سال جاری بازسازی خانه اقتداری تویسرکان به اتمام می رسد

به گزارش کولو، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده و گزارشات منتشر شده، سال جاری بازسازی خانه اقتداری تویسرکان به اتمام می رسد.

سال جاری بازسازی خانه اقتداری تویسرکان به اتمام می رسد

اسحاق ترکاشوند، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان تویسرکان اظهار کرد: خانه مسعودی و امامزاده عبدالله (ع) هم احتیاجمند بازسازی هستند که این اقدامات در دست پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه خانه اقتداری مربوط به دوره قاجار است، بیان نمود: این بنای تاریخی هفتم مهر 1381 با شماره 6415 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

ترکاشوند درباره خانه مسعودی هم گفت: این بنا یکی از خانه های قدیمی دوران قاجاریه در تویسرکان است که تاریخ ایجاد آن بر کتیبه ای که در کنار ورودی شاه نشین طبقه همکف نصب شده، سال 1290 هجری قمری را نشان می دهد و در حال حاضر احتیاج به بازسازی دارد.

وی با بیان اینکه بنا داریم در سال تازه شناسنامه محصولات صنایع دستی و بطور خاص مبل منبت شهرستان را تهیه کنیم، بیان کرد: کتابچه هوشمند گردشگری که سال گذشته رونمایی و چاپ شد، سال جاری تکمیل می گردد که این اقدام در راستای رونق صنعت گردشگری تویسرکان است.

ترکاشوند با اشاره به اینکه پرونده چند غذا و بازی برای ثبت در لیست آثار ناملموس آماده شده، توضیح داد: بعلاوه پرونده ثبت ملی حمام روستای آرتیمان آماده ارسال برای آنالیز است .

منبع: همگردی
انتشار: 31 فروردین 1402 بروزرسانی: 31 فروردین 1402 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 2233

به "سال جاری بازسازی خانه اقتداری تویسرکان به اتمام می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سال جاری بازسازی خانه اقتداری تویسرکان به اتمام می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید