ستاره کره 180 دقیقه تا معافیت

به گزارش کولو، باشگاه تاتنهام موافقت کرد تا ستاره کره ای اش در آغاز فصل تازه لیگ برتر با حضور در بازی های اسیایی برای معاف شدن از سربازی کوشش کند.

ستاره کره 180 دقیقه تا معافیت

به گزارش خبرنگاران ،دقیقه 117 دیدار امیدهای کره جنوبی - ازبکستان، هوانگ هی چان پشت ضربه پنالتی نهاده شد اما کارگردان تلویزیونی ترجیح داد به جای نمای بسته از زننده ضربه، نمایی باز از پشت محوطه جریمه بدهد؛جایی که سون هئونگ مین، کاپیتان کره ای ها، پشت به دروازه، منتظر زدن ضربه ای بود که بخشی از سرنوشت او با آن گره خورده بود.

چند ثانیه بعد توپ در تور دروازه ازبکستان تاب می خورد و این به معنای ادامه رویا برای سون بود رویایی که به معافیت از سربازی ختم می گردد.در کره جنوبی مثل ایران، همه مردان باید تا 28 سالگی به خدمت سربازی بروند و این شامل ستاره های ورزشی هم می گردد.

می چونگروزنامه نگار کره ای، در این مورد می گوید:حالا نظرات تقریبا 50-50 است. بعضی ها معتقدند که برای کشور خوب نیست که ورزشکاران بااستعدادی مانند سون، به خدمت سربازی بروند؛ در حالی که بعضی ها هم فکر می نمایند نباید برای آنها استثنایی قائل شد؛ به ویژه وقتی می توانند با قهرمانی در رقابت های آسیایی یا کسب مدال در المپیک، از خدمت معاف شوند.

سون چهار سال قبل هم آماده بود تا برای تیم امید کره در بازی های آسیایی اینچئون به میدان برود اما ممانعت باشگاه بایرلورکوزن، مانع از این اتفاق شد؛ پس او از آلمان، شاهد قهرمانی و البته معافیت بازیکنانی شد که بعضی های شان کمتر از 10 دقیقه در کل مسابقات به میدان رفته بودند.

کاپیتان کره ای ها آن پنالتی را تماشا نکرد اما کره راهی نیمه نهایی شد و حالا سون تنها دو بازی برای عبور از پیچ تند سربازی فاصله دارد؛ وگرنه باید 6 ماه دیگر صبر کند و بار دیگر شانس اش را در جام ملت های آسیا امتحان کند؛ مسیری دشوارتر که سال هاست هیچ ستاره فوتبال کره نتوانسته از طریق آن، به کارت انتها خدمت برسد.

3-300

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 12 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 25

به "ستاره کره 180 دقیقه تا معافیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ستاره کره 180 دقیقه تا معافیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید