توسعه فرهنگ کسب و کار در فارس اولویت باشد

به گزارش کولو، به گزارشخبرنگاران، حسین معتمدی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست خبری انجمن صنفی کارفرمایی مراکز مشاوره کارآفرینی فارس اضافه نمود: تخصص و تجربه عملی همراه با دانش را دو شرط اصلی برای عضویت در شرکت های کارآفرین است.

توسعه فرهنگ کسب و کار در فارس اولویت باشد

وی با بیان این مطلب که کارآفرینی در ایران عمر و قدمت محدودی دارد و در حال گذران دوران کودکی است. این انجمن در فارس نوپاست و تنها سه ماه از تاسیس آن می گذرد.

معتمدی حمایت از شرکت های کار آفرین و حمایت از حقوق قانونی اعضا و رشد حوزه کسب و کار و کارآفرینی را از اهداف اصلی تشکیل این انجمن دانست و گفت: نقش این انجمن همانند موتور محرکه ای بین دستگاه های اجرایی، تشکل های و نهادهای خصوصی برای توسعه کسب و کار است.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی مراکز مشاوره و کارآفرینی فارس با بیان اینکه صفر تا صد مشاوره به افراد متقاضی راه اندازی کسب و کار در این انجمن آموزش داده می گردد توضیح داد: کوشش خواهیم کرد با همکاری شرکت های زیرمجموعه، در آینده ای نزدیک برای گسترش فرهنگ کسب و کار همت خود را به کار گیریم.

معتمدی گفت: هیچ آماری دقیقی از فعالیت های شرکت های کسب و کار در فارس موجود نیست و در جهان اساسا تنها یک درصد از افرادی که دارای ایده های خلاقانه هستند موفق به کارآفرینی می شوند.

وی با بیان این مطلب که در حال حاضر بالاترین آمار افراد کارآفرین جهان مربوط به کشور آلمان است که 6 تا 7 درصد از کارآفرینی جهان را به خود اختصاص داده اما در ایران هیچ آمار دقیقی در این باره نداریم.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی مراکز مشاوره و کارآفرینی فارس گفت: هم اندیشی با بازیگران زیست بوم کارآفرینی، برگزاری سمینار آموزشی دانش آموزان کارآفرین، شروع تهیه سند توسعه سه ساله فعالیت های انجمن در حوزه کارآفرینی، نشست با مدیران کارآفرین فارس، برگزاری سمینار زیست بوم کارآفرینی و چالش های فضای کسب و کار را از جمله برنامه های هفته کارآفرینی در فارس است.

در ادامه این نشست علی اکبر زاهدیان نژاد، نائب رئیس هیئت مدیره این انجمن نیز گفت: تهیه و تدوین سند توسعه سه ساله انجمن صنفی کارآفرینی فارس براساس فراهم کردن زیرساخت ها،تهیه بانک اطلاعاتی از مسائل واحدهای کار شامل کارگران و کارفرمایان از اهدافی است که در تدوین این سند دنبال می گردد.

وی اضافه نمود: ارائه نسخه های کاربردی در این باره می تواند یاری کند تا بخشی از مسائل عمومی برطرف گردد و سند توسعه سه ساله ویژه کارگران و کارفرمایان نقشه راهی برای این انجمن محسوب می گردد .

نائب رئیس هیئت مدیره این انجمن با بیان این مطلب که انجمن صنفی کارآفرینی فارس کوشش خواهد نمود تا با در نظر دریافت بوم کسب و کار در مناطق مختلف استان به بهبود فضای کسب و کار در بخش کشاورزی، خدماتی و صنعتی یاری کند اضافه نمود: آموزش ها و نشست های تخصصی برای توانمندی مراکز مشاوره تحت پوشش انجمن برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 94

به "توسعه فرهنگ کسب و کار در فارس اولویت باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه فرهنگ کسب و کار در فارس اولویت باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید