آموزش بافت زیلو به دانش آموزان میبدی

به گزارش کولو، تعامل دوسویه بین معاونت صنایع دستی استان یزد و اداره آموزش و پرورش شهرستان میبد برای آموزش بافت زیلو به دانش آموزان این شهرستان انجام شد.

آموزش بافت زیلو به دانش آموزان میبدی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد؛ مبحث آموزش بافت زیلو به دانش آموزان شهرستان میبد در نشستی با حضور معاون صنایع دستی یزد، کارشناسان این معاونت و مدیر آموزش و پرورش این شهرستان مورد آنالیز نهاده شد.

محمدرضا دهقان مهرجردی معاونت صنایع دستی استان یزد در این نشست گفت: با توجه به اهمیت ثبت میبد به عنوان شهر جهانی زیلو و به منظور توجه بیشتر نسل جوان به این هنر صنعت، آموزش بافت و آشنایی با نقوش و ویژگی آن به دانش آموزان شهرستان میبد امری لازم و لازم است.

دهقان مهرجردی در ادامه با بیان اینکه این کلاس های آموزشی باید به عنوان دوره های فوق برنامه در دو بخش تئوری و عملی برگزار گردد، بیان کرد: بخش عملی و تخصصی در کارگاه های زیلوبافی تحت نظارت این معاونت و بخش تئوری در مدارس با نظارت آموزش و پرورش شهرستان تدریس خواهد شد.

استقرار دار زیلو در اردوگاه بوم گردی بنستان بعنوان اولین اردوگاه بوم گردی دانش آموزی در کشور و ایجاد ویترین صنایع دستی در آن و اختصاص فضایی جهت نمایش صنایع دستی و آموزش رشته زیلو جهت پایه نهم در هنرستان ها از دیگر مباحثی بود که در این جلسه مطرح شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 270

به "آموزش بافت زیلو به دانش آموزان میبدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش بافت زیلو به دانش آموزان میبدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید