افتتاح مرکز جامع توانبخشی در سرپل ذهاب، آغاز بکار خانه معلولین ذهنی خفیف

به گزارش کولو، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه از روزهای اولیه پس از زلزله کرمانشاه، ارائه خدمات بهزیستی را در مناطق زلزله زده آغاز کردیم، در عین حال از افتتاح بزرگ ترین مرکز جامع توانبخشی غرب استان کرمانشاه در سرپل ذهاب خبرداد.

افتتاح مرکز جامع توانبخشی در سرپل ذهاب، آغاز بکار خانه معلولین ذهنی خفیف

انوشیروان محسنی بندپی در گفت وگو با خبرنگاران، به ارائه گزارشی از سفرش به کرمانشاه پرداخت و اظهار کرد: 11ماه پیش شاهد حادثه زلزله در کرمانشاه بودیم که جمعیت بسیار زیادی را تحت تاثیر قرار داد و خساراتی در پی داشت.

وی اضافه نمود: از روزهای اولیه پس از زلزله ارائه خدمات بهزیستی را در مناطق زلزله زده آغاز کردیم و امروز شاهد بهره برداری از بزرگ ترین مرکز جامع توانبخشی غرب استان کرمانشاه در شهرستان سرپل ذهاب بودیم که بیشترین خسارات را در زلزله متحمل گردیده بود.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه این مرکز جامع توانبخشی برای 1900 معلول در سطح این شهرستان ساخته گردیده و قابل استفاده است، گفت: البته از این تعداد 120 معلول ناشی از لزله بودند. افراد بنا به نیازهای خود می توانند در این مرکز خدمات فیزیوتراپی، کاردرمانی، بینایی سنجی و شنوایی سنجی را دریافت نمایند.

بندپی ادامه داد: زیربنای این مرکز 1000 مترمربع است و به جدیدترین تجهیزات روز مجهز است، ضمن آنکه تیم متخصصی در این ساختمان مستقر گردیده و آماده ارائه خدمت هستند.

وی همچنین از افتتاح چهل و ششمین مرکز خانه معلولین ذهنی خفیف در این استان اطلاع داد و گفت: این خانه ها را از کشورهای پیشرفته الگو گرفته ایم، اگر معلولین ذهنی خفیف را با افراد دیگر در تعامل اجتماعی و پیوند با افراد دیگر قرار دهیم، توانسته ایم در بازتوانی این گروه اقدامات خوبی انجام و در برطرف مسائل ذهنی شان موثر باشیم. در این خانه که امروز افتتاح شد 10 معلول خفیف ذهنی خدمات تخصصی دریافت خواهند کرد.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پروژه دیگر افتتاح گردیده در این استان را درمانگاه تامین اجتماعی با 1451 متر مربع در سنقر کلیایی دانست و گفت: خدمات سلامت، دندانپزشکی، مامایی و روانشناسی به جامعه کار وتولید ارائه می گردد. همچنین هفته آینده اورژانس اجتماعی قصر شیرین افتتاح می گردد و به این ترتیب همه شهرستان های استان از اورژانش اجتماعی برخوردار می شوند.

بنیدپی اضافه نمود: ساعت 19 امشب کارگروه اشتغال استان تشکیل می گردد. نرخ بیکاری کرمانشاه از متوسط کشوری بالاتر است و مساعدت های خاصی برای رونق کسب و کار و سرعت بخشیدن به اشتغال در کرمانشاه درنظر گرفتیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 61

به "افتتاح مرکز جامع توانبخشی در سرپل ذهاب، آغاز بکار خانه معلولین ذهنی خفیف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح مرکز جامع توانبخشی در سرپل ذهاب، آغاز بکار خانه معلولین ذهنی خفیف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید