در جنگل ها آتش روشن نکنید!

به گزارش کولو، فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها گفت: با توجه به پیش بینی افزایش حضور مردم در منابع طبیعی توصیه می گردد که هشدار ها را جدی بگیرند.

در جنگل ها آتش روشن نکنید!

آقای رضا اکبری گفت: یگان حفاظت در روز طبیعت تمهیدات ویژه ای نسبت به واحدهای گشت خودرو، موتورسوار و استقرار پارک ها در محل هایی که مردم در روز طبیعت مراجعه می نمایند، دارند.

به گفته وی، در روز 13 فروردین به مردم توصیه می گردد که از روشن کردن آتش در عرصه های منابع طبیعی و جنگلی، رهاکردن شیشه نوشابه و قوطی و انداختن ته سیگار اجتناب نمایند.

بنابر اعلام سازمان جنگل ها، یگان حفاظت سازمان جنگل ها در ایام نوروز آماده باش کامل به نیروها دادند به طوریکه 10 هزار نیروی یگان حفاظت در سطح ستاد سازمان و استان ها مسئولیت تامین امنیت، حفاظت و پاسداری از عرصه های منابع طبیعی را بر عهده دارند.

اکبری می گوید: 98 درصد حریق جنگل و عرصه های منابع طبیعی عامل انسانی دارد که از این 98 درصد، 95 درصد عامل انسانی سهوی است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها گفت: با توجه به شرایط کرونا در 2 سال گذشته و عدم محدودیت و ممنوعیت های کرونایی پیش بینی می گردد که همچون ازدیاد سفرها، مردم در عرصه های منابع طبیعی و جنگلی حضور پیدا نمایند که در صورت توجه به هشدارها، کوچکترین لطمه ای به منابع طبیعی نخواهیم داشت.

با توجه به آماده باش یگان حفاظت و همکاری مردم از ابتدای تعطیلات نوروز تا به امروز گزارشی از آتش سوزی در جنگل و منابع طبیعی نداشتیم.

خبرنگاران مالی صنعت ، تجارت و کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 خرداد 1401 بروزرسانی: 6 خرداد 1401 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 2046

به "در جنگل ها آتش روشن نکنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در جنگل ها آتش روشن نکنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید