آمادگی ارتش سودان برای رویارویی با اتیوپی

به گزارش کولو، به گزارش خبرنگاران به نقل از رای الیوم، منابع عربی امروز سه شنبه اعلام کردند که نیروهای ارتش سودان به طور گسترده ای برای حمله احتمالی اتیوپی آماده شده اند و دست به تحرکات زمینی و هوایی در این زمینه زده اند.

آمادگی ارتش سودان برای رویارویی با اتیوپی

بر اساس این گزارش؛ نیروهای اتیوپی هم در مرز به طور گسترده در حال جابجایی هستند و این با توجه به نزاع های مرزی میان دو کشور است.

روزنامه سودانی سونا گزارش داد که نیروهای اریتره وارد اتیوپی شده تا به کمک نیروهای اتیوپی در منطقه الفاشقه همزمان با اعلام سودان مبنی سیطره بر مناطق جدید، بیایند.

همزمان دینا مفتی سخنگوی وزرات خارجه اتیوپی اعلام کرد که نیروهای سودانی تحرکات غیرقانونی در داخل اتیوپی انجام داده و اراضی کشاورزی را تخریب کرده اند.

وی افزود: صبر ما را نباید نشانه ترس تلقی کنند زیرا ما آماده حمایت از حاکمیت خود هستیم هر چند که ما راهکار دیپلماتیک را ترجیح می دهیم.

از سوی دیگر خالد عابدین رئیس ستاد ارتش سودان اعلام کرد: نیروهای مسلح سودان حرفه ای هستند و توان حمایت از اراضی و مرزهایمان را دارند. نیروهای مسلح ما قادر به دفع هر خطری از سوی هر که سودای حمله به سودان را داشته باشد، هستند. ما توان مقابله با هر متجاوزی را داریم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 بهمن 1399 بروزرسانی: 15 بهمن 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1416

به "آمادگی ارتش سودان برای رویارویی با اتیوپی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی ارتش سودان برای رویارویی با اتیوپی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید