بخش عمده توریست های وارد شده به کشور گردشگران درمانی هستند

به گزارش کولو، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: طی سال گذشته 7 میلیون و 800 هزار گردشگر به کشور وارد شدند که بخش زیادی از آنها گردشگران درمانی بودند.

بخش عمده توریست های وارد شده به کشور گردشگران درمانی هستند

علی اصغر مونسان در آیین افتتاح مرکز رادیوتراپی و شیمی درمانی و بزرگترین قطب توریست درمانی غرب کشور در اراک گفت: طی سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 40 درصد رشد ورود گردشگر به کشور ثبت شده است که باز هم بخشی از این گردشگران را گردشگران درمانی تشکیل می دهند.

گردشگران درمانی یکی از بخش های مهم گردشگری محسوب می شوند و به ازای هر گردشگر 2 هزار و 400 دلار هزینه کرد در نظر گرفته شده است که این نشان از اهمیت این بخش دارد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور اضافه نمود: به نظر می آید که این فرصت خوبی است که در کشور وجود دارد که شهر اراک نیز بایستی این مورد فعال می شد.

از آژانس های گردشگری برای رونق پروازهای اراک باید یاری گرفته گردد و به نظر می آید بازار خوبی چون بازار قم در کنار اراک وجود دارد که حجم زیادی گردشگر از کشورهای عربی در آنجا حضور دارند که تبلیغات لازم می تواند آنها را به سمت اراک جذب کند. البته اداره کل میراث فرهنگ و صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی باید روی این موضوع بیشتر فعال گردد و کار کند.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور توضیح داد: در شهرهای بزرگ در حوزه گردشگری حضور دلالان هم مشکلاتی ایجاد نموده که کنترل آن در اراک می تواند یک مزیت باشد.

گردشگرانی که به منظور درمان به اراک می آیند اگر راحتی خیال برایشان تجربه گردد و با قیمت مناسب روبرو شوند، زمینه ورود بیشتر گردشگر به این شهر فراهم خواهد شد.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 1 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 289

به "بخش عمده توریست های وارد شده به کشور گردشگران درمانی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخش عمده توریست های وارد شده به کشور گردشگران درمانی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید