تور ایتالیا ارزان: خانه دایی جان ناپلئون کجاست؟ ، خانه امین السلطان خیابان سپهسالار

به گزارش کولو، خبرنگاران: همواره بر سر انتخاب برترین در بسیاری از رشته ها اختلاف فراوانی میان کارشناسان وجود داشته و تنها در یک مورد همه متفق القول هستند و هیچ مخالفی وجود ندارد! آن هم خانه دایی جان ناپلئون است.

تور ایتالیا ارزان: خانه دایی جان ناپلئون کجاست؟ ، خانه امین السلطان خیابان سپهسالار

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا ارزان از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

خانه دایی جان ناپلئون با نام خانه و باغ اتحادیه یا خانه امین السلطان شناخته می گردد. خانه دایی جان ناپلئون عمارتی مربوط به دوران قاجار است .خانه دایی جان ناپلئون در مرکز تهران جای گرفته است.خانه دایی جان ناپلئون به عنوان تنها بازمانده از خیابان لاله زار قدیم است. خانه دایی جان ناپلئون یکی از با ارزش ترین معماری های دوره قاجار شناخته می گردد.

به گزارش خبرنگاران، عمر ساخت سریال های تلویزیونی از نیم قرن گذشته و در ژانر های مختلف ، صدها سریال ساخته شده و کمتر هنرمندی را می توان یافت که اثری تلویزیونی در کارنامه نداشته باشد.

با این وجود هر وقت که بحث انتخاب برترین سریال تاریخ تلویزیون می گردد ؛ هیچ کس نیست که رأیی جز دایی جان ناپلئون داشته باشد.

رمان ایرج پزشکزاد باهنر ناصر تقوایی تبدیل به شاهکاری شد که از سال 1354 تا امروز بی رقیب مانده و مبدل به قله استاندارد شده است.

در آغاز قصه دایی جان ناپلئون در خصوص عمارت و نوع معماری این ساختمان توضیحاتی داده می گردد. بد نیست بدانید که این خانه هنوز نیز در تهران وجود دارد و نفس می کشد ، اما دیگر به شکل یک خرابه ... خانه ای در خیابان سپهسالار - مرکز بازار کفش تهران - که متعلق به امین السلطان ، صدراعظم قدرتمند عهد قاجار بود و ناصر تقوایی پس از بازدید از صدها لوکیشن ، آن را انتخاب کرد .

تقوایی بر اساس معماری و عمارت اربابی ، چیزهایی هم به قصه اضافه نمود! این خانه در اختیار ورثه است و به همین علت از آن مثل یک گنج فرهنگی نگهداری نمی گردد . اکنون سالهاست که به صورت مخروبه درآمده و انبار ضایعات کارگاههای فراوری کفش و مغازه دارهاست ، هرکس گوشه ای از آن را به تملک خود در آورده و انگار نه انگار اینجا قله سریال سازی در تاریخ ایران جان گرفت ...

منبع: رکنا
انتشار: 26 آذر 1400 بروزرسانی: 26 آذر 1400 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1890

به "تور ایتالیا ارزان: خانه دایی جان ناپلئون کجاست؟ ، خانه امین السلطان خیابان سپهسالار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ایتالیا ارزان: خانه دایی جان ناپلئون کجاست؟ ، خانه امین السلطان خیابان سپهسالار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید