خدمت صادقانه به محرومان و مستضعفان باید هوشمند گردد

به گزارش کولو، رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در دولت سیزدهم که خدمت در درجه اول باید صادقانه به محرومان و مستضعفین برسد، کار باید هوشمند گردد، گفت: در راستای مطلع سازی و معرفی بهزیستی به افراد خارج از کشور باید ارتباطات بین الملل را حفظ کنیم.

خدمت صادقانه به محرومان و مستضعفان باید هوشمند گردد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، علی محمد قادری در نشست طرح راهکار یکپارچه راهنمایی یاری های خیرخواهانه درخصوص شناسایی و ثبت موسسات خیریه گفت: در این راستا فعالان این حوزه باید احصاء و موسسات غیرفعال معین شوند.

وی ادامه داد: اکنون ساماندهی خیریه هایی که از سوی بهزیستی و وزارت کشور و ناجا مجوز گرفته اند هرکدام به صورت مجزا صورت می گیرد که با هم اتفاق نظر هم ندارند. این در حالیست که هیچ خیریه ای نیز بانک اطلاعاتی خیرین خود را ارائه نمی کند و حتی بعضاً شفافیت هم ندارند، از این رو یکی از حکم های ما در این دوره که باید به وسیله حوزه مشارکت مردمی پیگیری گردد این است که به نسبت صدور مجوز ها فرآیند های جلب و جذب مشارکت های مردمی چگونه صورت می گیرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اهمیت پویش ها برای جلب مشارکت مردمی توضیح داد: تجمیع اعداد و ارقام خیریه ها باید تسهیلگری گردد و اگر پویش ها را به فصل خود و به موقع انجام دهیم تسریع در حمایت و امدادرسانی را افزایش می دهد؛ بعلاوه در مشارکت از صنوف و جنس های متعدد غیرنقدی می توان هزاران نوع خدمت و کار خیر انجام داد.

قادری با بیان اینکه جنس کار خیر باید کمی و مدرن گردد، گفت: هر اقلیمی خیر های متفاوتی دارد، از این رو باید با برش استانی نیز به این مهم پرداخته گردد در این میان باید ارتباطات بین الملل را حفظ کرد، زیرا بسیار افراد در خارج از کشور علاقه مند هستند تا در جریان اطلاعات سازمان بهزیستی کشور قرار گیرند، بطوری که عده ای فکر می نمایند بهزیستی فقط پرورشگاه است و باید پنجره واحدی از سوی فضای بین الملل دیده گردد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور هوشمندسازی را یکی از راه های جلب اعتماد مردم دانست و گفت: به عنوان یک سازمان زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاع اجتماعی باید اتکال کند به اینکه فضای معنوی وجود دارد که سرمایه اجتماعی مردم را دارد، اما این نیازمند زیرساخت حرفه ای است تا همه فرایند های جذب مشارکت های مردمی در آن ثبت گردد، از این رو باید سراغ شرکت های خوش نام رفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 آذر 1400 بروزرسانی: 29 آذر 1400 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1893

به "خدمت صادقانه به محرومان و مستضعفان باید هوشمند گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خدمت صادقانه به محرومان و مستضعفان باید هوشمند گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید