توسعه روابط گردشگری میان ایران و آذربایجان

به گزارش کولو، به گزارش وزارت فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان، مسعود سلطانی فر در این ملاقات از برگزاری هفتمین همایش جهانی اتحادیه تمدنهای سازمان ملل متحد به وسیله آذربایجان ابراز قدردانی کرد.

توسعه روابط گردشگری میان ایران و آذربایجان

معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بعلاوه با اشاره به این که در سالهای اخیر در زمینه توسعه بیش از پیش روابط دو کشور همسایه اقدامات قابل توجه انجام می گیرد، علاقمندی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط با جمهوری آذربایجان را خاطر نشان کرد.

سلطانی فر بعلاوه افزایش بیش از پیش سفرهای گردشگری متقابل میان دو کشور را یادآور شد و بر ضرورت توسعه همکاری های فیمابین در این زمینه تاکید نمود.

به گفته معاون رییس جمهوری ایران در ایام نوروزی سال جاری بدلیل مشترکات فرهنگی ، زبان و تاریخ نزدیک به 50 هزار شهروند ایرانی به جمهوری آذربایجان سفر کردند و همکاری در این زمینه می تواند به افزایش ظرفیت های گردشگری دو کشور یاری کند .

وی بعلاوه این همکاری را از لحاظ ایجاد شرایط لازم برای شناخت هر چه بیشتر مردم دو کشور از یکدیگر مهم دانست .

وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان نیز هدف از میزبانی این قبیل برنامه های بین المللی چون همایش دنیای اتحادیه تمدنهای سازمان ملل را معرفی هر چه بیشتر منطقه و سیاست کشورهای آن بیان کرد و گفت ، ما کوشش می کنیم تا به جایگاه کشورهای ما در دنیا توجه گردد و جامعه دنیای، کشورهای ما را بعنوان مکان صلح و ثبات بشناسند .

ابوالفضل قارایوف بعلاوه با اشاره به توجه خاص سران جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان به روابط دوستی و برادری دو کشور اضافه کرد: ما باید از این سیاست در همه زمینه ها از جمله در حوزه های فرهنگی و گردشگری بهره مند شویم .

قارایوف گفت : ما باید در همه زمینه ها فعالیت مشترک داشته باشیم تا همکاری های دو کشور الگویی برای دیگران باشد.

هفتمین همایش دنیای دو روزه اتحادیه تمدنهای سازمان ملل متحد امروز (سه شنبه) طی مراسمی با حضور مقامات و نمایندگان بسیاری از کشورهای عضو سازمان ملل متحد در باکو شروع به کار کرد .

منبع: الی گشت
انتشار: 16 اسفند 1400 بروزرسانی: 16 اسفند 1400 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1979

به "توسعه روابط گردشگری میان ایران و آذربایجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه روابط گردشگری میان ایران و آذربایجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید