فرایند روبه رشد زیرساخت های گردشگری در ملکان

به گزارش کولو، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از فرایند روبه رشد زیرساخت های گردشگری شهرستان ملکان اطلاع داد.

فرایند روبه رشد زیرساخت های گردشگری در ملکان

بهترین تجربه سفر را با کارگزار تور کانادا تجربه کنید و با مجری مستقیم تورهای کانادا بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار با بیان اینکه توسعه گردشگری علاوه بر ایجاد ارزش افزوده، نشاط اجتماعی و سالم سازی فضای جامعه را در پی دارد، ادامه داد: آذربایجان با توجه به تنوع طبیعی، جغرافیایی، فرهنگی و برخورداری از جاذبه های گردشگری متعدد همیشه موردتوجه گردشگران داخلی و خارجی بوده و زمینه ساز تحولات عظیم مالی در این منطقه از کشور شده است.

آبدار در ادامه با بیان اینکه تأمین زیرساخت های گردشگری استان به طور مستمر در حال پیگیری است، به احداث مرکز اطلاع رسانی، کمپ گردشگری، تأمین زیرساخت های منطقه قبله بولاغی و آلاچیق های منطقه علی بولاغی در شهرستان ملکان اشاره نمود و گفت: با توجه به اینکه ملکان در یکی از مسیرهای شاخص گردشگری استان واقع شده است و معرفی و اطلاع رسانی دقیق جاذبه های گردشگری این شهرستان امری لازم است، به همین منظور پروژه ساختمان مرکز اطلاع رسانی شهرستان به مرحله اجرایی رسید و در حال حاضر با 65 درصد پیشرفت فیزیکی همراه است.

او گفت: تا به امروز مراحلی نظیر اجرای نمای ساختمان، اجرای تأسیسات الکتریکی و مکانیکی، نصب در و پنجره، اجرای کاشی کاری و کف سازی در احداث ساختمان مرکز اطلاع رسانی گردشگری شهرستان ملکان انجام گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی در ادامه به احداث نمازخانه و سرویس بهداشتی در منطقه گردشگری قبله داغی اشاره نمود و گفت: با توجه به اینکه فراهم سازی امکانات اولیه در مناطق گردشگری موجب رفاه گردشگران می گردد، لذا احداث نمازخانه و سرویس بهداشتی در قبله داغی ملکان از روزهای نخست سال 98 شروع شده و در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی 85 درصدی همراه است.

او در ادامه به احداث آلاچیق در منطقه گردشگری علی بولاغی نیز اشاره نمود و گفت: اجرای عملیات احداث آلاچیق در این منطقه نیز از سال گذشته شروع شده و در حال حاضر مراحل پایانی خود را با 100 درصد پیشرفت فیزیکی سپری می نماید.

آبدار در پایان گفت: پروژه تأمین زیرساخت های گردشگری شهرستان ملکان با اعتباری بالغ بر 7میلیارد و 300میلیون ریال از سال گذشته شروع شده و مراحل تکمیلی آن در سال آینده تداوم خواهد داشت.

منبع: میراث آریا
انتشار: 8 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 703

به "فرایند روبه رشد زیرساخت های گردشگری در ملکان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرایند روبه رشد زیرساخت های گردشگری در ملکان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید