نکات و توصیه های قبل از سفر به پوکت تایلند

به گزارش کولو، در جهان مقاصد گردشگری متنوع و گوناگونی وجود دارد که در تور های مختف گردشگران آن ها را انتخاب می نمایند. کشور شرق آسیایی تایلند که صنعت توریسم و گردشگری به سرعت در این کشور در حال پیشرفت می باشد، دارای جذابیت های گردشگری بسیاری می باشد که از جمله آن ها می توان به: مناظر طبیعی بسیار زیبا، رستوران های سنتی و مدرن اروپایی، اماکن دیدنی، تورهای ارزان قیمت اشاره داشت. همچنین این کشور شرق آسیایی مردمانی بسیار مهمان نواز دارد که در انتظار شما هستند. هر کشور آداب و رسومی مخصوص دارد که در نوع خودش بسیار منحصر به فرد می باشد، در این مقاله قصد معرفی آداب کشور تایلند و شهر پوکت را داریم و همچنین چه کارهایی را در سفر به پوکت باید انجام بدهیم و چه کارهایی نباید انجام بدهیم.یکی از مقاصدی که سالانه توریست های زیادی را از داخل و خارج به تایلند می کشاند و نوعی از جاذبه های گردشگری پوکت محسوب می گردد شهر زیبا پوکت می باشد، این شهر در کنار زیبایی هایی که دارد، دارای آب و هوایی بسیار مطبوعی نیز می باشد که در مقایسه با آب و هوا شرجی چیانگ مای و یا بانکوک خیلی بهتر است، به همین علت خیلی از گردشگران این شهرِ جزیره ای را در تور تایلند انتخاب می نمایند، البته توصیه می کنیم قبل از سفر به پوکت میزان آگاهی خود را از آداب و نکات مهمی که در طول سفر یاری حالتان خواهد بود، بالا ببرید تا با خیالی راحت به ماجراجویی خود در شهر پوکت بپردازید؛

نکات و توصیه های قبل از سفر به پوکت تایلند

برای سفر با تور پوکت همراه ما باشید.

رزرو و نحوه تهیه بلیط در پوکت

برای سفر به پوکت به دلیل اینکه شهری جزیره ای می باشد و راه های زمینی ندارد باید از هواپیما و یا قایق و کشتی بهره ببرید، البته برای راحتی و آرامش بیشتر شما برای سفر به این شهر جنوب غربی تایلند بهتر است از هواپیما بهره ببرید، نحوه دریافت بلیط شهر پوکت بسیار آسان تر از چیزی که فکر می کنید می باشد برای اخذ بلیط این شهر ضروری است به آژانس های مسافرتی در سطح شهرمراجعه کنید و یا از مسئولان هتل خود بخواهید که بلیط این شهر را برای شما دریافت کنند البته اگر شما در امر رزرو بلیط و هماهنگی های آن نتوانستید به موفقیتی دست پیدا کنید می توانید با آسودگی خیال به فرودگاه شهری که در آن مستقر می باشید مراجعه کنید و در ظرف مدت زمان کوتاهی با مراجعه به باجه های فروش بلیط در فرودگاه بلیط شهر پوکت را دریافت نمایید. البته گفتنی است طبق آمار منتشر شده که برای سال پیش می باشد قیمت بلیط هواپیما چیانگ مای به شهر پوکت در حدود 5400 بات تایلندی که معادل است با 530 هزار تومان می باشد و نسبت بلیط شهر های دیگر مناسب و منصفانه می باشد.

ساحل زیبا کاتا

زمانی که به شهر جزیره ای پوکت رسیدید از سواحل این شهر زیبا بازدید نمایید، از جمله سواحلی که بسیار جذاب است ساحل زیبا کاتا می باشد دارای امکانات بی نظیری می باشد که لذت سفر به این منطقه را دو چندان می نماید. از جمله امکاناتی که دراین ساحل زیبا برای گردشگران مهیا شده است باید از: هتل ساحلی کاتا، رستوران های سنتی تایلندی و رستوران های اروپایی که غذاهای بسیار باکیفیتی سرو می کنند، فروشگاه ها و مراکز خرید، تفرجگاه های بزرگ و با امکانات بی شمارو همچنین ورزش های آبی نام برد. البته در سفر به پوکت برای گشت و گذار در داخل این شهر که از جاذبه های گردشگری پوکت است باید از تاکسی بهره ببرید که تقریبا کمی گران است، نگران هزینه نباید باشید چون بازدید ازجاذبه های این ساحل بسیار با ارزش تر از هزینه ها می باشد.

اطلاعات در خصوص محل اقامت و هتل

زمانی که شما تایلند را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می کنید و از تور تایلند و شهرهای مختلف آن استفاده می کنید بهتر است قبل از هر کاری در خصوص تور خود اطلاعات کاملی را بدست آورید. یکی از مهم ترین چیزی هایی که باید در سفر به پوکت در خصوص تور خود بدانید، هتل و اقامت گاه شما می باشد. هتلی که شما برای تور مسافرتی خود استفاده می کنید باید از هر نظر به هزینه های شما بخورد، برای ارزیابی و دریافت اطلاعات کاملی راجع به هتل مورد نظر خود به سایت مربوط به آن مراجعه و اطلاعاتی اعم از: امکانات هتل، ستاره هتل، امنیت مکان مورد نظر و دیگر اطلاعاتی که می خواهید را کسب نمایید. البته این نکته را هم باید متذکر شد برای انتخاب تور و هتل مورد نظر می توانید از آژانس های مسافرتی کمک بگیرد تا شما را برای انتخابی خوب کمک کنند.

راهنما و بروشور شهر مورد نظر خود را حتما مطالعه نمایید

برای سفر به مقاصد گوناگون حتما باید به راهنما سفر به آن منطقه دقت فرمایید، شاید شرایط سفر به آنجا را نداشته باشید که می توانید با مطالعه راهنما سفر کاملا متوجه آن شوید، یا تفریحاتی در مقصد گردشگری شما وجود دارد که شما کاملا بی خبر از آن می باشید که با مراجعه به راهنما سفر می تونید از جاذبه ها و دیدنی های کشور مورد نظر خود به خوبی آگاه شوید. جاذبه های گردشگری پوکت در راهنمای سفر به خوبی شرح داده شده است برای مثال شما می توانید در راهنمای سفر به پوکت از جاذبه هایی مانند: پیاده روی با آرامش در سواحل پاکیزه پوکت، غواصی تفریحی، استفاده از فروشگاه های با تخفیف باور نکردنی و دیگر جاذبه هایی که فقط با مطالعه راهنما سفر می توانید از آن ها آگاه شوید.

غواصی با لوله و ماسک مخصوص

از تفریحات و ورزش هایی که در شهر پوکت بسیار لذت بخش است اسنور کل یا غواصی با لوله و ماسک مخصوص در اعماق آب هایی اقیانوسی می باشد، این تفریح یا به نوعی ورزش در مراکزی مشخص در سطح شهر آموزش داده می شود. البته برای غواصی با امکانات خوب باید به جزیره ای که در نزدیکی شهرهای پوکت و مالاکا واقع شده است مراجعه نمایید، این شهر فی فی نام دارد و جزو جزیره های بسیار مطرح کشور تایلند و از جاذبه های گردشگری پوکت است که می توانید با هزینه ای در حدود سه هزار بات یا سیصد هزار تومان به این مکان سفر کرد و از امکانتی اعم از: غواصی آماتور و حرفه ای، رستوران های سنتی و بین المللی، بازدید از مناظر مرجانی و همچنین دیگر امکاناتی که در تور این شهر به شما پیشنهاد می شود استفاده نمایید. البته ناگفته نماند که در جزیره فی فی فیلم های بسکمک نیز ساخته شده است که می توان از مجموعه فیلم های سینمایی با بازیگری جیمز باند نام برد.

نحوه خرید سوغاتی و محصولات در تایلند

زمانی که شما به کشوری سفر می کنید علاقه مند هستید که برای نزدیکانتان سوغاتی و محصولات آن کشور را خریداری نمایید ، ولی بعضی از کشور ها و شهرها برای خرید سوغاتی مناسب نمی باشند. لذا برای برای خرید سوغاتی و صنایع دستی در سفر به پوکت بهتر است از بازار های شهر های دیگر مانند بانکوک وچیانگ مای بهره ببرید، علت این امر قیمت بسیار بالا سوغاتی ها و صنایع دستی در شهر پوکت می باشد به گونه ای که تقریبا در حدود دو برابر بیشتر از جاهای دیگر تایلند به فروش می رسد.

از دست فروشان خرید نکنید

زمانی که شما قصد سفر به جاذبه های گردشگری پوکت را دارید این موضوع را در نظر داشته باشید که حتما به هزینه های خود توجه فرمایید تا متحمل هزینه اضافی در این سفر نشوید. مثلا امکان دارد در سفر به پوکت آژانس های مسافرتی شما را به خرید تورهای گران قیمت ترغیب کنند ولی شما اصلا به اصرار آن ها توجهی نداشته باشید زیرا در مخارج سفر خود بعدا به مشکل بر می خورید، موضوع دیگری هم که باید در نظر داشته باشید، خرید از دستفروشان محلی تایلندی می باشد که به شما توصیه می شود از آن ها هیچ چیزی نخرید و همواره در روبرو با این گونه افراد به طرزی خوب و مودبانه کلمه (نه) بگویید و خرید نکنید، زیرا محصولاتی که این فروشندگان به شما پیشنهاد می دهند بسیار بی کیفیت می باشد و با قیمت اصلی آن محصولات بسیار تفاوت دارد.

انعام دادن اجباری نیست

فرهنگ انعام دادن بیشتر در جوامع غربی رایج می باشد و در کشورهای آسیایی و مخصوصا کشورهای شرق آسیا خوشبختانه این رسمی غیر معمول می باشد، به گونه ای که در کشورهای غربی، مخصوصا ایالات متحده آمریکا اگر شما به خدمتکاران انعام ندهید باعث ناراحتی آن ها می شود که کاملا فرهنگی اشتباه می باشد زیرا این افراد در قبال کاری که انجام می دهند دستمزد می گیرند پس نیازی به انعام دادن نیست، البته برای کمک کردن به این افراد بد نیست انعام بدهید آن هم در حدی که از انجام مسئولیت آن ها راضی بودید ودر حد معقول، نه اینکه این رفتار را به عادتی زشت تبدیل کنید. در سفر به پوکت شما اجباری به پرداخت انعام به خدمتکاران و گارسون های رستوران ها ندارید، البته در بعضی از رستوران های تایلند انعام در بخشی از فاکتور و صورت حساب شما قرار می گیرد ولی در اکثریت رستوران های تایلندی این کار صورت نمی گیرد. در هر صورت پرداخت انعام تقریبا به خودتان وابسته است و شما می توانید به خدمتکاران انعام بدهید یا اینکه ندهید، البته ناگفته نماند که خدمتکاران تایلندی حقوق مناسبی دریافت نمی کنند و شما برای کمک با انعامی حتی کم می توانید آن ها را شادمان کنید.

رطوبت و آب و هوا شرجی

شهر جزیره ای پوکت آب و هوایی منحصر به فرد دارد، به گونه ای که در در طول سال دما این منطقه حدود 30 درجه سانتی گراد می باشد، البته آب هوا این منطقه استوایی می باشد و گرم می باشد، آب و هوا استوایی در کشور تایلند بسیار عادی و معمولی می باشد تقریبا چیزی مانند آب هوا شهر های ساحلی خودمان. بهتر است در سفر به پوکت قبل از پیاده روی و گشت و گذار در سطح شهر پوکت به اندازه کافی آب بنوشید و مقداری هم با خود بردارید، البته ناگفته نماند که برای طردد در سطوح شهر لباس های مناسبی هم بپوشید و با خود لباس های زیادی را هم بیاورید زیرا در هوا شهر پوکت به راحتی لباس خشک نمی شود. این نکته را هم باید در نظر بگیرید که لذت بردن از جاذبه های گردشگری پوکت بسیار ارزشمند تر از توجه به این مسائل می باشد.

بارش باران در شهر جزیره ای پوکت

در بسیار از شهر های جنوبی شرق آسیا، آب و هوا مرطوب و استوایی دیده می شود. این نوع آب و هوا مستعد بارش باران نیز می باشد، شهری که در این مقاله به معرفی آن می پردازیم نیز دارای چنین آب و هوایی می باشد. برای بازدید از جاذبه های گردشگری پوکت، مخصوصا شهر پوکت در تمامی فصول سال می توانید با تهیه بلیط و یا استفاده از تورهای مشخص به این جزیره زیبا سفر کنید. شهر پوکت که بسیار مناسب برای گردشگری می باشد دارای گرمایی متعادل نیز می باشد که قابل تحمل است، ولی زمان هایی پیش می آید که باران همراه با طوفان در این شهر مشاهده می شود، که البته جای نگرانی نیست زیرا بسیار زود این اتفاق خاتمه می یابد، البته از قلم نیافتد که اوخر تابستان تا اوایل پاییز یعنی ماه های شهریور و مهر به این گونه می باشد. در بقیه فصول سال به جز ماه اردیبهشت وضعیت باران این منطقه از تایلند بسیار آرام می باشد. باران های موسمی که در اوسط فصل بهار در تایلند می بارد برای کسانی که به این نوع باران ها علاقه مند هستند پیشنهاد می شود. توصیه می شود که برای هدایت بیشتر در خصوص آب و هوا هر منطقه به سایت های مربوط به آب و هوا مراجعه نمایید.

نحوه برخورد با حشرات موذی مخصوصا پشه ها

در تمام دنیا حشرات موذی جزو جدانشدنی گردشگران می باشند به گونه ای می تواند باعث خطراتی نیز شود که جبران ناپذیر می باشد از جمله حشرات بسیار خطرناکی که می تواند موجب مرگ و میر شود، پشه مالاریا می باشد. البته جای نگرانی نیست درسفر به پوکت این گونه پشه ها بسیار به ندرت دیده می شوند و اگر هم دیده شوند طبق آموزش هایی که از قبل گردشگران می بینند و همچنین راهنماهای سفری که در اختیار آن ها قرار داده می شود، با مطالعه آن هم می توانید در روبرو با این گونه حشرات خونسردی خود را حفظ کنید و خود را از آن منطقه دور نمایید. البته گفتنی است در شهر پوکت پشه و حشرات دیگر بسیار دیده می شود علت این امر هم آب و هوا شرجی و استوایی آن می باشد که برای خلاصی از شر این گونه حشرات موذی می توانید از حشره کش های مخصوص استفاده نمایید که در فروشگاه ها و مراکز خرید عرضه می شوند در هتل ها هم حشره کش های بزرگی وجود دارد که تقریبا پشه ها را نابود می نماید.

آب آشامیدنی در همه جا تایلند آشامیدنی نیست

در سراسر دنیا آب از مهم ترین ارکان زندگی انسان ها می باشد که باید به آشامیدنی بودن و نبودن آن کاملا توجه نمود زیرا اگر آبی که برای آشامیدن استفاده می شود به خوبی تصویه نشده و آلودگی در آن باقی مانده باشد بسیار خطر ناک است. در کشور تایلند و مخصوصا شهر پوکت آب های آشامیدنی از آب مصرفی برای کارهای دیگر جدا می باشند، زمانی که شما از تور تایلند استفاده می کنید حتما به این موضوع دقت کافی را داشته باشید. در هتل ها و ویلاهای گردشگری شهر پوکت آب سرد کن های مخصوصی وجود دارد، این آب سرد کن ها فقط برای احترام به گردشگران نیست، بلکه برای یادآوری این موضوع می باشد که آب سرد کن ها فقط آب آشامیدنی به شما می دهند و غیر از آب سردکن ها، آب های دیگر آشامیدنی نیستند. البته ناگفته نماند که در فروشگاه ها و مراکز خرید آب های معدنی و گازدار عرضه می شوند که شما به راحتی می توانید تهیه نمایید.

وسایل حمل و نقل در شهر پوکت

برای جابه جایی در سطح شهر و بازدید از جاذبه های گردشگری پوکت حتما به این موضوع توجه داشته باشید که قبل از سوار شدن و استفاده از تاکسی باید از راننده مبلغ کرایه را بپرسید، تا با خیالی آسوده تر سفر خود را در پیش بگیرید. همچنین در این شهر جزیره ای وسایل حمل و نقل عمومی وجود دارد که نرخ های آن معمولا در راهنما سفر به تایلند آمده است. البته این نکته را باید متذکر شد که در سطح این شهر خودروهای لوکس و گران قیمت نیز وجود دارد که شما می توانید آن ها را اجاره کنید و لذت این سفر برای شما دوچندان شود، به جز این خودروهای لوکس خودروهای به نسبت ارزان قیمت تری هم موجود می باشد که شما با هزینه ای به مراتب کمتر می توانید آن ها را اجاره نمایید. البته این نکته هم از قلم نیوفتد که به غیر از تمامی این وسایل نقلیه، خودروهایی به صورت ون در سطح شهر وجود دارند که به توک توک مشهور می باشند و کرایه آن ها بسیار مناسب می باشد، ولی این ون ها شما را به دلیل سرعت کمی که دارند دیر به مقصد می رسانند. با این حال در سفر به پوکت استفاده از وسایل نقلیه مختلف به شما و هزینه ای که در این تور گردشگری خرج می کنید بستگی دارد.

نحوه رانندگی در سطح شهر پوکت چگونه است

در سفر به پوکت خودروهایی وجود دارد که فرمان آن ها بر خلاف خودروهایی که در سطح ایران مشاهده می شوند در سمت راست قرار دارند و همین امر موجب شده است که در بعضی از محله ها، محل رفت و آمد خودرو ها فرق کند. لذا تا زمانی که شما از رانندگی خودتان اطمینان کافی را ندارید به هیچ وجه خودرو اجاره نکنید، زیرا ممکن است به راحتی در شهر پوکت تصادف نمایید. پس در نتیجه برای راحتی و آرامش بیشتر در سفر به شما استفاده از تاکسی و وسایل نقلیه عمومی برای جابه جایی در سطح شهر پوکت توصیه می شود.

در شهر پوکت انتظار انگلیسی صحبت کردن مردم را نداشته باشید

زبان انگلیسی به عنوان زبانی برای ارتباط گیری در همه دنیا مورد استفاده قرار می گیرد ولی در کشور تایلند و شهر پوکت بیشتر افراد این زبان را فقط جهت برطرف تکلیف و برای درخواست گردشگران یاد می گیرند، لذا برای ارتباط گیری بیشتر با مردم شهر پوکت از مترجمان و تور لیدرها کمک بگیرید زیرا آن ها کاملا به این زبان مسلط می باشند، همچنین اگر شما به مترجم و تور لیدر دسترسی نداشتید می توانید از کتاب های راهنما زبان تایلندی بهره ببرید تا بتوانید در جهت برطرف نیاز خود با مردم شهر پوکت ارتباط بگیرید، گرچه اکثریت مردم شهر پوکت کمی زبان انگلیسی می دانند و شما می توانید درخواست خود را به آن ها بگویید ولی ممکن است برای بعضی از نیاز های شما به زبان تایلندی نیاز باشد. البته ناگفته نماند که اخیرا برنامه هایی به صورت آموزش زبان های مختلف در اینترنت موجود می باشد، که می توانید آن ها را در گوشی های تلفن همراه خود نصب نمایید و به راحتی با مردم کشور های مختلف به خوبی ارتباط بگیرید.

واحد پولی تایلند و نحوه تبدیل کردن ارز هر کشور به آن

برای اطلاعات مهم راجع به شهر پوکت حتما به سایت های مربوطه مراجعه نمایید، یکی از اطلاعاتی که شما همواره باید از آن با خبر باشید واحد پولی کشور مقصد می باشد، زمانی که شما قصد سفر به کشور تایلند و شهر پوکت را دارید حتما از واحد های پولی آن جا آگاه شوید، واحد پولی که در کشور تایلند و شهر پوکت رایج است (بات) می باشد. برای راحتی بیشتر در سفر به شهر پوکت و بازدید از جاذبه های گردشگری پوکت از بات استفاده نمایید، از جمله جاهایی که پول شما را به بات تبدیل می کنند باید از: صرافی های سطح شهر پوکت، بانک ها و فرودگاه ها نام برد.

سیم کارت های ارزان و با قابلیت اینترنت پرسرعت

از دیرباز تا کنون همواره بشر به دنبال مسیری برای بهتر شدن ارتباط با ملل دیگر بوده است، در عصری که ما در آن زندگی می کنیم تلفن های همراه این نقش را ایفا می کنند به گونه ای که شما می توانید با هرکس در هر جا دنیا به راحتی ارتباط برقرار نمایید، در شهر جزیره ای پوکت که از جاذبه های گردشگری پوکت می باشد شما به راحتی می توانید از مراکز خرید و فروشگاه ها سیم کارت های تایلندی تهیه نمایید که به شما این امکان را می دهد که از اینترنت پر سرعت این منطقه از آسیا بهره مند شوید. از جمله اپراتورهایی که خدمات مکالمه و اینترنت به مشتریان خود ارائه می کنند باید از: DTAC Happy ، TRUE و AIS نام برد. همچنین قیمت این سیم کارت ها بسیار مناسب و ارزان می باشد که شما می توانید از خدمات آن ها استفاده نمایید. این نکته هم از قلم نیوفتد، اینترنتی که در کشور تایلند توسط اپراتورها به گردشگران عرضه می شود بسیار پر سرعت می باشد به گونه ای که ممکن است شما از جاذبه های گردشگری تایلند و مخصوصا شهر پوکت غافل شوید که به شما توصیه می شود اولویت خود را بازدید از جاذبه های گردشگری پوکت بگذارید.

دوشاخه پریز برق در تایلند

برای سفر به کشور های مختلف در عصر کنونی یکی از مهم ترین چیزی هایی که ذهن هرکسی را مشغول خود می نماید وسایل شخصی الکترونیکی می باشد که برای شارژ شدن به برق نیاز دارند، این وسایل شخصی الکترونیکی که شامل تلفن همراه، تبلت و لپ تاپ می باشد به دوشاخه یا پریز برق محتاج هستند، زمانی که شما از برای بازدید از جاذبه های گردشگری پوکت قصد سفر به پوکت می کنید به هیچ وجه نگران این مسئله نباشید، زیرا پریز های برقی تایلند همانند کشور ایران می باشد و به مبدل نیازی ندارد، این پریز های برقی ولتاژی در حدود 220 ولت به شما می دهند که استاندارد می باشد و دقیقا مشابه با کشور خودمان است.

بعضی از قوانین پوکت

قبل از سفر به پوکت باید به قوانین آنجا آگاه باشید، زیرا ممکن است با کوچکترین کاری که شاید در کشور خودمان هیچ معنا بدی نداشته باشد در کشور دیگری معنا و مفهوم بسیار زشتی داشته باشد، به گونه ای در بعضی مواقع مشاهده شده است که بعضی افراد برای کارهایی بسیار پیش پا افتاده گرفتار شده اند و سفری که برای تفریح رفته بودند به زندان و یا تعهد کتبی منجر شد. زمانی که شما قصد بازدید از جاذبه های گردشگری تایلند را دارید حتما باید به این موضوع توجه داشته باشید که به هیچ وجه به پادشاه و یا مقدسات مذهبی تایلندی ها توهین نکنید، زیرا ممکن است به راحتی گرفتار شوید. البته ناگفته نماند مردم کشور تایلند بسیار مهمان نواز و مهربان هستند و با خارجی ها بسیار خوب می باشند به گونه ای که اگر حتی رفتار زشتی از آن ها سر بزند معمولا از آن ها به راحتی می گذرند، به شما هم توصیه می شود رفتار خوبی با مردم تایلند داشته باشید و اگر رفتار بدی با شما شد از آن ها صرف نظر کنید چون به دردسر و مسائل بعدی آن نمی ارزد.

احترام به پادشاه تایلند

کشور تایلند که کشوری بامحوریت پادشاهی می باشد و در شرق آسیا واقع می باشد بسیار گردشگر پذیر می باشد، در این کشور به پادشاه بسیار احترام می گذارند و در نزد مردم بسیار محبوب می باشد. اخیر پادشاه تایلند از دنیا رفته ا و ولیعهد آن به پادشاهی رسیده است. اگر شما قصد سفر بازدید از جاذبه های گردشگری تایلند را دارید باید به چند موضوع در خصوص پادشاه این کشور شرق آسیایی توجه داشته باشید، قوانین و احترامی که مربوط می باشد به پادشاه تایلند و شما در سفر به تایلند باید آن ها را رعایت فرمایید باید از چند مورد مهم آن اشاره کرد، از جمله این قوانین باید به: احترام به سرود ملی کشور تایلند که در اماکن مختلف پخش می شود و شما با برخاستن پیش از پخش سرو به این کشور احترام می گذارید، همچنین احترام به تصویر پادشاه بر روی سکه ها واسکناس های تایلندی که به هیچ وجه نباید از روی آن رد شوید، که اگر شما به مسئله توجه نداشته باشید ممکن است مسائل زیادی گریبان گیر شما شود و سفر شما را به خاطره ای بد تبدیل نماید.

مذهب تایلند و آداب بازدید از معابد آن ها

در بازدید از جاذبه های گردشگری تایلند و مخصوصا شهر پوکت باید به این نکته مهم توجه داشته باشید که معابد بوداییان قوانین بسیار مهمی دارد که برای ورود به آن اماکن باید این قوانین را به خوبی رعایت کنید. از جمله قوانین مربوط به ورود به معابد بوداییان تایلندی باید به: عدم استفاده از لباس های راحتی برای ورود به معابد بوداییان، استفاده از لباس های پوشیده و کامل، در معابد دارای تصویر بودا حتما کفش های خود را در بیاورید، بانوان به هیچ وجه نباید به راهبان بودایی دست بزنند و حتی به آن ها به طور مستقیم چیزی بدهند، برای عکاسی و دریافت تصویر ازمجسمه های بودا نباید از آن ها بالا بروید به دلیل اینکه این مجسمه ها بسیار مقدس می باشند و این رفتار توهین محسوب می شود و هچنین به تصاویر بودا نیز احترام بگذاید زیرا آن هم از مقدسات بوداییان محسوب می شود. البته ناگفته نماند که اگر شما در تور تایلند و شهر مورد نظر خود قصد بازدید از معابد بوداییان را داشتید می توانید با رعایت قوانین حتی در زمان مراسمات مذهبی به این اماکن ورود کنید که البته اگر لباس مخصوص را نداشتیه می توانید از فروشگاه های نزدیک به معابد تهیه نمایید و آن را به تن کنید حتی اگر بسیار گرم بود.

سلام و ادای احترام در تایلند

در کشور های مختلف ادای احترام به شکل های گوناگونی صورت می گیرد به گونه ای که اگر می خواهید به شما ادای احترام کنند شما نیز باید به آن های ادای احترام کنید. در کشور تایلند ادای احترام به نام Wai مشهور است، این نوع ادای احترام به صورت کنار هم قرار دادن کف دست ها و کمی تعظیم می باشد که برای سلام کردن و احترام گذاشتن انجام می شود و معمولا افراد کم سن و سال تر به بزرگتر ها اول ادای احترام می کنند. اگر شما قصد بازدید از جاذبه های گردشگری پوکت را دارید به روش تایلندی ها یعنی Waiادای احترام کنید، زیرا آن ها بسیار شادمان می شوند.

اشاره کردن و دست زدن به سر

هر کشور فرهنگ مختص به خودش را دارد به گونه ای که اشاره کردن نیز بسیار مهم می باشد، مثلا در فرهنگ کشور تایلند پا کم ارزش ترین عضو بدن به شمار می رود و اشاره کردن با پا به کسی بسیار زشت می باشد و یک توهین بزرگ محسوب می شود که به شما توصیه می کنیم حتما به این نکته توجه داشته باشید، همچنین به سر بچه ها تایلندی به هیچ وجه دست نزنید چون آن ها معتقدند که سر با ارزش ترین قسمت بدن است و باید با احترام با آن برخورد کرد و به شما در سفر به این کشور توصیه می شود سر بچه ها را حتی از روی محبت هم نوازش نکنید و همچنین در برخورد با فراد بزرگسال نیز بدون اجازه از آنان به سرشان اصلا دست نزنید.

در آوردن کفش:

مردم کشور تایلند هنوز بسکمک از فرهنگ های سنتی خود را حفظ کرده اند، مثلا در خصوص در آوردن کفش نیز فرهنگی جالب توجه دارند که حتما باید آن را رعایت کنید، زمانی که شما قصد رفتن به منزل یکی از شهروندان تایلندی را دارید باید به این موضوع توجه داشته باشید که حتما کفش خود را قبل از ورود به خانه از پا در بیاورید، همچنین در بسکمک از مراکز اداری و فروشگاه ها که با تابلو هدایت مشخص شده است کفش خود را قبل از ورود به این اماکن در بیاورد.

منبع: همگردی
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 344

به "نکات و توصیه های قبل از سفر به پوکت تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات و توصیه های قبل از سفر به پوکت تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید