دیدار وزیر امور خارجه ازبکستان با رئیس جمهور افغانستان

به گزارش کولو، وزیر امور خارجه ازبکستان که برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ به آلمان سفر نموده با رئیس جمهور افغانستان دیدار و گفت وگو کرد.

دیدار وزیر امور خارجه ازبکستان با رئیس جمهور افغانستان

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در تاشکند، عبدالعزیز کامل اف وزیر امور خارجه ازبکستان که برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ به آلمان سفر نموده با محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان دیدار و گفت وگو کرد.

طرفین در این دیدار مسایل روز همکاری های متقابل را در چارچوب شروع گفت وگوی صلح آمیز سیاسی در افغانستان که باید توسط خود افاغنه انجام گیرد، آنالیز کردند.

رئیس جمهور افغانستان از رئیس جمهور ازبکستان و مردم ازبک برای کوشش های پیگیرانه و موثر جهت مساعدت برای پروسه صلح آمیز در کشور متبوعش، بازسازی اجتماعی و مالی آن تشکر کرد.

در این دیدار همچنین چشم انداز اجرای طرح های مشترک با ازبکستان در زمینه های حمل و نقلی، انرژی و دیگر طرح ها مبنی بر ایجاد کریدورهای ترانزیتی افغان و تحکیم روابط مالی منطقه ای مورد آنالیز نهاده شد.

مبادلات بازرگانی 2 کشور در سال 2017 میلادی با 19 درصد افزایش نسبت به سال قبل در سطح 617 میلیون و 100 هزار دلار نهاده شده است.

هم اکنون در ازبکستان 110 شرکت با سرمایه سرمایه گذاران افغانستانی فعالیت می نمایند.

در افغانستان نیز 8 شرکت با حضور بازرگانان ازبکستان فعالیت می نمایند.

بر اساس گزارش وزارت امور خارجه ازبکستان، افغانستان استقلال این کشور را در تاریخ 22 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 13 اکتبر سال 1992 میلادی بین این 2 کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

انتهای پیغام/.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 151

به "دیدار وزیر امور خارجه ازبکستان با رئیس جمهور افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار وزیر امور خارجه ازبکستان با رئیس جمهور افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید