بارش شدید باران در پنج استان، آسمان تهران صاف است

به گزارش کولو، مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به روند بارشی کشور طی روزهای آینده، گفت: شدت بارش طی امروز (3 مهرماه) در استان های خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی، هرمزگان، ارتفاعات کرمان و شمال سیستان وبلوچستان خواهد بود. همچنین شدت بارش فردا (4 مهرماه) روی غرب سواحل دریای خزر پیش بینی می گردد.

بارش شدید باران در پنج استان، آسمان تهران صاف است

احد وظیفه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس تحلیل نقشه های پیش یابی هواشناسی، امروز (3 مهرماه) افزایش ابر همراه با رگبار و رعد و برق، گاهی همراه با وزش باد شدید موقت در شمال شرق و شرق و جنوب شرق کشور پیش بینی می گردد.

وی ادامه داد: فردا (4 مهرماه) در استان های گیلان ، مازندران، شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، جنوب کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان و پاره ای از مناطق هرمزگان در بعضی از ساعات افزایش ابر و رگبار و رعد و برق و وزش باد خواهیم داشت.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اضافه نمود: پس فردا (5 مهر ماه) برای سواحل دریای خزر رگبار و رعد و برق، گاهی همراه با وزش باد شدید موقتی پیش بینی می گردد.

به گفته وظیفه در دو روز آینده در بخش هایی از جنوب غرب کشور همچنین امروز (3 مهرماه) در جنوب خراسان رضوی و خراسان جنوبی و یزد وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و غبار پیش بینی می گردد.

وی با اشاره به اینکه از اواخر فردا و طی روزهای پنجشنبه و جمعه (5 و 6 مهرماه) دریای خزر مواج خواهد بود، اظهار کرد: امروز و فردا (3 و 4 مهرماه) محدوده تنگه هرمز مواج پیش بینی می گردد.

وظیفه در خاتمه در مورد شرایط جوی تهران گفت: آسمان تهران فردا و پس فردا (4 و 5 مهرماه) صاف خواهد بود. بیشترین و کمترین دمای تهران طی این دو روز به ترتیب 29 و 18 درجه سانتیگراد و 30 و 18 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

به گزارش خبرنگاران، سازمان هواشناسی در اطلاعیه ای آورده است: براساس نقشه های هواشناسی به همراه نفوذ زبانه پرفشار به سواحل شمالی کشور اواخر روز چهارشنبه و طی روز پنجشنبه (4 و 5 مهرماه) در سواحل استان گیلان وغرب مازندران ارتفاع موج به حدود 2 تا 3 متر می رسد.

به هموطنان عزیز توصیه می گردد تمهیدات لازم برای تردد شناورهای کوچک به عمل آورند و از توقف در ساحل دریا خودداری نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 54

به "بارش شدید باران در پنج استان، آسمان تهران صاف است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش شدید باران در پنج استان، آسمان تهران صاف است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید