تاثیر گیاه تنباکو در درمان دیابت و آرتروز

به گزارش کولو، به گزارش خبرنگاران، تیمی از محققان دانشگاه وسترن اونتاریو کانادا از گیاه تنباکو برای فراوری مقدار زیادی پروتئین انسانی موسوم به Interleukin 37 (IL-37) استفاده کردند؛ این پروتئین به طورطبیعی در کلیه انسان در مقادیر کم فراوری می گردد.

تاثیر گیاه تنباکو در درمان دیابت و آرتروز

تونی جونیکار، عضو تیم تحقیق، در این باره می گوید: این پروتئین یک تنظیم کننده عالی التهاب در بدن است و در مدل های کلینیکی تعیین شده که در درمان بیماری های التهابی و خودایمنی موثر است.

وی در ادامه می افزاید: کلیه انسان پروتئین IL-37 را فراوری می نماید، اما آنقدر کافی نیست که ما را از مسائل التهابی در امان نگه دارد.

درحالیک تعیین شده است پروتئین IL-37 در مدل های حیوانی پیروز بوده است، اما استفاده بالینی آن محدود است چراکه فراوری آن در مقادیر زیاد پرهزینه است. در حال حاضر این پروتئین به مقدار بسیار کم با استفاده از باکتری E. coli فراوری می گردد و بسیار هم پرهزینه است.

اما طبق نتایج این مطالعات، فراوری این پروتئین از گیاه تنباکو می تواند بسیار مقرون بصرفه باشد. به گفته محققان، می توان به آسانی با ایجاد تغییراتی در تنباکو به فراوری پروتئین موردنظر در مدت دو هفته رسید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 520

به "تاثیر گیاه تنباکو در درمان دیابت و آرتروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر گیاه تنباکو در درمان دیابت و آرتروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید