بازدید از مونالیزا به روشی متفاوت

به گزارش کولو، بازدیدنمایندگان نمایشگاه لئوناردو داوینچی که پاییز سال جاری به مناسبت گرامیداشت پانصدمین سالروز درگذشت داوینچی در موزه لوور پاریس برگزار خواهد شد، می توانند در کنار فناوری VR از تابلو نقاشی مونالیزا بازدید نمایند.

بازدید از مونالیزا به روشی متفاوت

به گزارش ایسنا و به نقل از آرت نیوزپیپر، این پروژه جدید که با عنوان مونالیزا، فراتر از قاب معرفی شده است از بیست و چهارم اکتبر تا بیست و چهارم فوریه سال 2020 برای بازدیدنمایندگان اجرا خواهد شد. این اولین باری است که موزه لوور از فناوری VR برای نمایش آثارش استفاده می نماید.

واقعیت مجازی فناوریی است که در آن محیطی مجازی در جلوی چشمان کاربر قرار می گیرد و براساس حرکت سر و بدن آن محیط مجازی تعامل برقرار می نماید.

مدیران موزه لوور فرانسه این پروژه را با همکاری کمپانی اچ تی سی وایو آرتس شروع خواهند کرد. در بخشی از بیانیه ای که در رابطه با این پروژه جدید منتشر شده، آمده است: بازدیدنمایندگان این شانس را دارند تا از مشهورترین تابلوهای نقاشی دنیا در محیطی خارج از قاب شیشه ای دیدن نمایند.

با این حال هنوز معین نیست که آیا تابلو سالواتور موندی 450 میلیون دلاری که به عنوان یکی از آثار لئوناردو داوینچی در سال 2017 توسط حراجی کریستیز به فروش رسید در این نمایشگاه گرامیداشت به نمایش گذاشته می گردد یا خیر. اوایل امسال، مسئولان موزه لوور خاطرنشان کردند امیدوارند بتوانند میزبان تابلو نقاشی سالواتور موندی در نمایشگاه بزرگ داوینچی باشند. پیش تر اعلام شده بود تابلو سالواتور موندی به دلیل ابهامات مطرح شده در رابطه با صحت اصالت آن، یکی از غایبان بزرگ نمایشگاه گرامیداشت درگذشت داوینچی خواهد بود. یک سخنگو موزه لوور خاطرنشان کرد: هیچ اتفاق جدیدی در رابطه با این موضوع رخ نداده است. موزه لوور درخواست میزبانی از این تابلو را برای نمایشگاه ارائه داده و هنوز منتظر پاسخ مالک آن است.

نمایشگاه گرامیداشت سالروز درگذشت داوینچی، پنج تابلونقاشی این هنرمند را که جزو مجموعه لوور محسوب می شوند به نمایش عموم خواهد گذاشت. یکی از این آثار تابلو نقاشی بانوی صخره ها خواهد بود.

در بیانیه ای که در وب سایت موزه لوور منتشر شده، آمده است: پانصدمین سالروز درگذشت استاد چیره دست ایتالیایی فرصتی کم سابقه برای موزه لوور محسوب می گردد تا نزدیک به 14 الی 17 اثر از آثار داوینچی را در کنار 5 اثر موزه لوور گردهم آورد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 230

به "بازدید از مونالیزا به روشی متفاوت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید از مونالیزا به روشی متفاوت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید