در انتظار تماشا فیلم Ready Player One اسپیلبرگ

به گزارش کولو، مدتی است که تیزرها و توضیح حال فیلم Ready Player One اسپیلبرگ را می بینم.

در انتظار تماشا فیلم Ready Player One اسپیلبرگ

این فیلم قرار بود در همان زمان اکران فیلم جنگ های ستاره ای پخش گردد، اما تصمیم گرفته شد برای پرهیز از تداخل، این دو فیلم با هم اکران نشوند. فیلم اقتباسی است از رمان ارنست کلین که در سال 2011 نوشته شده بود.

داستان فیلم به نظر خیلی مجذوب نماینده می آید:

در سال 2045 بیشتر آدم ها، اندوهگین و سرخورده از تباهی دنیای واقعی، بیشتر اوقات خود را در واقعیت مجازی سپری می نمایند. نام این برنامه OASIS است.

یک نوجوان یتیم به نام وید واتس در این زمان درمی یابد که داخل این برنامه واقعیت مجازی، برنامه ای گنجانده شده که در صورت تکمیل و انجام مراحل بازی، برنده، صاحب کل OASIS می گردد. اما او و دوستانش باید قبل از یک شرکت بزرگ دست بجنبانند و به این موفقیت برسند.

خب داستان کلی فیلم خیلی خوب است، اما من که شخصا سلیقه خاصی دوست دارن و همواره دوست دارم تخیل و فانتزی یا علمی تخیلی یک معنای ژرف یا حتی فلسفی را القا کند که چندان امیدی ندارم اسپیلبرگ دغدغه چنین کاری را در حد کمال داشته باشد و احتمالا باز هم شاهد انبوه جلوه های ویژه و بصری باشیم.

اما در خصوص داستان کلی این فیلم چه فکر می کنید؟

هیچ فکر نموده اید که همان طور که این روزها بیشتر وقت آزاد ما در اینترنت سپری می گردد، روزی برسد که بیشتر وقت آزاد و حتی زنگی مان را در واقعیت مجازی سپری کنیم.

این واقعیت مجازی مسلما می تواند دنیای فیزیکی را تحت الشعاع ببرد. چرا که نه؟

در واقعیت مجازی شما می توانید دنیاهای دلپذیری را تجربه کنید و از غم زمانه فاصله بگیرید. شما می توانید یک گلادیاتور، شاه دنیای کهن، بازیکن بزرگ دنیای فوتبال، هنرمند یا سیاح و فضانورد بشوید و ماجراجویی کنید.

خیلی وقت پیش در سایت یک داستان علمی تخیلی به نام دنیای دلخواه از رابرت شکلی را منتشر کردم که داستان خیلی مجذوب نمایندهی بود.

هر کدام از ما آرزوهای پنهانی داریم که به دلایلی مثل غیرممکن بودن یا داشتن زشتی و قبح و مقبول نبودن برای نزدیکان یا جامعه، به مخفی ترین زوایایی فکر، آنها را کوچانده ایم.

در رمان علمی تخیلی رابرت شکلی، تصور می گردد که به کمک مواد، هر کسی را می توان به خواب و رؤیاهای واضح دنیای دلخواهش فرستاد و چه چیز بهتر از این مخدر؟

حالا تصور کنید که به کمک واقعیت مجازی بتوانید هر روز چند ساعت در دنیای دلخواه خود باشید. آن هم با وضوح کامل و با امکان تعامل تمام عیار.

چه کسی است که در این صورت شکیبایی تحمل دنیای وقاعی را داشته باشید.

و در این صورت شرکت هایی که دنیاهای مجازی را می سازند، امپراتورهای دنیای آینده خواهند بود!

منبع: یک پزشک
انتشار: 19 آذر 1401 بروزرسانی: 19 آذر 1401 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 2172

به "در انتظار تماشا فیلم Ready Player One اسپیلبرگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در انتظار تماشا فیلم Ready Player One اسپیلبرگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید