زمینه سرمایه گذاری در بافت تاریخی سمنان فراهم شود

به گزارش کولو، استاندار سمنان با اشاره به اینکه امروز لازم است تا زمینه سرمایه گذاری در بافت تاریخی استان سمنان فراهم شود گفت: توجه به صنعت گردشگری رونق اقتصادی استان سمنان را در پی دارد.

زمینه سرمایه گذاری در بافت تاریخی سمنان فراهم شود

به گزارش خبرنگاران از سمنان، محمدرضا خباز بعدازظهر امروز در بازدید از بافت تاریخی شهری سمنان گفت: امروز مردم استان سمنان دغدغه دارند تا هویت تاریخی آنها احیا شود.

وی با بیان اینکه باید کمک کرده و دغدغه مردم این منطقه را برطرف کنیم عنوان کرد: یکی از وظایف اصلی ما آرامش روحی و فکری مردم است.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه همه ما باید دست به دست هم دهیم و مردم در کشور احساس آرامش کنند و این احساس آرامش را باید ما به جامعه خود هدیه کنیم عنوان کرد: باید فضاهایی آرامش بخش در بافت تاریخی شهرهای استان سمنان ایجاد شود.

خباز با بیان اینکه استان و شهر سمنان ظرفیت های زیادی درزمینهٔ بافت تاریخی و بناهای این بخش دارد شرح داد: استان های دیگر از این نوع ظرفیت ها به خوبی استفاده کرده اند؛ اما ما در استان سمنان استفاده ای از آن نکرده ایم.

وی با اشاره به اینکه دیگر استان های کشور از سال های دور نسبت به احیای بافت تاریخی شهرهای تاریخی خود اقدام کرده اند بیان نمود: شهری مانند کاشان، مرمت و احیا و تغییر کاربری خانه های تاریخی خود به کانون های گردشگری را 30 سال قبل شروع کردند؛ درحالی که این مهم به تازگی در سمنان شروعشده است.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه در شهرهایی مانند شهر کاشان و یزد، گردشگران در خانه های تاریخی این شهرها احساس آرامش می کنند و این اماکن به مراکز گردشگری در این شهرها تبدیل شده است؛ از شناسایی 40 خانه تاریخی با ظرفیت تبدیل به قطب های گردشگری در استان سمنان خبر داد و شرح داد: چهارخانه تاریخی از این اماکن با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان و مشارکت بخش خصوصی مرمت و به مکان های گردشگری تبدیل شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 16 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 801

به "زمینه سرمایه گذاری در بافت تاریخی سمنان فراهم شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمینه سرمایه گذاری در بافت تاریخی سمنان فراهم شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید