جاهای دیدنی بانکوک ؛ 15 جاذبه های گردشگری بانکوک که نباید از دست دهید

به گزارش کولو، بانکوک، شهری که 9 میلیون نفر در آن سکونت دارند و یکی از بزرگ ترین شهرهای جهان است. ترافیک بسیار سنگین، گرمای سخت و زندگی شبانه پر جنب و جوش، همیشه سریع با توریست ها گرم نمی گیرد. گاهی اولین تاثیرات آن ها روی توریستان منفی است. این جا یکی از معنوی ترین شهرهای آسیا و پر از معابد و قصرهاست، کانال های پر آب، زندگی شبانه پر تحرک و مراکز خرید عالی که برای هر توریست چیزی دارند. در کل جاهای دیدنی بانکوک بی شمار است برای شناخت آن باید کمی جستجو کنید.

جاهای دیدنی بانکوک ؛ 15 جاذبه های گردشگری بانکوک که نباید از دست دهید

شهر بانکوک، ایستگاه مهمی برای رفتن به جاهای دیگر تایلند نیز هست. از این جا با یک پرواز کوچک به Phuket، Chiang Mai ، Koh Samui و مقاصد مشهور دیگر می توانید بروید. همچنین می توانید با قطار یا اتوبوس با مبلغ کمی به دیدار گنجینه های فرهنگی تایلند در Ayutthaya ،lopburi و جاهای دیگر بروید. خبرنگاران 10 تا از بهترین جاهای تماشای بانکوک را این جا برای تان ردیف کرده تا با خواندن و تماشا آن لذن ببرید و شاید با ما مسافر تایلند شوید. یادتان باشد به خاطر ترافیک سنگین شهر، بهترین راه جابه جایی در شهر، استفاده از قطارهوایی، مترو و توک توک (Tuk tuks) یا موتور سه چرخ است.

  1. ترمینال ، مرکز خریدی برای تمام فصول

Terminal یکی از معروف ترین جاهای تماشای بانکوک و مراکز خرید تایلند

نام ترمینال ممکن است شما را به اشتباه بیندازد. این جا پایانه حمل ونقل نیست، بلکه یک مرکز خرید است. ممکن است به فکر این باشید که کدام مرکز خرید را در سفر خود انتخاب کنید که قطعا از آن خرید کنید و تمام معیارهای لازم را داشته باشد. جواب ما به شما ترمینال است.

در ترمینال 21 سبک متفاوت را حتی با معیارهای خرید تایلندی شاهد خواهید بود. هر طبقه به تم یک شهر بین المللی طراحی شده است. در طبقه همکف ایستگاه BTS به پاریس خواهید رفت و اگر یک طبقه بالاتر بروید به توکیو می رسید و در طبقه بالاتر باجه تلفن های لندن خودشان را نشان می دهند. کارائیب، سان فرانسیسکو و استانبول از دیگر شهرهای این مرکز خرید هستند. حالا شاید نام این مکان برای شما معنای بیش تری پیدا کند.

دیگر مراکز خرید از قبیل Siam Paragon کنار Siam Discovery هم قیمت های میانه و کاقه های جالبی دارند. یکی از کافه های معروف با خرس تدی دکور و سربازهای اسباب بازی دکور شده است.

  1. بازار سیار (شناور) ، خرید با سفر روی آب

Damnoen Saduak لذت خرید میوه های تازه روی رودخانه

برای تجربه یک بازار شگفت انگیز می توانید یک تور به Damnoen Saduak ترتیب بدهید ؛ بازاری سیار و شناور روی آب که در Ratchaburi حدود 1.5 ساعتی بانکوک، قرار گرفته است. معروفیت بازار سیار (شناور) بانکوک تا حدی است که لقب ونیز شرق را برای شهر به ارمغان آورد. اما مراقب باشید که به تله ذهنی توریستی دچار نشوید. انتظار نداشته باشید که یک صبح روی قایق به خرید بپردازید. شما می توانید غذاها و میوه های تازه و ارتباط با مردم در یک شیوه تازه را اینجا امتحان کنید.

بهترین گزینه تور در اینجا، تور روزانه تفریحی بازار شناور در بانکوک است که حدود 6 ساعت طول می کشد و شما را درست از دم در هتل بر می دارند و با قیمت حداقلی و امکانات خنک کننده هوا،شما را به بازار شناور می رسانند.

ساعت فعالیت: 6 صبح تا ظهر

  1. موزه ملی و Wang Na پالاس، تجربه تاریخ نوردی در بانکوک

National Museum & Wang Na Palace

تاریخ دوستان می توانند نیمی از روز خود یا شاید بیش تر را به گشت و گذار در موزه ملی بگذرانند. تا میانه های دهه 1970، این جا تنها موزه تایلند بود و این مسئله توضیح می دهد که چرا کلکسیونی به چنین وسعتی در آن وجود دارد. خوشبختانه، این جا هم برای بازتماشامایندگان هم به زبان تایلندی و هم به زبان انگلیسی راهنما دارد. پس قرار نیست به خاطر مشکل زبان، چیزی را از فرهنگ باستانی و معاصری که در این موزه عرضه می گردد از دست دهید.

بنای قدیمی Wang Na پالاس، از طریق رامای اول ساخته شد و زود به یک سند تاریخی برای فرهنگ تایلندی تبدیل شد. بازتماشامایندگان می توانند لباس های درباری، صنایع دستی متاثر از مذهب و همین طور لوازم جشن های آیینی، سرامیک ها، بازی ها، سلاح ها و آلات موسیقی و تاج سلطنتی تایلند را در این جا ببینند. به علاوه بخش جالبی هم وجود دارد که در آن مجسمه های بودا با توجه به دوره زمانی ساخت آن برای تماشا وجود دارد.

آدرس: Na Phra That Road, بانکوک

  1. وات سوسات ، معبدی برای تاج گذاری

Giant Swing یکی از بهترین جاذبه های گردشگری بانکوک

Wat Suthat، یکی از معروف ترین جاهای تماشای بانکوک در لغت به معنی آونگ بزرگ است. این جا یکی از زیباترین و قدیمی ترین معابد بودایی بانکوک است. سه شاه تایلند در ساخت آن مشاکرت داشته اند. ساخت این بنا درست بعد از تاج گذاری شاه رامای اول (موسس سلسله Chakri) در 1782 آغاز شد. این پروژه با شاه رامای دوم ادامه یافت و 10 سال بعد از طریق شاه رامای سوم به پایان رسید. جدا از معماری خارق العاده اش، نقاشی های دیواری معبد بسیار مجذوب کننده هستند. Wat Suthat، کمی کمتر از معابد دیگر در شهر، معروفیت عمومی دارد؛ بنابراین شما لحظات روحانی تر و دلنشین تری را در آرامش این جا تجربه خواهید کرد.

ساعات بازدید:8:30 صبح تا 9 شب،همه روزه

ورودی:20 بات

آدرس: Bamrung Muang Road, Sao Chingcha, Phra Nakhon

  1. وات ترایمیت ؛ بودای طلایی

Wat Traimit از معروف ترین جاهای تماشای تایلند

معابد یکی از مهم ترین مقاصد جاهای تماشای تایلند هستند. از میان همه آن ها معبد وات ترایمیت در محله چینی ها یکی از مجذوب کننده ترین جاهای تماشای بانکوک است. این معبد به خاطر تصویر بودای طلایی 3 متری که بیش از 5 تن وزن دارد، معروف است. تصویر این بودا به شیوه سوخوتای کشیده شده و متعلق به 900 سال قبل است. به خاطر آن که ارزشش حفظ گردد آن را درون یک ماده خمیری نگهداری می کنند.

در دهه 1950 کمپانی آسیاتیک شرقی، زمین کنار معبد را خریداری کرد. یکی از شرایط فروش جابه جا کردن مجسمه بودا بود. مجسمه بودا در آن زمان درون یک لایه قرار داشت که فقط ظاهر بیرونی آن معلوم بود، مثل یک مجسمه چوبی. هنگام جابه جایی بودا بیش از آنچه فکر می کردند، سنگین بود و امکان جابجایی آن وجود نداشت. طناب جرثقیل پاره شد و تندیس افتاد و در طول شب همان جایی که افتاده بود رها شد. این اتفاق در یک فصل بارانی از سال در حال رخ دادن بود. صبح روز بعد کاهنان ناگهان، برق نور طلایی را از درون لایه بیرونی می بینند و متوجه می شوند که رویه مجسمه از بین رفته و یک بودای 3.5 متری که 5.5 تن طلا در آن به کار رفته است، از درون پوست خود بیرون می آید.

این بودا در سال 1957 میلادی کشف شد و در اندک زمانی تبدیل به یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری بانکوک شد. گفته می گردد احتمالا این بودا متعلق به اوایل قرن 13 ام میلادی است. عموماً بر این باورند که این ماجرا به دوره سوختای زمانی که غارتگران که در پی گنج ها برای غنیمت هستند، رخ داده است. در این دوره به دلیل دست نیافتن راحت مهاجمان به این گنج بزرگ روی آن را با یک لایه پوشانده بودند که بودای طلایی درون آن پیدا نباشد.

  1. قصر دوسیت ؛ بزرگ ترین سازه چوبی جهان

Dusit Palace ، کاخی که نباید تماشاش را از دست بدهید

قصر دوسیت، یک منطقه سلطنتی ست که به سبک اروپایی و در سال های 1897 تا 1901 میلادی از طریق شاه رامای پنجم ساخته شده است. این کاخ یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری بانکوک است. مشهورترین ساختمان در این محدوده، عمارت Vimanmek است که از چوب ساج طلایی ساخته شده و بزرگ ترین سازه چوبی جهان است.

این جا 31 اتاق بزرگ دارد که پذیرایی و حمام ها و اتاق خواب ها را شامل می شوند. اگر گراند پالاس (Grand Palace)، یکی دیگر از جاهای تماشای تایلند را که مقصد بیشتر گردشگران است، پیش از این جا دیده باشید، حتما یادتان باشد که بلیت را برای تماشا رایگان عمارت نگه دارید، چون دوسیت از معروف ترین جاذبه های گردشگری بانکوک و جاهای تماشای تایلند است.

  1. پارک لومفینی ، از آرام ترین جاذبه های گردشگری بانکوک

اگر در تایلند یا بانکوک هوس طبیعت گردی به سرتان زد به Lumphini Park بروید

پارک لومپینی یکی از مجذوب کننده ترین جاهای تماشای بانکوک برای عاشقان طبیعت است. این پارک فضای سبز وسیعی را بین شلوغی های شهر برای آرامش به شما هدیه می کند. نشستن در محوطه های چمن کاری شده و سایه پاگودای چینی یا قایق سواری در دریاچه تفریحات راحت و دلنشینی برای شما خواهند بود. پارک لومفینی، یک محوطه با طبیعت ناب در بین جاهای تماشای تایلند است.

این جا در ابتدا، قرار بود مرکز گل و صنایع دستی تایلندی باشد. لومفینی، جایی ست که می توان در راه های زیبایش قدم زد، گردش کرد و در دریاچه قایق سواری کرد و آرام به تماشای دیگران نشست که هر روز صبح یا عصرشان را در این جا به تمرین و تماشا می گذرانند. پارک لومپینی فضایی عالی برای گذراندن یک بعدازظهر در پارکی آرام است که در کنار آسمان خراش های بانکوک، تضاد مجذوب کنندهی را فراهم می آورد. این پارک اخیرا به محل تظاهرات ضد حکومتی تبدیل شده است.

گردشگرانی که به دور دریاچه قدم می زدند، ممکن است چشم شان به سوسمار و کروکودیل های کوچک هم بیفتد. کنسرت های فضای باز زیادی بیشترا در عصرهای یکشنبه در این جا برگزار می گردد. این پارک از آرامش بخش ترین جاهای تماشای بانکوک به شمار میرود.

ساعت بازدید:5 صبح تا 9 شب

ورودی:آزاد

آدرس: Rama IV Road, between Ratchadamri and Witthayu (Wireless) roads

  1. جمعه بازار چاتوچاک ، پر از خریدهای دوست داشتنی

Chatuchak Weekend Market از معروف ترین جاهای تماشای بانکوک

بساط بازار آخرهفته های بانکوک ، یکی از بزرگ ترین ها در جهانست. خریداران هر چیز مورد نیاز، از جواهر گرفته تا نشان های مذهبی، حیوانات و غذاهای خیابانی خوشمزه را پیدا خواهند کرد. در این جا 15 هزار دستفروش فعال هستند که هر چیزی را که تصور کنید، برای فروش دارند. جایی بی نظیر برای رفتن به دل مردم و قرار گرفتن در مرکز زندگی تایلندی هاست. ساکنین بانکوک این جا را به نام JJ Market می شناسند. برخی می گویند این جا بزرگ ترین جمعه بازار جهان است.

همه این ها کافی است تا این جا یکی از پر رفت وآمد ترین جاهای تماشای بانکوک و جاذبه های گردشگری تایلند گردد. این بازار آخر هفته ها، حدود 200 هزار نفر را به خود می پذیرد و رستوران های درجه یک با مزه های عالی دارد. برای خریداران و گردشگران، اجراها و پایکوبی ها و موسیقی زنده نیز همیشه مجذوب کننده بوده است و در چاتوچاک این را هم خواهید یافت.

آدرس: جنب ایستگاه Kamphaengpecth (مترو)، نزدیک به 5 دقیقه پیاده روی از Mochit قطار هوایی (BTS) و Chatuchak (Chatuchak Park) Station (مترو)

  1. راه خائو سان ؛ از بهترین جاهای تماشای تایلند

Khao San Road از مهم ترین جاذبه های گردشگری بانکوک

راه خائو سان (Khao San)، یک راه کوچک است که به سد رودخانه چائو فرایا (Chao Phraya) می رسد. خائو سان (Khao San) در لغت به معنی برنج آسیاب شده است و یادآور آن است که زمانی این خیابان اصلی بازار برنج بوده است. در 20 سال گذشته، راه خائوسان، به یکی از جاهای پرطرفدار توریست ها و بک پکر ها تبدیل شده است.

این جا محدوده معروف توریست های بی پول است! راه خائو سان پر از مهمان پذیرها، غذاخوری ها، غذاهای خیابانی و دستفروشان لباس و مسافران از سرتاسر جهان است. شما لازم است صبر و حوصله خود را کمی زیادتر کنید تا این جا به شما خوش بگذرد، اما با این که در نوع خود پرهیجان و پر از رنگ است، شلوغی ها و بوهای مختلف و موسیقی، دل آرام ترین افراد را هم به دست می آورد. راه خائو سان بهترین مکان برای خریدن شلوار بگی ماهیگیری (Fisherman) است. این جا مسیری جدانشدنی از نوار پیاده روی های یک توریست بک پکر است.

در کتاب های دست دوم می توانید دنبال گنج های بگردید که هیچ جای دیگر پیدا نمی گردد. غذاهای هندی را هم نباید از دست بدهید. این جا پر از لوازم ارزان برای خرید، هتل های کوچک مثل مهمان پذیرها و هتل های 3 ستاره، غذاخوری های فضای باز، رستوران ها و فروشگاه های راحت، کافه اینترنت ها و موسسه های مسافرتی است.

  1. خانه جیم تامپسون ؛ سفر به خانه سیا در قلب بانکوک

Jim Thompsons House خانه تمام چوبی مامور سیا در بانکوک

خانه جیم تامپسون یکی از جاهای تماشای بانکوک و خانه تاریخی کارخانه دار آمریکایی است که در سفرش به مالزی ناپدید شد. این خانه در حال حاضر یکی از بناهای صاحب سبک و به شیوه قدیمی در بانکوک است. جیم تامپسون از انتهای جنگ جهانی دوم در تایلند به کار خدمات مشغول بود. او چهره مشهوری در صنعت ابریشم تایلند شد و جایزه فیل سفید را دریافت کرد که به خارجی هایی تعلق می گیرد که در تایلند فعالیت کرده باشند. خانه تامپسون تبدیل به موزه شده است و تماشای های درون آن از زندگی و کارش گرفته تا تاریخ شهر و ابریشم تایلندی را شامل می شوند.

جیم تامپسون بدنام که با سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) همکاری می کرده است، صنعت ابریشم تایلندی را بعد از جنگ جهانی دوم دوباره راه اندازی کرد. به علاوه، او این خانه را ساخت که یکی از 6 خانه سنتی تایلندی است. این جا حالا یکی از جاذبه های تماشای بانکوک و البته جاذبه های گردشگری تایلند است که نباید از دست بدهید. وقتی که تامپسون کمپانی ابریشمش را راه اندازی می کرد، هم زمان، اصلی ترین کلکسیونر هنری در جنوب شرقی آسیا بود. خانه جیم تامپسون، روی کانال کلونگ (Klong) از بانگروکا (Bangkrua) قرار گرفته است.

ساعات بازدید: 9 صبح تا 5 بعداز ظهر،آخرین گروه به همراه راهنما ساعت 5 حرکت می کند.ورودی: بزرگسالان 100 بات و دانشجویان 50 بات

آدرس: 6 Soi Kasemsan 2, Rama 1 Road

سایت رسمی خانه جیم تامپسون

  1. وات آرون ، آرامش در کرانه رود

Wat Arun معبدی است که در شب های بانکوک می درخشد

در کرانه تونبوری، رود چاوو فرایا قرار گرفته است. وات آرون (معبد طلوع) یکی از قدیمی ترین و معروف ترین جاذبه های گردشگری بانکوک است. معبد، از نظر معماری نمودی از کوه مرو (Mount Meru) است که مرکز عرفان بودایی است.

Wat Arun یک مجموعه باشکوه و یکی از زیباترین جاهای تماشای بانکوک است که به دوران جنگ میان شیام و برمه برمی گردد. پس از شکست مقابل برمه،Ayutthaya به خاکستر و سنگ تبدیل شد، اما ژنرال تکسین (General Taksin)، و بازماندگان قسم خوردند که این جا رژه بروند تا زمانی که خورشید دوباره بدمد و یک معبد بسازند. Wat Arun، معبد طلوع همان معبد است. در این جا شاه تازه هم بنای سلطنتی خود را ساخت و یک درگاه مخصوص به خود را ایجاد کرد.

اگر شما تا قبل از غروب بالای Prang بروید، جایزه تان منظره بی نظیری در کنار رود Chao Praya است که هیچ گاه فراموشش نخواهید کرد. حتی اگر هیچ برنامه ای برای بالارفتن نداشته باشید، غروب آفتاب زمانی ست که همه شکوه این مکان یک جا پیش چشم شما خواهد بود.

ساعات بازدید: 8:30 صبح تا 5:30 بعدازظهر

هزینه: 20 بات

مکان:Arun Amarin Rd

  1. سنترال ورلد ، مرکز خریدی که دوباره بازسازی شد

Centralworld معتبهترین و بزرگ ترین مرکز خرید بانکوک

سنترال ورلد در سال 1990 باز شد. این جا بیش تر جایی برای خرید طبقه میانه است و با Siam Paragon که مرکز خرید باکلاس و متعلق به طبقات بالاتر اجتماعی است فرق دارد. در 19ام ماه مه سال 2010، سنترال ورلد، یکی از ملک هایی بود که از طریق مخالفین دولت به آتش کشیده شد.

آتش به مدت 2 روز ادامه داشت و فروشگاه Zen در آتش نابود شد. بعد از چند ماه بازسازی، مجموعه فروشگاه ها در 28 سپتامبر با بازیابی حدود 80 درصد از فضای خرده فروشان بازگشایی شد و امروز یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری بانکوک به شمار میرود.

  1. معبد بودای لمیده ، از معروف ترین جاهای تماشای بانکوک

Wat Pho یکی از بزرگ ترین مجسمه های لمیده بودا

معابد بودایی یکی از مجذوب کننده ترین جاذبه های گردشگری بانکوک و از مهم ترین جاهای تماشای بانکوک است. وات فو (WatPho) یکی از معروف ترین بوداهای لمیده را در خود جای داده است. یکی از بزر گ ترین معابد در بانکوک و همین طور یکی از قدیمی ترین هاست. این جا انگار یک ادویه تازه به تور شما اضافه می کند که طعم تازهی را حس کنید. پاهای تان را برای پیاده روی کمی زیادتر آماده کنید. این جا همین طور به معبد Chetuphon هم مشهور است.

معبد از طریق شاه رامای اول ساخته شده است و در بانکوک قدیمی ترین است. برای مدت ها این مکان، به محل شفا معروف بوده است و در قرن های اخیر به داروها و اولین دانشگاهی که از طریق شاه رامای سوم تاسیس شده است، معروف شده بود. این جا شما می توانید ماساژ تایلندی و ماساژ پا را تجربه کنید، اما قیمت هایش مقداری از جاهای دیگر بیش تر است.

این جا حدود 200 سال قبل، پیش از آن که بانکوک مرکز تایلند گردد، ساخته شده است. معبد بودای لمیده یک تفاوت مهم با معابد دیگر تایلند دارد و آن هم داشتن بزرگ ترین تصویر بودای لمیده و همین طور بیش ترین تعداد تصاویر بودا در تایلند است. بودای لمیده با قاب طلایی، یک مجسمه با طول 46 متر و ارتفاع 15 متر است که بودا را در زمانی که به نیروانا رفته بازنمایی می کند. نمی توان همه این تندیس را دید و باید به صورت تکه تکه آن را بررسی کرد. در قسمت پای آن سنگ های قیمتی هست و به 108 نشان اعتقاد راستین اشاره شده است. نرمه گوش نشان تولد شریف است و گل لوتوس در دست بودا، سمبل پاکی و زیبایی است.

ساعات بازدید: 8:30 تا 6 عصر، همه روزه

هزینه: 100 بات

آدرس: 2 Sanamchai Road, Grand Palace Subdistrict, Pranakorn District

  1. گراند پالاس و وات پراکو

Grand Palace & Wat Prakeaw از معروف ترین جاذبه های گردشگری بانکوک

اگر شما قرار بود به تنها یکی از جاهای تماشای بانکوک بروید، قطعا این جا باید گزینه شما باشد. گراند پالاس یک ترکیب سلطنتی پایدار است که سازه شگفت انگیز آن، مدرن ترین بناها را به زانو درخواهد آورد. این جا شماره یک در بین جاذبه های گردشگری بانکوک است و یک اثر تاریخی خیره کننده و اصیل و پر از آثار هنری در جزئیات و قسمت های بناست.

این جا همچنین به نام Wat Phra Kaeo معروف است که خانه بودای زمردین است. قسمت های مختلفی در این بنا وجود دارد؛ پذیرایی های سلطنتی، معابد، آثار عتیقه و مقدس و Wat Phra Kaeo، معبد بودای لمیده از مجذوب کنندهیت های کم نظیر این مکان به حساب می آیند که معروفیتی جهانی دارد.

اثر مقدسی در این جا هست که برخی معتقدند که از استخوان یا موی خود بودا به جامانده است. اگر چندین ساعت در گراند پالاس باشید شاید بتوانید همه آن را با دقت ببینید، اما اگر بخواهید به جاهای دیگر شهر هم بروید، سرعت قدم هایتان در گراند پالاس را باید بالاتر ببرید چراکه آثار زیبای این مکان ممکن است شما را اصلا خسته نکنند. ساخت گراند پالاس در سال 1782، وقتی که مرکز شیام (Siam) به بانکوک انتقال یافت، آغاز شد. این قصر تا زمان مرگ مشکوک شاه آناندا ماهیدول (Andanda Mahidol) در سال 1946، به عنوان محل اقامت شاهان تایلند مورد استفاده بود. برادرش شاه بومیبول آلدولیادی (King Bhumibol Adulyadej)، پیروز شد که جای خود را به صورت دائمی، به قصر Chitralada منتقل کند.

منبع:سـفـرزون

منبع: دیجیاتور
انتشار: 12 مرداد 1401 بروزرسانی: 12 مرداد 1401 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 2109

به "جاهای دیدنی بانکوک ؛ 15 جاذبه های گردشگری بانکوک که نباید از دست دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاهای دیدنی بانکوک ؛ 15 جاذبه های گردشگری بانکوک که نباید از دست دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید