مونسان در نشست با فعالان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نطنز اطلاع داد پیش بینی ورود 7میلیون گردشگر خارجی تا انتها سال، پرونده ثبت جهانی روستای ابیانه تهیه می گردد

به گزارش کولو، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از پیش بینی ورود 7میلیون گردشگر خارجی به کشور تا سرانجام امسال اطلاع داد.

مونسان در نشست با فعالان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نطنز اطلاع داد پیش بینی ورود 7میلیون گردشگر خارجی تا انتها سال، پرونده ثبت جهانی روستای ابیانه تهیه می گردد

علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در نشست صمیمانه با فعالان، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شهرستان نطنز با اعلام این خبر گفت: با توجه به روند روبه رشد ورود گردشگران خارجی به کشور تا خاتمه سال جاری به رقم 7میلیون گردشگر خارجی به کشور دست خواهیم یافت، در شش ماهه اول سال جاری شاهد رشد 51درصدی ورود گردشگران خارجی به کشور هستیم و این رشد بسیار فزاینده ای است.

او در این نشست با اشاره به رونق گردشگری سلامت در ایران گفت: آمارها و آنالیز ها نشان می دهد که گردشگری سلامت در کشور رشد یافته است و برخی از بیمارستان های ما میزبان گردشگران سلامت هستند.

او در ادامه به وجود خانه مسافر در کشور اشاره نمود و گفت: خانه مسافر موضوعی قدیمی است، متأسفانه بسیاری از خانه مسافرها غیرمجاز است و به ناجا نیز اعلام نموده ایم که این موضوع را پیگیری نمایند، به همکاران خود در معاونت گردشگری نیز اعلام نموده ام که با خانه مسافرهای غیرمجاز برخورد نمایند.

مونسان ادامه داد: در گفت وگو با افرادی که تورهای خارجی می آورند اذعان دارند که تورهای خارجی اقبال کمی برای اسکان در خانه مسافرها دارند و بسیاری از این ها در هتل ها اقامت می نمایند. در سفری که چندی پیش به مشهد داشتم مشاهده کردم که بسیاری از ظرفیت های هتل های مشهد تکمیل است و گردشگران ورودی در مراکز اقامتی ما ازجمله هتل ها اقامت می نمایند و ظرفیت ها را تکمیل می نمایند.

معاون رئیس جمهوری ادامه داد: اسامی خانه مسافرهای غیرمجاز باید به اداره امور مالیاتی ارائه گردد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه با اشاره به برنامه ریزی ها برای شناخت کشورهای هدف برای جذب گردشگران خارجی گفت: یکی از این کشورها چین است، چین دارای 121میلیون گردشگر خروجی است که اگر موفق به جذب یک درصد آن ها شویم 25درصد به رشد گردشگری ورودی به کشور کمک می نماید. چندی پیش نیز مصوبه لغو روادید یک طرفه با عمان را در جلسه هیئت دولت مطرح و مصوب کردیم و با مجموعه اقداماتی که در حال اجرا است، شاهد رشد گردشگران ورودی از کشورهای منطقه هستیم. در این میان حتی کشورهایی مانند افغانستان نیز دارای اهمیت است چراکه طبقه مرفه افغان برای تحصیل، تجارت و نیز درمان به ایران سفر می نمایند.

مونسان در ادامه این نشست و پس از شنیدن صحبت های یکی از مسئولان روستای هدف گردشگری ابیانه در خصوص ثبت جهانی این روستا گفت: ما سالانه یک سهمیه داریم، کشور ما یک کشور تاریخی است و آثار فراوانی دارد، در آخرین پرونده ای که ثبت جهانی شد، در ابتکاری که به خرج دادیم در قالب یک پرونده صد کیلومتر محور ساسانی را ثبت جهانی کردیم. البته اقدام برای ثبت جهانی ابیانه شروع گردیده است و پرونده آن به زودی تهیه می گردد.

معاون رئیس جمهوری در ادامه گفت: گردشگری در کشور اهمیت بسیار بالایی دارد و در هر استان اگر استانداری می خواهد کارش دیده گردد و بتواند به توسعه استان خود کمک کند، باید از گردشگری بهره ببرد.

او اضافه نمود: در استانی مثل اصفهان و شهر نطنز با توجه به وجود اماکنی مانند روستای زیبا ابیانه باید بتوانیم این جاذبه ها را به خوبی با هدف جذب گردشگر معرفی کنیم که در همین ارتباط پیشنهاد می دهم این جاذبه ها در پورتال جامع گردشگری ایران به آدرس www.visitiran.ir بیش ازپیش معرفی گردد. این پورتال در آینده مجهزتر خواهد شد و بخش های مختلف دیگری به آن اضافه می گردد.

او در ادامه به اشاره به اهمیت صنعت گردشگری در رونق اقتصادی کشور گفت: گردشگری باعث می گردد تا سایر بخش ها نیز به تحرک واداشته گردد و به رونق اقتصادی در بخش های دیگر کشور نیز کمک خواهد نمود.

او در ادامه این نشست و در پاسخ به صحبت های یکی از فعالان در خصوص سافاری نیز گفت: این موضوع را به مدیرعامل کانون جهان گردی و اتومبیل رانی اعلام نموده ام و در دستور کار این اداره قرار گرفته است.

در این نشست، محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی، پویا محمودیان معاون صنایع دستی، تعدادی از مدیران سازمان میراث فرهنگی، فریدون الله یاری مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان، مرتضی صفاری نطنزی نماینده مردم نطنز در مجلس، یوسف حسنی فرماندار این شهرستان و جمعی از مسئولان استان اصفهان و شهر نطنز حضور داشتند.

فعالان، حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و نیز تعدادی از مسئولان محلی شهر نطنز نیز در این نشست صمیمانه به بیان دیدگاه ها و نظرات خود در حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پرداختند.

منبع: سازمان میراث فرهنگی
انتشار: 12 مهر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 17

به "مونسان در نشست با فعالان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نطنز اطلاع داد پیش بینی ورود 7میلیون گردشگر خارجی تا انتها سال، پرونده ثبت جهانی روستای ابیانه تهیه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مونسان در نشست با فعالان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نطنز اطلاع داد پیش بینی ورود 7میلیون گردشگر خارجی تا انتها سال، پرونده ثبت جهانی روستای ابیانه تهیه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید