فراوری روزانه دو هزار نسخه الکترونیک، رشد دو درصدی اعمال جراحی

به گزارش کولو، به گزارش خبرنگاران، هوشنگ فولادی بعد از ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان کردستان، اظهارداشت: استان کردستان اولین استانی است که در کشور با تمام پزشکان عمومی و متخصص قرارداد بهره گیری از خدمات نسخه الکترونیک را امضا نموده است و در این حوزه کارهای مثبتی انجام داده است.

فراوری روزانه دو هزار نسخه الکترونیک، رشد دو درصدی اعمال جراحی

وی اضافه نمود: در حال حاضر روزانه دو هزار نسخه الکرتونیک در کردستان فراوری می گردد که این رقم معادل فراوری نسخه الکترونیک در 20 استان دیگر کشور است و این نشان می دهد در این استان حجم کاری که اجرا شده برابر کار 20 استان کشور است.

مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان کردستان ادامه داد: بعد از حذف دفترچه خدمات درمانی بیمه تامین اجتماعی در سازمان سالانه 20 میلیون جلد دفترچه کمتر در کشور چاپ می گردد که در شرایط اقتصادی کشور می تواند حجم عظیمی از منابع اقتصادی که در این حوزه صرف می شد را برگشت داد.

فولادی به تعداد پزشکان و مراکز طرف قرارداد در بحث نسخه الکترونیک اشاره نمود و یادآور شد: در 9 ماهه اول امسال 65 پزشک عمومی، 152 پزشک متخصص، 33 دندانپزشک، 139 داروخانه، 62 پاراکلینیک، 14 بیمارستان و 24 درمانگاه دی کلینیک با ما قرارداد بسته اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اقدامات و پروژه هایی که در حوزه درمان طی امسال در این استان رقم خورده اشاره نمود و اعلام کرد: بهره برداری از درمانگاه کامیاران، توسعه اورژانس و آزمایشگاه بیمارستان تامین اجتماعی سنندج و بهره برداری از درمانگاه بانه بخشی از این اقدامات است.

مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان کردستان گفت: همچنین ارتقای درمانگاه عمومی مریوان و بیجار به درمانگاه تخصصی، توسعه درمانگاه سقز به بیمارستان و خریداری پهار دستگاه رادیولوژی دیجیتال برای شهرهای سنندج، بیجار، قروه و سقز از دیگر اقدامات حوزه درمان تامین اجتماعی است.

فولادی به میزان اعمال جراحی در سطح بیمارستان و درمانگاه های تامین اجتماعی سطح استان کردستان اشاره نمود و اضافه نمود: طی 9 ماه گذشته از ابتدای سال هفت هزار و 393 عمل جراحی در این مراکز اجرا شده است.

وی در انتها سخنان خود اظهارداشت: این رقم نسبت به اعمال جراحی که در مدت مشابه سال 96 با تعداد هفت هزار و 247 عمل انجام گرفته دو درصد رشد یافته است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 144

به "فراوری روزانه دو هزار نسخه الکترونیک، رشد دو درصدی اعمال جراحی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری روزانه دو هزار نسخه الکترونیک، رشد دو درصدی اعمال جراحی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید