توسط والدین دانش‌آموزان پرداخت می‌شود.

هروی در ادامه از راه‌اندازی پایه دهم در امیرآباد طی سال تحصیلی جدید خبر داد و افزود: رشته فنی و کار و دانش شامل رشته تراشکاری، چوب و فلز با 18 تا 20 دانش‌آموز در سال تحصیلی جدید فعال خواهد بود.

وی اضافه کرد: در سطح منطقه امیرآباد 14 خیر مدرسه‌ساز وجود دارند که دو پروژه عمرانی شامل دو مدرسه سه کلاسه منطقه معلمان، یک باب نمازخانه و یک موسسه کمک آموزشی را در دست احداث دارند.

کسب رتبه 114کنکور در امیریه

رئیس آموزش‌وپرورش امیریه دامغان از موفقیت پنج دانش‌آموز این منطقه در کنکور سراسری خبر داد و گفت: کسب رتبه زیر دو هزار از موفقیت‌های مهم این منطقه است همچنین یک دانش‌آموز امیرآبادی موفق به کسب رتبه 114 شده است.

هروی در ادامه از فعالیت رسمی ستاد پروژه مهر باهدف سازمان‌دهی و ساماندهی برنامه‌های سال تحصیلی 98- 97 در امیریه خبر داد و گفت: در این طرح، رفع موانع تحصیلی قبل از آغاز سال تحصیلی جدید در قالب بازدیدهای میدانی از سطح مدارس محروم در جنوب منطقه امیرآباد در دستور کار قرار داشته است.

وی در پایان افزود: در برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان طی ایام تابستان امسال 970 دانش‌آموز منطقه امیرآباد حضور داشتند.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 22 مرداد 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 5

به "35 واحد آموزشی در امیرآباد دامغان فعال است" امتیاز دهید

1 کاربر به "35 واحد آموزشی در امیرآباد دامغان فعال است" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "35 واحد آموزشی در امیرآباد دامغان فعال است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید