افزایش پرونده های قصور پزشکی در کشور

به گزارش کولو، مدیرکل امور کمیسیون های سازمان پزشکی قانونی کشور از رسیدگی به 8850 مورد پرونده قصور پزشکی در 9 ماهه امسال خبرداد و رشته های پزشکی دارای بیشترین شکایت در این مدت را تشریج کرد.

افزایش پرونده های قصور پزشکی در کشور

به گزارش ایسنا، بابک سلحشور درباره آمار های قصور پزشکی که در کمیسیون های سازمان پزشکی قانونی کشور مورد بررسی قرار می گیرد، گفت: از ابتدای سال 1400 تا خاتمه آذرماه در مجموع 8850 مورد پرونده قصور پزشکی به کمیسیون های پزشکی قانونی ارجاع شده است که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد ارجاعات 7919 مورد بود، افزایشی 11.8 درصدی داشته است.

وی درباره تعداد پرونده های منجر به صدور حکم محکومیت نیز گفت: 46.6 درصد از این پرونده ها معادل 4124 مورد منجر به صدور حکم محکومیت شده شده و 53.4 درصد یعنی معادل 4726 مورد نیز به تبرئه منجر شده است.

مدیرکل امور کمیسیون های سازمان پزشکی قانونی کشور درباره بیشترین رشته های دارای شکایت نیز اظهارکرد: صرف نظر از موارد منجر به محکومیت یا تبرئه به ترتیب رشته های دندانپزشکی با 921 مورد، جراحی عمومی با 775 مورد، پرستاری با 576 مورد، زنان و زایمان با 527 مورد و پزشکی عمومی با 517 مورد در صدر شکایات ثبت شده در 9 ماهه سال 1400 قرار دارند. البته این آمار مربوط به امسال است و الزاما همین الگو و نسبت در سال های قبل نیز تکرار نشده است.

سلحشور درباره دلایل این افزایش قصور پرشکی در آمار های امسال نیز گفت: یکی از دلایل این کاهش و کم شدن کرونا و کاهش نگرانی مردم بابت ابتلا به بیماری کووید 19 است. همین دلیل سبب مراجعه بیشتر مردم به پزشکی قانونی و البته مراجعه بیشتر مردم به پزشکان و کادر درمان برای امور پزشکی به غیر از کرونا نیز شده است.

به گفته وی کارشناسان پزشکی قانونی در کمیسیون های مربوطه با دقت تمام مستندات و مدارک موجود را بررسی کرده و بدون هیچگونه سوگیری نسبت به صدور رای اقدام خواهند کرد.

منبع: فرارو
انتشار: 31 فروردین 1401 بروزرسانی: 31 فروردین 1401 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 2016

به "افزایش پرونده های قصور پزشکی در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش پرونده های قصور پزشکی در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید