رمز پویا فعلا اجباری نمی گردد، خیلی از موبایل ها هوشمند نیستند

به گزارش کولو، بیش از 30 بانک، فعال سازی رمز پویا را آغاز نموده اند، اما به دلیل هوشمند نبودن خیلی از موبایل ها، اجباری کردن استفاده از رمز پویا در حال حاضر مقدور نیست.

رمز پویا فعلا اجباری نمی گردد، خیلی از موبایل ها هوشمند نیستند

به گزارش خبرنگاران، عبدالناصر همتی در یادداشتی ضمن اشاره به فعالیت بانک ها در مورد رمز پویا، به مواردی در مورد فیشینگ اشاره نمود.

وی گفت: مسولیت حفاظت از اطلاعات مشتریان به عهده بانک ها بوده و هرگونه ضرر و زیان وارده از این ناحیه به عهده آنها است.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: بانک ها اطلاع رسانی در مورد مزایای استفاده از رمز پویا را شروع کرده اند. در حال حاضر رمز ایستا و رمز پویا توأمان فعال هستند و به همین دلیل مشتریان به دلیل راحتی، ترجیح می دهند از رمز ایستا استفاده نمایند.

وی تاکید نمود: رمز ایستا بایستی به گونه ای غیرفعال گردد که موجب نگرانی مشتریان، در دریافت روزانه بیش از 10 میلیون خدمت نگردد و نیز تعدادی از بانک ها هنوز به سرویس شاهکار برای انطباق شماره ملی و موبایل مشتریان خود متصل نیستند.

رئیس شورای پول و اعتبار گفت: بانک مرکزی ایران به موازات اقدامات لازم پیشگیرانه، با رصد مرتب شبکه های اجتماعی و پایش درگاه های شبکه پرداخت کشور و نیز تعامل با نهادهایی نظیر دادستانی، پلیس فتا و مرکز ماهر، اقدام به مسدودسازی تعداد زیادی سایت جعلی کرده است.

همتی اشاره نمود: بانک مرکزی یک سیستم متمرکز مبتنی بر پیامک راه اندازی کرده است، لیکن اتصال کلیه بانک ها به آن تا ابتدای دی ماه فرصت احتیاج دارد.

بانک مرکزی اطلاع رسانی لازم را در این خصوص انجام خواهد داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 547

به "رمز پویا فعلا اجباری نمی گردد، خیلی از موبایل ها هوشمند نیستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رمز پویا فعلا اجباری نمی گردد، خیلی از موبایل ها هوشمند نیستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید