اموال فرهنگی سعدآباد صاحب مخزن استاندارد شدند

به گزارش کولو، مخازن استاندارد اموال فرهنگی سعدآباد راه اندازی و آخرین شرایط پروژه های عمرانی مرمتی این مجموعه تاریخی ـ فرهنگی تشریح شد.

اموال فرهنگی سعدآباد صاحب مخزن استاندارد شدند

ایسنا: محمد ابراهیم لاریجانی ـ معاون اجرایی مجموعه سعدآباد ـ از افتتاح و انتها عملیات عمرانی و آغاز بهره برداری از مخازن استاندارد اموال فرهنگی موزه های برادران امیدوار، استاد حسین بهزاد، خط و کتابت میرعماد و ظروف سلطنتی و انتها فاز یک مرمتی موزه نظامی سعدآباد در آبان ماه سال جاری خبر داد.

او با اشاره به پیش بینی و تنظیم شرح خدمات فعالیت های عمرانی، مرمتی و حفاظتی در دفتر فنی مجموعه سعدآباد با حجم اعتباری نزدیک به 500 میلیارد ریال برای سال های آینده، گفت: این اعتبار به تدریج و بر اساس اعتبارات تخصیصی سالانه در دستور کار این مجموعه قرار خواهد گرفت.

او اضافه نمود: امور تأسیساتی و نگهداری از فضای سبز مجموعه از جمله شناسنامه الکترونیکی درختان به عنوان یکی از اولویت های مهم و روزانه با انتخاب پیمانکاران مجرب و واجد شرایط، با قوت ادامه دارد و در صورت تخصیص اعتبار لازم در سال جاری، 15 پروژه عمرانی ـ مرمتی تازه نیز طراحی و با فرآیند بارگذاری در سامانه دولت، عملیاتی خواهد شد. در این راستا با حمایت همه جانبه مدیریت سعدآباد تلاش کردیم در انتخاب پیمانکاران مجرب، توانمند و متخصص در حوزه اماکن تاریخی و احراز رتبه کیفی و فنی، نهایت دقت را به عمل آوریم.

معاون اجرایی سعدآباد ادامه داد: به موازات فعالیت های عمرانی و مرمتی، تجهیز و نصب دوربین های نظارت تصویری و سیستم اتاق مانیتورینگ مجموعه 110 هکتاری سعدآباد با بیش از 220 دوربین فعال نیز راه اندازی شده است.

وی یادآور شد: به روز رسانی و تعمیرات اساسی تأسیسات کاخ موزه سبز و موزه هنرهای زیبا و برخی از موزه های دیگر از جمله پروژه هایی است که از اواخر سال قبل، آغاز و اخیرا وارد فاز بهره برداری شد.

لاریجانی با بیان این که یکی از معضلات و دغدغه های همیشگی سعدآباد ورود زباله های متعدد از طریق رودخانه سعدآباد، با وجود رستوران های بالادستی در محله دربند است، گفت: شرح خدمات طراحی سیستم مکانیزه زباله گیر در مبدأ ورودی این رودخانه در ضلع شمالی مجموعه تهیه و در سه ماهه آینده نسبت به نصب آن اقدام خواهد شد.

معاون اجرایی مجموعه سعدآباد همچنین اظهار کرد: در کنار فعالیت های عمرانی مجموعه که با حمایت همه جانبه مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد و حمایت و تخصیص به موقع اعتبارات از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، به ویژه اداره کل موزه ها انجام شد و سعدآباد را به یک کارگاه بزرگ عمرانی و مرمتی تبدیل کرد، از انجام فعالیت های گسترده فرهنگی غافل نبوده و به صورت روزانه حجم زیادی از فعالیت های فرهنگی نیز در مجموعه در حال انجام است که برای نمونه می توان به برنامه های پراستقبال یکشنبه های سعدآباد که با هدف معرفی این مجموعه ملی برای عموم مخاطبان، سه شنبه های سعدآباد که با هدف برگزاری نشست های تخصصی با کارشناسان امور فرهنگی و هنری و تأمین نظر فعالان حوزه پژوهش، چهارشنبه های سعدآباد با موضوع آشنایی بچه ها و نوجوانان با علم موزه داری و همچنین تولید محتوای مجذوب کننده و معرفی آثار موزه ای، تهیه و تولید ویدئوهای متنوع برای معرفی جاذبه های کاخ موزه های سعدآباد و تولیدات کیفی فرهنگی اشاره کرد.

لاریجانی گفت: امیدواریم با ارتقاء کیفی تمام برنامه های فرهنگی برای معرفی هر چه بیشتر این مجموعه که متعلق به آحاد مردم شریف کشورمان است، گام برداریم.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 13 آذر 1400 بروزرسانی: 13 آذر 1400 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1877

به "اموال فرهنگی سعدآباد صاحب مخزن استاندارد شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اموال فرهنگی سعدآباد صاحب مخزن استاندارد شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید