پیش از ورود کارگر به محیط کار، باید تناسب میان شغل و سلامتی فرد آنالیز گردد

به گزارش کولو، یک متخصص طب کار در تشریح این که چگونه می توان سلامتی شاغلان جامعه را تأمین کرد، گفت: پیش از این که کارگر وارد بازار کار شده و در مواردی دچار مشکل گردد و به ما مراجعه کند، باید او را از نظر مناسب بودن فرد برای شغل مورد نظر و مناسب بودن شغل برای این فرد مورد آزمایش و آنالیز قرار دهیم.

پیش از ورود کارگر به محیط کار، باید تناسب میان شغل و سلامتی فرد آنالیز گردد

به گزارش خبرنگاران، دکتر شهین زلالی در نخستین روز از برنامه مدون پنج روزه طب کار با اشاره به مبانی طب کار، علت به وجود آمدن این رشته و اشکالات وارد در این زمینه اظهار کرد: به عنوان متولیان بهداشتی در زمینه حفظ سلامتی همه افراد جامعه مسئول هستیم، افرادی می توانند از زندگی لذت ببرند که از نظر جسمی و روحی سالم باشند، اگر شرایطی ایجاد کنیم که فرد را از استفاده از خلاقیت و قابلیت هایش محروم کنیم، او را زنده به گور نموده ایم، تناسب قابلیت ها و شغل فرد نیز از آن جمله هستند.

وی اعلام کرد: با توجه به وجود گروه های اجتماعی مختلف در جامعه، آن ها را به چند دسته تقسیم نموده و هر کدام تحت پوشش بخشی از وزارت بهداشت قرار گرفته اند که شاغلان نیز یکی از آن ها هستند.

این متخصص طب کار ادامه داد: حفاظت از سلامتی شاغلان به علت تأمین رفاه جامعه و انجام کار هدفمند، مهم بوده و برخلاف تصور همه که فکر می نمایند این پول است که رفاه می آورد، پول در صورت سرمایه گذاری و کار، خدمات و کالاهای مورد احتیاج جامعه را تأمین می نماید.

زلالی گفت: معمولاً کارفرمایان و مدیران احساس می نمایند احتیاجی به انجام معاینات ندارند و خودشان را کنار می کشند در حالی که این افراد هم باید به سلامتی خود در محیط کار اهمیت دهند.

وی اعلام کرد: معاینات پس از بازگشت از مرخصی های شغلی بیش از یک هفته، معاینات دوره ای(هر شش ماه یک بار) و معاینات جابه جایی کارگر در محیط کار جدی گرفته شوند.

این متخصص طب کار یادآور شد: شناختن احتیاجهای هر شغل بسیار مهم بوده و این که چه فردی می تواند احتیاجهای این شغل را تأمین کند، باید مورد توجه قرار گیرد و کبد، کلیه و سیستم خون سازی و همه کارنمودهای بدن او را مورد آنالیز قرار گیرد، اگر فرد مشکل داشته باشد، باید محدودیت های شغلی اش مشخص گردد.

برنامه مدون پنج روزه طب کار با همکاری مرکز پزشکی سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی و مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز، شروع به کار کرد و تا اول آذر ماه ادامه دارد، این برنامه با حضور متخصصان طب کار، پزشکان عمومی و پزشکان شاغل در طرح پزشک خانواده در سالن کنفرانس مرکز بهداشت تبریز در حال برگزاری است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 96

به "پیش از ورود کارگر به محیط کار، باید تناسب میان شغل و سلامتی فرد آنالیز گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش از ورود کارگر به محیط کار، باید تناسب میان شغل و سلامتی فرد آنالیز گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید