شیائومی در حال کار روی یک گوشی با طراحی عجیب دوربین سلفی است

به گزارش کولو، طبق جدیدترین پتنتی که از شیائومی منتشر شده، به نظر می رسد این شرکت در حال کار روی یک گوشی با طراحی عجیب دوربین سلفی است. درواقع اگر این پتنت به واقعیت تبدیل گردد، شاید بتوان گفت عجیب ترین طراحی است که تا کنون در یک گوشی هوشمند شاهد آن بودیم!

شیائومی در حال کار روی یک گوشی با طراحی عجیب دوربین سلفی است

سازندگان عظیم گوشی های هوشمند در تلاشند گوشی های خود را با راهکارهای گوناگون نظیر دوربین سلفی پاپ آپ، فلیپ آپ (آنچه که در ایسوس زنفون شاهد هستیم)، بدون هیچگونه حاشیه ای راهی بازار نمایند و تا به امروز نیز بسیاری از این محصولات با چنین طراحی در دسترس قرار گرفته و استقبال خوبی هم از آن ها می گردد. اما در این بین هستند شرکت هایی که به چنین فناوری هایی محدود نمی شوند و تمایل دارند چیزهای جدید را امتحان نمایند؛ نظیر دوربین سلفی زیر نمایشگر یا آنچه که شیائومی اخیرا به تصویر کشیده.

این روزها فناوری با سرعت بسیار زیادی در حرکت است. دیگر مثل قبل یک قابلیت جدید سال ها مورد استفاده قرار نمی گیرد، بلکه بلافاصله بعد از معرفی یک فناوری جالب توجه، جایگزین آن با قابلیت های بیشتر راهی بازار می گردد. نمونه آن دوربین سلفی قطره ای بود که در مدت زمان کمی به شکل پاپ-آپ (خود پاپ آپ هم به شکل های مختلف در گوشی ها تعبیه شد) و دوربین های حفره ای نظیر آنچه که در سری اس 20 سامسونگ مشاهده می کنیم درآمد.

شیائومی مشغول ساخت گوشی تاشو مشابه گلکسی Z Flip است

اما اکنون یکی دو سالی است که زمزمه طراحی دوربین سلفی زیر نمایشگر رواج پیدا نموده و حتی سال گذشته یک طراحی اولیه از آن نیز رونمایی شد. در حالی که دیگر انتظار داریم شرکت بعدی که قرار است در بخش دوربین سلفی خلاقیت و نوآوری داشته باشد آن را در زیر نمایشگر پنهان کند، شیائومی باز هم یک راهکار دیگر مقابل سازندگان قرار داد که خب کمی عجیب و باورنکردنی است!

وب سایت تایگرموبایل در ابتدا این پتنت را وقتی که در مرکز مالکیت معنوی چین به ثبت رسید رویت کرد. اینطور که به نظر می رسد، برخلاف دوربین های سلفی که به صورت عمودی جابجا می شوند (نظیر ایسوس زنفون)، در این طراحی شاهد حرکت افقی دوربین هستیم. برای درک درست از چگونگی این طراحی، به تصاویر زیر نگاه کنید.

شیائومی می خواهد اولین گوشی دارای دوربین 150 مگاپیکسلی را عرضه کند

چیزی که این طراحی را بیشتر جالب توجه و هیجان انگیز می نماید، حرکت افقی نیست، بلکه جدا شدن دو پنل بالایی و پایینی است که اجازه چنین حرکتی را به دوربین می دهد. اما نکته جالب تر اینکه مثل گوشی های قدیمی، دیگر این بخش گردان در صفحه کلید فیزیکی یا تکه جدا قرار ندارد، بلکه خود نمایشگر است که می چرخد! به عبارتی سختی چنین طراحی اصلا کمتر از طراحی دوربین سلفی زیر نمایشگر نیست و اصلا نمی دانیم چه تاثیری روی نمایشگر گوشی خواهد داشت. اینطور که به نظر می رسد حین ثبت تصاویر سلفی بخش عظیمی از نمایشگر باید به پشت برگردد که به نظر می رسد شیائومی به اینجای کار هم فکر نموده و محتوا به پایین صفحه راهنمایی خواهد شد.

هنوز زمان زیادی باقی مانده تا این طراحی در یک گوشی بکار برود و هنوز هم نمی دانیم تا چه اندازه این مکانیزم قرار است دوام داشته باشد. تا اینجای کار بسیاری از کاربران از عملکرد دوربین سلفی پاپ آپ مطمئن نیستند و هرچند هنوز خرابی از این بابت گزارش نشده اما ذره ای ترس همواره با دارندگان چنین گوشی هایی همراه است. در واقع هرچه قسمت متحرک بیشتری در گوشی وجود داشته باشد، بیشتر نگرانی در رابطه سلامت آن وجود دارد. البته طبیعی است که این چنین باشد چون حقیقتا این محصولات بیشتر در معرض خطر قرار دارند.

به همین خاطر است که شرکت ها اکنون در حال آنالیز شرایط تعبیه دوربین سلفی زیر نمایشگر هستند تا هیچگونه خطری گوشی ها را تهدید نکند. هرچند این طراحی نیز دردسرهای خاص خود را دارد. این پتنت، یک گوشی با طراحی خاص را نشان می دهد اما بعید به نظر می رسد به فراوری انبوه برسد. شاید مانند می میکس آلفا، باید شاهد فراوری تعداد محدودی از آن ها باشیم.

نظر شما در رابطه با طراحی عجیب دوربین سلفی شیائومی چیست؟ اگر این شرکت پیروز به ساخت چنین محصولی گردد، حاضر به خرید آن هستید یا گزینه های دیگر را انتخاب معقول تر و منطقی تری می دانید؟

اندروید 10 مجددا برای گوشی شیائومی Mi A3 عرضه شد

منبع: androidauthority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 3 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 998

به "شیائومی در حال کار روی یک گوشی با طراحی عجیب دوربین سلفی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیائومی در حال کار روی یک گوشی با طراحی عجیب دوربین سلفی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید