طراحی داخلی ویلای مدرن: باغ، آن هم از نوع اروپایی!

به گزارش کولو، !از تماشا چه باغ هایی در اروپا لذت خواهید برد؟

طراحی یک باغ به گونه ای که درختان آن همیشه غرق شکوفه بوده و طیف های مختلف رنگ مانند یک رنگین کمان در آن حاضر باشند، کار دشواری است. اگرچه امروزه در بیشتر شهرهای دنیا می توان باغ های علمی گیاه شناسی و یا پارک های زیبای عمومی را پیدا کرد اما در این نوشتار قصد داریم بعضی از زیباترین، تاثیر گذار ترین و رنگارنگ ترین باغ های قاره اروپا را معرفی کنیم. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

طراحی داخلی ویلای مدرن: باغ، آن هم از نوع اروپایی!

جهت دریافت خدمات طراحی داخلی ویلای مدرن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

در این مقاله از میان کاخ های طراحی شده با باغ های بزرگ تا درختان و گیاهان خودرو یا طراحی شده به وسیله هنرمندان یا جزیره مختص گل ها، 8 باغ زیبا معرفی می شوند که هر یک ارزش گذراندن وقت و قدم زدن در یک بعد از ظهر دل انگیز را برای هر فردی خواهند داشت.

باغ قصر میرابل- سالزبورگ ، اتریش Mirabell Palace Gardens: Salzburg, Austria

کشور اتریش بیشتر به علت بناهای تاریخی و تپه های همواره سبزش معروفیت دارد. اما باغ های پوشیده از گل این کشور را نباید فراموش نموده و دست کم گرفت. قصر باستانی میرابل در شهر سالزبورگ در سال 1689 طراحی مجدد شده و در سال 1730 به طور کامل بازسازی شد. در این قصر زیبا، انواع مجسمه های هنری از خدایان روم باستان از جمله مینروا Minerva ؛ ونوس Venus، جونو Juno ، ژوپیتر، هرکول و آپولو وجود دارد. در کنار این آثار ارزشمند، باغی از گیاهان کوتاه قامت نیز در این قصر طراحی شده که در آن مجموعه ای از مجسمه هایی مرمرمین کوچک که قدمت آن به دوران اسقف اعظم فرانس آنتون هاراش Franz Anton Harrach در قرن هفدهم و هجدهم میلادی باز می گردد، نگهداری می گردد. در این قصر برنامه ویژه ای به نام صدای موسیقی یا The Sound of Music اجرا می گردد که باغ میرابل در پس زمینه آن قرار داشته و در برابر چشمان تماشاچیان، منظره ای تماشایی از تلفیق طبیعت و نت های موسیقی خلق می نماید. این باغ در تمام سال به فعالیت مشغول بوده و بازدید از آن امکان پذیر است، اما ساعات بازدید بستگی به فصل و روزی دارد که به آن مراجعه می کنید.

باغ الحمرا و ژنرالیف - گرانادا، اسپانیا Alhambra and Generalife Gardens: Granada, Spain

اگر قصد دارید در آینده ای نزدیک به اسپانیا سفر کنید، اقامت در مادرید و بارسلونا انتخاب خوبی برایتان محسوب نمی گردد. اگر چه این شهرها برای ورزش های آبی، موج سواری، خرید و آفتاب گرفتن مناسب هستند، اما گرانادا منزلگاه بعضی از زیباترین باغ های قاره اروپا است. این باغ ها به طور خاص محل گذراندن فصل تابستان به وسیله خلفای بنی امیه بوده و باغ بسیار زیبای ژنرالیف شامل تعداد زیادی فواره، استخر، گلها و درختان متنوع است. اگر گل های سرخ با رایحه مطبوعشان شما را خوشنود نمی نماید، احتمالا منظره زیبای قصر نصریان الحمرا Alhambras Nasrid Palaces و بناهای دورتر در این منظره می تواند سلیقه سختگیرانه شما را راضی و راضی کند. واژه ژنرالیف به معنی باغ معمار بوده و در آن طراحی های منحصر به فردی با جزئیاتی خیره نماینده اجرا و پیاده شده اند. برنامه بازدید از این باغ همه روزه از ساعت 8 و نیم صبح تا 6 بعد از ظهر امکان پذیر بوده و در فاصله ماه های مارچ تا اکتبر، این زمان افزایش پیدا می نماید.

باغ مونت - ژیورنی؛ فرانسه Monets Gardens: Giverny, France

افراد دوستدار هنر که علاقه مند به تماشا منظرههای الهام بخش مونت Monet نقاش مشهور فرانسوی هستند، باید بازدید از این باغ را در برنامه های خود بگنجانند. برخلاف بیشتر باغ های و پارک های قاره اروپا که گل ها و شکوفه ها و درختان در آن تزئین شده و ماحصل دست انسان هستند، باغ مونت؛ وحشی، سرسبز و عاشقانه بوده و بیشتر شبیه یک اثر هنری است. علاوه بر همه این موارد، آب نما و برکه لی لی The Water-Lily Pond با فضای آرامش بخش زیبایی که به علت محیط آرام خود با لقب خانه شناخته می گردد، در این باغ قرار گرفته است. این باغ دارای دو بخش کاملا فرق دارد که شامل باغ گل کلوس نورماند Clos Normand و باغ آبی water garden می گردد که با گل ها و شاخصه های باغ ژاپنی تزئین شده اند. برای تماشا شهر ژیورنی احتیاج به یک سفر یک روزه از پاریس است. در این محل بازدیدنمایندگان می توانند ساعات روز خود را باغ زیبا قدم زده و خاطراتی خوب برای خود رقم بزنند. ساعات بازدید از این باغ بین 9 و 30 دقیقه صبح تا 6 بعد از ظهر است.

جزیره ماینو- دریاچه کنستانس؛ آلمان Mainau Island: Lake Constance, Germany

بر خلاف تصور رایج از باغ های مشهور، جزیره ماینو در آلمان دارای محیطی رنگارنگ، باغ های پوشیده از گل؛ پروانه و کوشک های ساخته شده در سال 1835 میلادی است. این باغ در نزدیکی شهر کونستانز Konstanz و در مجاورت مرزهای سوئیس قرار گرفته است. در جزیره ماینو شما بعلاوه فرصت تماشا منظرههای بسیار زیبا از دریاچه های این منطقه را دارید. فصل بهار در این منطقه همراه با برگزار شدن برنامه سالانه نمایش گل های ارکیده orchid show بوده و غنچه های گل سرخ در ماه ژوئن شکفته می شوند. در این زمان اگر به جزیره ماینو سفر کردید حتما از باغ گل های سرخ ایتالیایی تماشا نموده و از تماشای باغچه های پوشیده از گل که به صورت هندسی و مقارن تزئین شده اند لذت ببرید. در کنار این موارد می توان به وجود مجسمه ها ، فواره ها و آثار هنری زیبا و دارای جزئیات دقیق نیز اشاره نمود که بر ارزش این منطقه افزوده اند. دسترسی به جزیره ماینو به وسیله خودرو و قایق امکان پذیر بوده و بعلاوه یک پل ویژه عابرین پیاده نیز امکان رسیدن به جزیره از محل پارکینگ خودروها را فراهم می نماید.

باغ گیاه شناسی سلطنتی کیو - لندن، انگلستان Royal Botanic Gardens: Kew, London, England

باغ گیاه شناسی کیو با مساحتی بالغ بر 300 جریب که از گل پوشیده شده است، منظره ای تماشای و تکرار نشدنی را در برابر دیدگان هر بیننده ای ترسیم می نماید. این باغ در سال 1759 میلادی ساخته شده و سازمان یونسکو در سال 2003 آن را به عنوان یکی از آثار میراث دنیای معرفی نموده است. این باغ را می توان یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری شهر لندن محسوب کرد. از جمله بخش های مهم این مجموعه می توان به باغ ملکه و باغ گیاهان آبزی اشاره نمود. زمانی که به گلخانه ویژه این باغ وارد می شوید خود را برای قرار گرفتن در یک محیط بسیار مرطوب آماده کنید، زیرا در این محل تعداد زیادی از گیاهان منطقه ها استوائی پرورش داده می شوند. این باغ به طور روزانه از ساعت 10 صبح شروع به کار نموده و ساعت تعطیل شدن آن نیز بر اساس زمان و فصل در طول سال تغییر می نماید.

باغ کهوکنهوف- لیسه؛ هلند Keukenhof Gardens: Lisse, Netherlands

زمانی که صحبت از باغ های گل و گیاه می گردد، امکان مطرح نکردن نام کشور هلند وجود ندارد زیرا این کشور عمده ترین علت معروفیت خود را مدیون باغ های گل و مراتع همواره سبز و رنگارنگ است. کشور هلند بعلاوه با عنوان باغ قاره اروپا شناخته شده و در این میان شهر لیسه صاحب عنوان بزرگترین باغ گل در دنیا است. در این شهر بیش از 7 میلیون گیاه به طور سالانه پرورش داده می گردد.

برای رسیدن به این شهر تنها باید سوار اتوبوس شده و به شهر لیسه که از قید و بند تجملات و شلوغی های شهرهای بزرگ آزاد است، رسید. بازدید از باغ کهوکنهوف در فاصله ماه های مارچ تا می امکان پذیر بوده و اواسط ماه آپریل، برترین زمان برای تماشا زیبایی های این محل و گل های لاله آن محسوب می گردد. در این محل یک قلعه باستانی با نام کهوکنهوف نیز وجود دارد که در کل طول سال می توان از آن بازدید کرد. به این ترتیب حتی اگر شما در فصلی غیر از فصل باغ های گل به این محل امدید، جذابیت های مختلفی مانند این قلعه، جشنواره های متنوع ، اجرای موسیقی و … در انتظار شماست.

باغ قلعه کرومریز - کرومریز؛ جمهوری چک Kromeriz Castle Gardens: Kromeriz, Czech Republic

شهر کرومریز در جمهوری چک برای علاقه مندان تاریخ تداعی نماینده قلعه ها و باغ های مشهور است. این مکان در گذشته به عنوان اقامت گاه اسقف ها و اسقف های اعظم در قرن 17 میلادی و پس از سرانجام جنگ های سی ساله استفاده می شده است. این قلعه و باغ آن در سال 1497 میلادی ساخته شده و ساختمان آن دارای سبک معماری گوتیک بوده و در عصر رنسانس در آن تغییراتی ایجاد شده و سپس به وسیله ارتش سوئد آسیب شدیدی به آن وارد شد. پس از آن قلعه کرومریز با سبک باروک ترمیم و بازسازی شده و در باغ گل آن مجموعه ای متنوع از انواع گل ها و گیاهان و مجسمه های تاریخی و گونه های منحصر به فرد و نایاب درختان جمع آوری شده و در کنار این موارد یک باغ متعلق به قصر ییلاقی موسوم به Chateau Garden نیز در این محل وجود دارد. در سال 1998 میلادی این محل در لیست آثار میراث دنیای یونسکو به ثبت رسیده و ساعات بازدید از آن در طول سال و بر اساس فصول مختلف تنظیم می گردد.

باغ نینفا- سیسترنا دی لاتینا، ایتالیا Garden of Ninfa: Cisterna di Latina, Italy

آخرین باغ موجود در این لیست که البته قطعا ارزش و اهمیت آن کمتر از سایر باغ ها نیست، باغی است که در ایتالیا قرار داشته و در آن گونه های مختلف و متنوعی از گیاهان و بعلاوه نوعی منحصر به فرد از ماهی قزل آلا پرورش داده می گردد.

باغ نینفا بعلاوه برای علاقه مندان به پرندگان، مکانی ایده آل محسوب می گردد زیرا در آن بیش از 152 گونه مختلف پرنده به طور آزادنه زندگی نموده و لا به لای گیاهان و درختان پرواز می نمایند. این باغ دارای تاریخ جالبی است زیرا این مجموعه بخشی از شهر باستانی نینفا است که پیشینه آن به دوران امپراتوری روم باستان باز می گردد. با تماشا استحکامات نظامی و دیواره های این باغ احساس می کنید زمان متوقف شده و شما به گذشته های دور بازگشته اید. البته بازدید از این بخش تاریخی احتیاجمند پرداخت هزینه ای اضافی برای تهیه بلیط است اما قطعا این مبلغ ارزش تماشا بخش تاریخی باغ را دارد. امکان بازدید از این باغ در ساعات معین شده طی ماه های آپریل تا اکتبر وجود دارد که در این بازه زمانی آب و هوای منطقه بسیار خوب و دلپذیر است. شهر روم در 64 کیلومتری این باغ قرار داشته و گردشگران می توانند از اتوبوس؛ قطار و تاکسی برای رسیدن به این شهر استفاده نمایند.

منبع: travelblog.viator.com

منبع: الی گشت
انتشار: 29 فروردین 1401 بروزرسانی: 29 فروردین 1401 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 2014

به "طراحی داخلی ویلای مدرن: باغ، آن هم از نوع اروپایی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی داخلی ویلای مدرن: باغ، آن هم از نوع اروپایی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید