تور ارزان آلمان: مقایسه شرایط تحصیل در آمریکا و انگلیس و آلمان

به گزارش کولو، دانشگاه ها و مراکز آموزشی که در کشور آمریکا وجود دارند در مقایسه با دانشگاه های برتر دنیا برترین هستند و دانشگاه های امریکا تقریبا همه رشته های دانشگاهی را ارائه می دهند.

تور ارزان آلمان: مقایسه شرایط تحصیل در آمریکا و انگلیس و آلمان

با تور ارزان آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام کوه نور، دانشگاه های کشور آمریکا یکی از برترین مراکز آموزش عالی در دنیا هستند که دارای رنک دنیای بالایی هستند.

شرایط تحصیل در آمریکا

به همین جهت هنگام مقایسه می توان این موضوع را به عنوان امتیاز برای این کشوراعلام کرد.

آزمون های تخصصی

یکی از شرط های مهم برای ورود به مقطع کارشناسی، کسب نمره قبولی از آزمون SAT است. در واقع تا زمانی که دانشجو از این آزمون مهم نمره قبولی کسب ننموده باشد، اجازه ورود به دانشگاه در مقطع کارشناسی را نخواهد داشت. متقاضیان باید حداقل نمره 6 را از آزمون بین المللی آیلتس دریافت نموده باشند.

تفاوت شرایط تحصیل در آمریکا نسبت به کشور آلمان و انگلیس در برگزاری آزمون های تخصصی است. نظام آموزش عالی این کشور با توجه به رشته در مقاطع مختلف، آزمون های متفاوتی برای دانشجویان برگزار می نماید. به عنوان مثال اگر شما قصد تحصیل در رشته های مدیریتی را داشته باشید، قبل از ورود به مقطع کارشناسی ارشد باید از آزمون GMAT نمره قبولی کسب کنید.

هزینه زندگی و تحصیل

در مقایسه با کشورهای آلمان و انگلیس، هزینه تحصیل درآمریکا بالاست. دانشجویان خارجی برای تحصیل در مقطع کارشناسی بین 14 هزار تا 23 هزار دلار، در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز از 18 هزار دلار آغاز شده و به 25 هزار دلار می رسد. توجه داشته باشید که تحصیل در برخی از رشته های مهم مانند پزشکی، به صرف هزینه بیشتری احتیاج دارد.

کار هنگام تحصیل

دانشجویان خارجی در این کشور می توانند بدون هیچ گونه محدودیتی شغلی در داخل فضای دانشگاه را برای گذران زندگی خود انتخاب نمایند.

شرایط تحصیل در انگلیس

کشور انگلیس دارای برترین سیستم های آموزشی در تمام مقاطع تحصیلی است. مهمترین نکته در خصوص شرایط تحصیل در انگلیس، زبان رسمی این کشور است که کار را برای بسیاری از دانشجویان خارجی آسان نموده است. در این کشور دوره های آموزشی متنوعی به منظور آماده کردن افراد برای ورود به دانشگاه وجود دارد.

تحصیل در مقطع کارشناسی در این کشور همانند کشور آمریکا، یک دوره سه تا چهار ساله است. در این مقطع نیز شما احتیاج به کسب نمره 6 از آزمون آیلتس دارید. تفاوت تحصیل کارشناسی ارشد در انگلیس و آمریکا، گذراندن دوره آموزشی و دریافت مدرک از دانشگاه به صورت پیوسته و ناپیوسته است. دانشجویان باید واحدهای درسی را به مدت 3 سال در بخش پیوسته و یک سال در بخش ناپیوسته پاس نمایند. در مقطع دکتری دانشجویان نمره 7 از آزمون آیلتس ضروریست. مدت زمان نیز تا 3 سال طول می کشد.

کار هنگام تحصیل

وجه تمایز شرایط کار انگلیس با آلمان و امریکا، دوره کارآموزی حین تحصیل است. در برخی از دانشگاه های این کشور دانشجویان می توانند در دوره یک ساله کارآموزی مربوط به رشته خود شرکت نموده و حقوق دریافت نمایند. در واقع دوره کارآموزی به عنوان یک سال تحصیلی در نظر گرفته می گردد و در مقابل نیز دانشجو بخشی از هزینه تحصیل خود را تأمین می نماید.

هزینه زندگی و تحصیل

دانشجویان در دانشگاه های انگلیس از هر کشوری که باشند، موظف به پرداخت شهریه هستند. هزینه تحصیل در این کشور کاملا به مقطع تحصیلی ارتباط دارد. دانشجویان خارجی در یک سال باید حداقل مبلغی بین 9 هزار تا 37 هزار پوند برای تحصیل خود هزینه نمایند.

تحصیل در آلمان

مهمترین تفاوت شرایط تحصیل در آلمان نسبت به انگلیس و آمریکا، تسلط به زبان آلمانی است. همان طور که می دانید زبان اصلی این کشور آلمانی بوده و شما برای تحصیل و کار باید به این زبان آشنا بوده و از آن بهره ببرید.

یکی دیگر از شرط های ورود به دانشگاه های معتبر و دولتی آلمان، قبولی در آزمون ورودی است. بعلاوه متقاضیان باید ارائه مدرک زبان آلمانی در سطح C1 را نیز در نظر داشته باشند. در صورتی که شما به زبان آلمانی تسلط نداشته باشید، می توانید در دوره های مربوط به آموزش زبان شرکت نموده و خود را برای ورود به دانشگاه آماده کنید.

هزینه تحصیل در آلمان

مهمترین مزیت تحصیل در آلمان، هزینه تحصیل تقریباً رایگان در دانشگاه های دولتی این کشور است. بیش از 60 درصد دانشگاه های این کشور دولتی هستند و با شرایطی مناسب دانشجویان از سراسر دنیا را جذب می نمایند. در این کشور نیز مقطع کارشناسی حدود 4 سال، مقطع کارشناسی ارشد 2 سال و مقطع دکتری بین 3 تا 4 سال طول می کشد. هزینه زندگی دانشجویی در آلمان نسبت به آمریکا و انگلیس مقرون به صرفه بوده و دانشجویان می توانند با صرف مبلغی بین 750 تا 800 یورو در یک ماه زندگی خود را تأمین نمایند.

کار هنگام تحصیل

برای شرکت در دوره های کاری دانشگاه های کشور آلمان، تسلط به زبان آلمانی ضرورت دارد. بسیاری از متقاضیان در سطوح پایین تری نسبت به این زبان آشنایی دارند. برای این دسته از افراد دوره هایی در نظر گرفته شده که با شرکت در آن ها می توانند سطح زبان خود را به C1 برسانند.

دریافت ویزای آلمان

کشور آلمان چهار نوع ویزا را برای ورود متقاضیان به این کشور در نظر گرفته است. ویزای آلمان نوع D معمولاً برای افرادی کاربرد دارد که به قصد تحصیل یا سرمایه گذاری وارد این کشور می شوند. این ویزا بیش از یک سال به شما اجازه اقامت می دهد. کمترین مدت زمان اقامت که بین 24 تا 48 ساعت است، با استفاده از ویزای نوع A امکان پذیر خواهد بود. این ویزای آلمان به ویزای فرودگاهی به منظور توقف در فرودگاه این کشور معروفیت دارد.

همین حالا اقدام کنید

تجربه و سابقه مؤسسه کوه نور در طی سال ها فعالیت، باعث شده تا دانشجویان بیشتری به منظور ادامه تحصیل به کشورهای خارجی اعزام شوند. برای دریافت مشاوره از کارشناسان مجموعه می توانید با شماره 021-45131 تماس حاصل کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 اسفند 1400 بروزرسانی: 4 اسفند 1400 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1965

به "تور ارزان آلمان: مقایسه شرایط تحصیل در آمریکا و انگلیس و آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان آلمان: مقایسه شرایط تحصیل در آمریکا و انگلیس و آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید